Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer

Auteur Topic: Feiten en meningen omtrent AVD Verkeer  (gelezen 87091 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #230 Gepost op: 26 juli 2009, 00:42:27
Er zijn trouwens een hoop bedrijven die eerst van avd waren die nu bij (volgens avd) De Schoonmaakcowbows (verkeersregelaars met stofzuigers in de kofferbak) klant zijn. Ik werk nu niet meer bij avd, maar wel bij dezelfde klanten, gek he  O0

met jouw forumnaam denk ik ook niet dat er iets posithiefs uitkomt over AVD  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #231 Gepost op: 26 juli 2009, 08:26:21
Tja das dan weer het andere uiterste ;)  Zoek een middenweg zou ik zeggen.
als ik die foto bekijk is dit geen beroeps-verkeersregelaar maar iemand die het voor een keer doet: een vrijwilliger
moet je een vrijwilliger ook helemaal kleden??

vaak hebben organisaties zoals die van wandeltochten e.d. geen geld om beroepskrachten in te huren en vallen dan terug op mensen die het voor een bak koffie doen.
we kunnen er met zijn alle om lachen maar dankzij deze mensen (en het zijn er te weinig) kunnen de evenemten wel door gaan.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #232 Gepost op: 26 juli 2009, 12:40:55
als ik die foto bekijk is dit geen beroeps-verkeersregelaar maar iemand die het voor een keer doet: een vrijwilliger
moet je een vrijwilliger ook helemaal kleden??

vaak hebben organisaties zoals die van wandeltochten e.d. geen geld om beroepskrachten in te huren en vallen dan terug op mensen die het voor een bak koffie doen.
we kunnen er met zijn alle om lachen maar dankzij deze mensen (en het zijn er te weinig) kunnen de evenemten wel door gaan.

Maar die wat het voor een bak koffie doet moet wel een bevoegd verkeersregelaar zijn. AVD draaft wat mij betreft door met handboeien smurvenspray en onderscheidingstekens, maar als verkeersregelaar moet er wel een bepaalde uitstraling zijn. En de heer op eerder genoemde foto gaat dat niet lukken ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #233 Gepost op: 26 juli 2009, 14:12:30
Als we het dan toch over ''op de politie lijken'' hebben:



www.lindenexpress.nl
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #234 Gepost op: 26 juli 2009, 14:24:01
Maar die wat het voor een bak koffie doet moet wel een bevoegd verkeersregelaar zijn. AVD draaft wat mij betreft door met handboeien smurvenspray en onderscheidingstekens, maar als verkeersregelaar moet er wel een bepaalde uitstraling zijn. En de heer op eerder genoemde foto gaat dat niet lukken ;D
iedereen die als verkeersregelaar optreed heeft een "opleiding" gevolgd, hierdoor zijn ze verkeersregelaar voor 1 dag of voor het evenement

waarom zou je niet naar de heer op de eerder genoemde foto luisteren?? Ik heb meer respect voor zo een die "voor een bak koffie" staat dan voor een persoon die dus een uniform incl. allerlei toys, laatst genoemde kan zijn werk dus niet zonder zijn toys en zijn wanne-bee uiterlijk
Ik kan niet zien hoe die meneer op de foto zijn functie uitoefend, er wordt bij voorbaat dus uitgegaan dat deze meneer zijn functie niet goed zal uit oefenen.
Dan heeft AVD misschien toch gelijk om de medewerkers als wanne-bee te kleden.


edwin72

  • Gast
Reactie #235 Gepost op: 27 juli 2009, 15:35:38
Ik mag tegenwoordig niet eens een Spaans speelgoedpistool invoeren... Je moet eens weten waar ik rond de 12 jaar allemaal oorlogje mee gespeeld heb... tegenwoordig zou ik gelijk het AT achter me aan krijgen...  ;) :-X
ja de x-marker mag in nederland gedragen worden maar alleen niet zichtbaar aan een koppel riem of iets dergelijks, tevens ben je verplicht om de aanwijzingen op de gebruiks aanwijzing op te volgen, dus de borgpen moet er wel in. het verbergen of dragen in de houder conform de houder die de politie gebruikt is ten strengste verboden, deze houder valt onder de wwm.
in de praktijk komt het wel eens voor dat de politie er niets over zegt, maar dat ze er niet blij mee zijn dat staat vast.

geloof dat dit het antwoord is op deze topic.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #236 Gepost op: 27 juli 2009, 16:09:15
ja de x-marker mag in nederland gedragen worden maar alleen niet zichtbaar aan een koppel riem of iets dergelijks, tevens ben je verplicht om de aanwijzingen op de gebruiks aanwijzing op te volgen, dus de borgpen moet er wel in. het verbergen of dragen in de houder conform de houder die de politie gebruikt is ten strengste verboden, deze houder valt onder de wwm.
in de praktijk komt het wel eens voor dat de politie er niets over zegt, maar dat ze er niet blij mee zijn dat staat vast.

geloof dat dit het antwoord is op deze topic.


Heb je ook wetsartikelen die je verhaal ondersteunen?  :)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #237 Gepost op: 27 juli 2009, 16:21:40
ja de x-marker mag in nederland gedragen worden maar alleen niet zichtbaar aan een koppel riem of iets dergelijks, tevens ben je verplicht om de aanwijzingen op de gebruiks aanwijzing op te volgen, dus de borgpen moet er wel in. het verbergen of dragen in de houder conform de houder die de politie gebruikt is ten strengste verboden, deze houder valt onder de wwm.
in de praktijk komt het wel eens voor dat de politie er niets over zegt, maar dat ze er niet blij mee zijn dat staat vast.

geloof dat dit het antwoord is op deze topic.


de houder is zeer zeker niet ten strengste verboden niet strafbaar en mag gewoon gedragen worden ook met smurfenspray of bv deo busje noem maar wat  tevens mag je hem gewoon zichtbaar dragen ook aan een koppelriem het zelfde geld voor de handboeien incl de houder dragen mag gebruiken niet ook zichtbaar
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #238 Gepost op: 27 juli 2009, 17:56:54
Ben wel benieuwd wat voor wapen die houder dan is in de zin van de Wet Wapens en Munitie..... slag?  :|
greetz,  Enrique


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #239 Gepost op: 27 juli 2009, 18:30:07
ja de x-marker mag in nederland gedragen worden maar alleen niet zichtbaar aan een koppel riem of iets dergelijks, tevens ben je verplicht om de aanwijzingen op de gebruiks aanwijzing op te volgen, dus de borgpen moet er wel in. het verbergen of dragen in de houder conform de houder die de politie gebruikt is ten strengste verboden, deze houder valt onder de wwm.
in de praktijk komt het wel eens voor dat de politie er niets over zegt, maar dat ze er niet blij mee zijn dat staat vast.

geloof dat dit het antwoord is op deze topic.


dat ze niet blij zijn kan ik me voorstellen, maar dat je de houder niet mag dragen lijkt me toch echt onzin. Waar haal je deze info vandaan?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.