Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 65590 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Politie achtervolgt spookrijder over A2

Uitgegeven: 27 maart 2005 14:47
Laatst gewijzigd: 27 maart 2005 18:14

WEERT - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee inbrekers achtervolgd, die al spookrijdend ongeveer veertig kilometer over de A2 aflegden, van Weert naar Eindhoven. Dat meldde de politie zondag.

De achtervolging eindigde uiteindelijk bij de Belgische grens, waar de twee verdachten te voet wisten te ontvluchten. Inmiddels heeft de politie zondagmiddag een 37-jarige man uit Kerkrade aangehouden in deze zaak.

De politie wilde de auto in Weert aanhouden omdat de APK-keuring verlopen was, maar de bestuurder ging er vandoor. Een politieauto ging ook spookrijdend naar Eindhoven achter de vluchtende auto aan, terwijl een tweede politieauto op de reguliere weghelft volgde.

Vlak bij de Belgische grens bij Eersel wisten de inzittenden te voet in de bossen te ontkomen, hun auto brandend achterlatend.


naar aanleiding van het gebeuren van afgelopen nacht op de A2,kwam er bij mij de vraag op.Moet een achtervolging altijd doorgaan,of moet deze als het te gevaarlijk wordt worden gestopt.
En waar ligt de grens waar je als agent zou zeggen,"nu stop ik"




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2005, 20:04:17
Politie achtervolgt spookrijder over A2

Uitgegeven: 27 maart 2005 14:47
Laatst gewijzigd: 27 maart 2005 18:14

WEERT - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee inbrekers achtervolgd, die al spookrijdend ongeveer veertig kilometer over de A2 aflegden, van Weert naar Eindhoven. Dat meldde de politie zondag.

De achtervolging eindigde uiteindelijk bij de Belgische grens, waar de twee verdachten te voet wisten te ontvluchten. Inmiddels heeft de politie zondagmiddag een 37-jarige man uit Kerkrade aangehouden in deze zaak.

De politie wilde de auto in Weert aanhouden omdat de APK-keuring verlopen was, maar de bestuurder ging er vandoor. Een politieauto ging ook spookrijdend naar Eindhoven achter de vluchtende auto aan, terwijl een tweede politieauto op de reguliere weghelft volgde.

Vlak bij de Belgische grens bij Eersel wisten de inzittenden te voet in de bossen te ontkomen, hun auto brandend achterlatend.


naar aanleiding van het gebeuren van afgelopen nacht op de A2,kwam er bij mij de vraag op.Moet een achtervolging altijd doorgaan,of moet deze als het te gevaarlijk wordt worden gestopt.
En waar ligt de grens waar je als agent zou zeggen,"nu stop ik"

Die grens ligt meestal bij de meldkamer....adrenaline bij de betrokken agenten is meestal zo hoog opgelopen dat ze met moeite teruggefloten kunnen worden..... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2005, 20:07:51
Die grens ligt meestal bij de meldkamer....adrenaline bij de betrokken agenten is meestal zo hoog opgelopen dat ze met moeite teruggefloten kunnen worden..... ;)
dat kan ik me voorstellen,maar het lijkt mij dat als je zoals in dit geval toch wel achter je hoofd krabt om door te gaan,ik bedoel spookrijden :-X


Lukas074

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2005, 20:16:16
Maar als je logisch nadenk ga je toch niet 40 km spookrijdend op de snelweg rijden.

Je heb het altijd zelf in de hand. Als agent zijnde heb je zelf de verandwoordelijkheid om een een achtervolging te beeindigen.

Ze hebben in iedergeval geluk gehad dat er geen zware aanrijdingen en gewonden of misschien zelfs doden zijn gevallen.


guest1564

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2005, 23:40:24
Soms is het voor de meldkamer ook moeilijk in te schatten omdat hij er zelf niet bij is.
Als er echt levens op het spel worden gezet of het wordt te gevaarlijk voor de agenten of omstanders, dan stoppen ze de achtervolging ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2005, 00:20:45
Soms is het voor de meldkamer ook moeilijk in te schatten omdat hij er zelf niet bij is.
Als er echt levens op het spel worden gezet of het wordt te gevaarlijk voor de agenten of omstanders, dan stoppen ze de achtervolging ;)
meldkamer kan het beter inschatten als ze alle informatie krijgen.....heb ook weleens over de districtsporto gehoord: Niet tegen HB zeggen, dan moet je stoppen..... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2005, 00:40:19
Ik had hier ook al een posting over gedaan:


Politie achtervolgt spookrijder over A2

Uitgegeven: 27 maart 2005 14:47
Laatst gewijzigd: 27 maart 2005 18:14


WEERT - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag twee inbrekers achtervolgd, die al spookrijdend ongeveer veertig kilometer over de A2 aflegden, van Weert naar Eindhoven. Dat meldde de politie zondag.

De achtervolging eindigde uiteindelijk bij de Belgische grens, waar de twee verdachten te voet wisten te ontvluchten. Inmiddels heeft de politie zondagmiddag een 37-jarige man uit Kerkrade aangehouden in deze zaak.

De politie wilde de auto in Weert aanhouden omdat de APK-keuring verlopen was, maar de bestuurder ging er vandoor. Een politieauto ging ook spookrijdend naar Eindhoven achter de vluchtende auto aan, terwijl een tweede politieauto op de reguliere weghelft volgde.

Vlak bij de Belgische grens bij Eersel wisten de inzittenden te voet in de bossen te ontkomen, hun auto brandend achterlatend.

Bron: NU.nl


Uiteraard ben ik er niet bij geweest, maar naar mijn mening had deze achtervolging, gezien de algemene veiligheid, gestopt moeten worden.
Het kenteken was bekend, dus de bestuurder had zeer waarschijnlijk toch wel opgespoord kunnen worden.


dat kan ja , maar als het voertuig gestolen is dan heb je er niet veel aan !!!

Dan nog...
Is het het waard om hoe dan ook die bestuurder te pakken? Ik denk het niet.

Ik vind dus dat, gezien de info die ik hieruit haal, er erg onverantwoordelijk is gereageerd.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2005, 01:01:20
Politie achtervolgt spookrijder over A2

(....)

De achtervolging eindigde uiteindelijk bij de Belgische grens, waar de twee verdachten te voet wisten te ontvluchten. Inmiddels heeft de politie zondagmiddag een 37-jarige man uit Kerkrade aangehouden in deze zaak.

(.....)

Vlak bij de Belgische grens bij Eersel wisten de inzittenden te voet in de bossen te ontkomen, hun auto brandend achterlatend.
(......)

Ik was er niet bij maar als ik het bericht lees....

Ze zijn dus uiteindelijk in eerste instantie ontkomen en hebben nog tijd gehad om hun voertuig in brand te steken. Dus de politie zat hun toen niet op de 'bumper' dus was dit het spookrijden waard?

Moet je eens naar de procedures kijken die de brandweer moet volgen om tegen het verkeer in naar een ongeluk te mogen rijden.... ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2005, 10:12:21


Moet je eens naar de procedures kijken die de brandweer moet volgen om tegen het verkeer in naar een ongeluk te mogen rijden.... ;)
breek me de bek niet open  :-X
Ik las vanochtend in de telegraaf dat het KLPD ernstige vraagtekens zette bij dit incident,maarja das de telegraaf he  ;D


guest1564

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2005, 12:03:05
meldkamer kan het beter inschatten als ze alle informatie krijgen.....heb ook weleens over de districtsporto gehoord: Niet tegen HB zeggen, dan moet je stoppen..... ;)

belachelijk!