Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009

Auteur Topic: Onweersbuien over Nederland - 25/26-5-2009  (gelezen 40522 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #170 Gepost op: 26 mei 2009, 17:42:28
03:36:05 26-05-09 13 BRAN HV 2 WATEROVERLAST (+Inc.net: reg.inmeld+) A10 L - EINSTEINWEG 25,7 AMSTERDAM (ASD) [ 522 ]

viaduct voor de afslag S105 ( kantoren boven op ) gezien vanaf de coentunnel richting stad stond vol water al het verkeer werd via 1 rijbaan geleid  

2x RWS + 1x politie + Brandweer


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #171 Gepost op: 26 mei 2009, 18:31:47
Dat was me het dagje wel zeg...

om 5:30 uur gealarmeerd voor een stormschade en uiteindelijk om 15:00 uur thuis... Echt bizar wat er hier in de omgeving aan bomen in omgegaan vannacht. met of zonder wortel, maakt allemaal niet uit maar bijna alle buitenwegen waren versperd.

Naja, altijd leuk om voor de eerste keer mee te maken :)



En dat zag er zo uit...









SanderH.

  • Gast
Reactie #172 Gepost op: 27 mei 2009, 08:53:23
Regio Leusden/Woudenberg?


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #173 Gepost op: 27 mei 2009, 09:16:07
Regio Leusden/Woudenberg?

Ja, Woudenberg is inderdaad correct. Excuus voor het niet vermelden hiervan.

Woudenberg is met 3 voertuigen de weg op geweest en ondersteund door 2 autoladders (Leusden en Doorn), daarnaast ook Leusden zelf met 2 of 3 voertuigen en Scherpenzeel ook met 2 voertuigen en ondersteund door de HW van Barneveld.


ollie76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #174 Gepost op: 27 mei 2009, 23:34:09
Deze al voorbij gekomen hier. Filmpje van het onweer boven Rotterdam. Goed te zien hoe heftig de intensiteit van het onweer was in het westen. Hier (Apeldoorn) viel het vergeleken met het filmpje nog mee, .......... of ..... eigenlijk viel het hier wat tegen vergeleken met het westen  ;D  ;)  :P

Edit: even eigen plaatsnaam toegevoegd



skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #175 Gepost op: 27 mei 2009, 23:51:58
Deze al voorbij gekomen hier. Filmpje van het onweer boven Rotterdam. Goed te zien hoe heftig de intensiteit van het onweer was in het westen. Hier viel het vergeleken met het filmpje nog mee, .......... of ..... eigenlijk viel het hier wat tegen vergeleken met het westen  ;D  ;)  :P

[knip]

Prachtig mooi filmpje. (kennelijk niet van jezelf?)  :)
Uit je verhaal maak ik op dat je uit het Oosten komt. En idd daar viel het wel mee. Zeker als je naar het filmpje kijkt..... daar lijkt het wel oorlog.
Misschien dat je "hier" nog even kan vervangen door een plaatsnaam. Dat maakt het net ff duidelijker... (zelf weet je wel waar je huis is  ;D, maar een ander weet dat niet)
Bedankt voor het plaatsen i.i.g.
 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #176 Gepost op: 27 mei 2009, 23:55:51
Prachtig mooi filmpje. (kennelijk niet van jezelf?)  :)
Uit je verhaal maak ik op dat je uit het Oosten komt. En idd daar viel het wel mee. Zeker als je naar het filmpje kijkt..... daar lijkt het wel oorlog.
Misschien dat je "hier" nog even kan vervangen door een plaatsnaam. Dat maakt het net ff duidelijker... (zelf weet je wel waar je huis is  ;D, maar een ander weet dat niet)
Bedankt voor het plaatsen i.i.g.
 O0

Hmm, typisch... ik heb een goede vriend in Dieverbrug en daar ging het volgens hem flink tekeer. Dat is toch niet zover van jou vandaan toch?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #177 Gepost op: 28 mei 2009, 00:01:55
Hmm, typisch... ik heb een goede vriend in Dieverbrug en daar ging het volgens hem flink tekeer. Dat is toch niet zover van jou vandaan toch?

Ik woon in Emmen en dat ligt bijna tegen de duitse grens. Hier viel het echt wel mee hoor.
Dieverbrug is meer in de buurt van Hoogeveen. In ieder geval ca. 60 km van Emmen af.
 ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


krelis

  • Instructeur EH, EHaK, BLS en PBLS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 262
Reactie #178 Gepost op: 28 mei 2009, 00:04:20
Ik woon in Emmen en dat ligt bijna tegen de duitse grens. Hier viel het echt wel mee hoor.
Dieverbrug is meer in de buurt van Hoogeveen. In ieder geval ca. 60 km van Emmen af.
 ;)

Grappig dat het toch zo kan verschillen over toch maar zo'n relatieve korte afstand.
Want tja wat is nu 60 km. Niet zoveel toch?  ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #179 Gepost op: 28 mei 2009, 00:10:10

Grappig dat het toch zo kan verschillen over toch maar zo'n relatieve korte afstand.
Want tja wat is nu 60 km. Niet zoveel toch?  ;)

Ja, heel vreemd en idd hemelsbreed is het natuurlijk niets. Het begon hier tegen een uur of 5 te hagelen en daarna wat onweer.
Tegen half 7 moet er nog een flinke klap geweest zijn maar die heb ik niet meer gehoord omdat ik 1 oor al afgesloten had van de buitenwereld.  ;)
En dat ga ik zo maar weer eens doen denk ik.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.