Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 50213 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2005, 17:33:01
Beste mensen,

Het gaat hier om geruchten,.....
Men heeft geopperd om deze optie te onderzoeken.
Vooralsnog is het principe gebaseerd op het feit dat de telefoonmasten in een bepaald netnummergebied staan en dus deze mogelijkheid een simpele zou zijn. Maar helaas zo werkt het niet eerst moet er degelijk onderzoek gedaan worden naar de beperkingen. Voorbeeld, weet jij waar je rijdt als je op de A58 zit bij hectopaaltje 34.8 welk netnummer erbij hoort???
Het zit dus nog ergens in de pen.
En een opmerking voor de BHV instructeur alleen informatie verstrekken waar je zeker van bent.

Een netwerkfaciliteit die in het gsm netwerk aanwezig is, dat je een regionummer kunt verstrekken, mijn Nec telefoon heeft de functie aanstaan en in bepaalde gebieden geeft hij keurig het netnummer in beeld, dus mogelijkheden te over.

En wie bedoel je met BHV instructeur ?? Ik maak het er niet uit op.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #41 Gepost op: 23 augustus 2005, 14:50:21
Leuk dat je een regio nummer in je schermpje ziet. Wie zegt dat je ook werkelijk in die regio staat en niet op een mast die in een regio nummer er naast staat.

Radiosignalen houden niet op bij gemeente/regio grenzen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


3L

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 23 september 2005, 13:49:14
:o Conclusie: bel altijd 112 met GSM of vaste telefoon. GSM = contact met Driebergen en vaste telefoon = contact met dichtstbijzijnde alarmcentrale.
Is dit juist???


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 23 september 2005, 14:46:56
ja, dat klopt!


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #44 Gepost op: 23 september 2005, 15:18:02
Klopt op dit moment.  Ik hoop alleen dat er in de toekomst wel een optie bij komt dat de 112 melding vergezeld gaat van een positie melding naar de centrale in driebergen.

Ik weet ook niet altijd hoe een straat of weg heet waar ik rijd als ik in onbekende omgeving ben :P
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #45 Gepost op: 23 september 2005, 17:48:48
In het verleden was het volgens mij zo dat enkele providers (Ik meen KPN en Dutchtone (nu Orange) wel automatisch doorschakelden naar de regio-meldkamer waar de mast staat. of dit nog steeds zo is durf ik niet te zeggen. Wel kan men in Driebergen tegenwoordig rechtstreeks naar de benodigde dienst schakelen. Als je zegt "Mag ik de brandweer van Utrecht", krijg je niet eerst de regionale 112-meldkamer van utrecht aan de lijn.

Overigens nog een zinvolle tip bij mobiel 112-contact: noem altijd een grote plaats in de desbetreffende regio. Zeg je dat je met spoed de brandweer van Schipperskerk wilt duurt het wel even voor ze gevonden hebben of dat in Friesland, Groningen, Zeeland of Zuid-Limburg ligt. onnodig tijdverlies als elke seconde telt.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


sigmatje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Operatieafdeling / Rode kruis / Ex-Sigma lid / BHV
Reactie #46 Gepost op: 10 februari 2006, 19:38:08
Als je met een mobiele telefoon het landelijk alarmnummer 112 belt, wordt je verbonden met een callcenter in Driebergen.
Vervolgens wordt bepaalt waar je je  bevind en wordt je doorverbonden met de juiste regionale alarmcentrale.

Tijdens een cursus werd verteld dat als je het kengetal van de locatie voor 112 toetst, (b.v. 020 112) je rechtstreek wordt doorverbonden met de  regionale alarmcentrale.

Weet iemand of dit werkelijk zo is?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


sigmatje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
  • Operatieafdeling / Rode kruis / Ex-Sigma lid / BHV
Reactie #48 Gepost op: 11 februari 2006, 09:34:00
Aha bedankt voor het draadje... ik heb wel op het forum gezocht maar niet gevonden.
Maar deze fabel kan in elk geval de wereld uit!


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #49 Gepost op: 11 februari 2006, 10:38:39
Als je met een mobiele telefoon het landelijk alarmnummer 112 belt, wordt je verbonden met een callcenter in Driebergen.
Vervolgens wordt bepaalt waar je je  bevind en wordt je doorverbonden met de juiste regionale alarmcentrale.

Tijdens een cursus werd verteld dat als je het kengetal van de locatie voor 112 toetst, (b.v. 020 112) je rechtstreek wordt doorverbonden met de  regionale alarmcentrale.

Weet iemand of dit werkelijk zo is?


Ja, idd ik weet niet wie dit fabeltje ooit heeft bedacht, maar ik hoor het ook regelmatig om me heen, dat als je het kengetal ervoor intioetst dan je dan direct de meldkamer uit de regio krijgt, maar dat is echt NIET WAAR....