Tijd tussen oranje en rood

Auteur Topic: Tijd tussen oranje en rood  (gelezen 4192 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 21 januari 2004, 13:56:28
Waar ik ook wel eens nieuwsgierig naar ben: hoe is het geregeld bij een kruispunt met camera. Als je aan komt rijden met de auto en het licht springt op oranje, hoe lang heb je dan nog om het kruispunt te passeren voor je geflitst wordt????

Even een voorbeeldje: van deze week reed ik met brandweerhaakarm met container met wrakken naar een kruispunt toe met zo'n flitscamera, die flitst op snelheid en door rood rijden....
Net ervoor aangekomen gaat het licht op oranje en zit je voor het dilemma: doorrijden of bovenop je rem?
Mijn aanrijsnelheid was ongeveer 40 km/uur.

Aangezien je tegenwoordig flink mag betalen voor door rood rijden (geeft niks natuurlijk) wordt ik altijd een beetje nerveus bij het naderen van een kruispunt met camera. ;)




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2004, 14:37:03
Heel simpel 3 seconden nadat het licht op rood staat.
Dus de oranje fase telt niet mee.

MVG
Mike


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2004, 15:26:23
Dat weten we dan ook weer....Bedankt Mike. ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2004, 18:02:31
volgens mij is de oranje-tijd ook gedeeltelijk afhankelijk van de terplaatse geldende maximum-snelheid....maar heb daar ff geen onderbouwing voor....maar das wat ik weleens gehoord heb ;) :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2004, 19:01:11
volgens mij is de oranje-tijd ook gedeeltelijk afhankelijk van de terplaatse geldende maximum-snelheid....maar heb daar ff geen onderbouwing voor....maar das wat ik weleens gehoord heb ;) :D

Daar ben ik dan ook wel eens benieuwd naar. Het is idd zo dat op verschillende kruispunten de oranje lichten korter of langer op oranje blijven staan....voordat ze doorgaan naar rood


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2004, 22:19:55
Klopt, heeft te maken met de snelheid die je rijdt, de preciece duur weet ik niet maar er zit verschil in.

mvg
Mike


aj

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 2 februari 2004, 20:12:54
de duur van de ontruimingsfase, heeft te maken met de max snelheid t.p., de overzichtelijkheid van de kruising en de verkeerintensiteit op de kruising.