GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009

Auteur Topic: GRIP 4 Acht doden, 1 zwaargewonde, 8 gewonden bij aanslag Koninginnedag - Apeldoorn 30-04-2009  (gelezen 162367 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Een aanslag kun je nooit 100% uitsluiten. Maar als men net als bij de Afghanistan-conferentie met betonblokken (blokkade's) had gewerkt, had e.e.a. misschien kunnen worden voorkomen...

Deze blokken dus;
http://www.nufoto.nl/fotos/93434/voorbereidingen-afghanistantop-in-den-haag.html

Maar ja, da's achteraf. Niemand had dit kunnen voorzien.

De gemeente moet even investeren in betonnen barriers. Deze zijn met een kraan te (ver)plaatsen.

Zie filmpjes: http://www.haitsma.nl en dan klikken op "Step barrier full scale tests"

Volgens mij heb je ook kortere betonnen barriers die ze bij wegwerkzaamheden gebruiken

Inderdaad, opties zat. Er liggen blokken klaar, in het Haagse. Ik vermoed dat men deze weer uit de kast haalt. Of loods, denk ik.  :)


Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Citaat
De gemeente moet even investeren in betonnen barriers. Deze zijn met een kraan te (ver)plaatsen.

Laat iedereen thuis blijven en gedenk virtueel bespaart een hoop gekke gedachten!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Inderdaad, opties zat. Er liggen blokken klaar, in het Haagse. Ik vermoed dat men deze weer uit de kast haalt. Of loods, denk ik.  :)

Alleen ga je altijd gaten houden... hoe komen anders de HV diensten op de route bij een incident...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Alleen ga je altijd gaten houden... hoe komen anders de HV diensten op de route bij een incident...  ;)

Tsja...zorgen dat je voldoende HV-ers al in de binnenring  hebt, ten tijde van de happening. Of een kraan paraat om bij nood direct te kunnen verslepen. Daar valt wel over te brainstormen...

En je hebt tegenwoordig AMBU-bikers, motoren, noem het maar op.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gewoon een pantserwagen van de KMAR gebruiken. Mooi blauw. En zo weg te rijden om HV-voertuigen door te laten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gewoon een pantserwagen van de KMAR gebruiken. Mooi blauw. En zo weg te rijden om HV/voertuigen door te laten.

Zo heel erg veel van die dingen zijn er niet.. en men wil natuurlijk geen ''agressieve'' uitstraling.. Maar ze zouden hierin wel functioneel zijn, zeker.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat ge-OH over agressieve aankleding van Wets dawel Orde handhavers begint mij een beetje de keel uit te hangen.
Misschien had nu juist een agressievere manier van beveiligen dit topic nutteloos gemaakt.

Bericht aangepast wegens ongepaste tekst.

Shave
moderator


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dat ge-OH over agressieve aankleding van Wets dawel Orde handhavers begint mij een beetje de keel uit te hangen.


Mij hangt het al wat langer de keel uit. Je moet het ietsjes hogerop zoeken, en niet bij de handhavers / beveiligers / uitvoerders zelf... O0

Daarom typte ik ''agressie'' tussen aanhalingstekens.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/4/constantijn30aprilnietwijzigen.html


Prins Constatijn, de jongste zoon van koningin Beatrix heeft vandaag de World Press Photo Award uitgereikt.
Voorafgaande aan dit gebeuren heeft hij kort met de pers gesproken. Zie link.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/5/4/constantijn30aprilnietwijzigen.html


Prins Constatijn, de jongste zoon van koningin Beatrix heeft vandaag de World Press Photo Award uitgereikt.
Voorafgaande aan dit gebeuren heeft hij kort met de pers gesproken. Zie link.

misschien dat juist al dat gespeculeer een copy-cat meer aan zal sporen
voorlopig gaat men nog steeds uit van een enmansactie
dat er bij een volgende gelegenheid iets meer voorzorgsmaatregelen getroffen worden maar we moeten het ook niet overdrijven
zoals afgelopen koningendag duidelijk werd is al je een gek hebt die iets wilt hou je hem gewoon niet tegen al moet hij door mensen heen rijden


greetz free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar