Cell broadcast: NL-Alert

Auteur Topic: Cell broadcast: NL-Alert  (gelezen 203919 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #170 Gepost op: 4 februari 2013, 15:15:39
NCTV @NCTV_NL

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je controlebericht #NLAlert niet hebt ontvangen. check veelgestelde vragen op nl-alert.nl
3:03pm · 4 Feb 13


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #171 Gepost op: 4 februari 2013, 15:19:10
Die melding kreeg ik ook, dus ik dacht het zal wel goed zijn :) Niet dus :(
Hunter, ik las dat jij een Xperia heb. Zelf heb ik die ook en daar heb je in je app menu de app Burgeralarmen zitten. Via deze krijg je hem binnen, maar als jij bij Vodafone zit dan krijg je hem niet omdat die het nog niet ondersteunen (zie een aantal post eerder).

Daarnaast had ik begrepen dat deze test, net als de sirene's, een herhaalde test gaat worden. Als ik goed begrepen had word er 3 maal per jaar een test alarm verstuurd zodat de gebruiker weet dat zijn telefoon nog goed ingesteld staat/is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #172 Gepost op: 4 februari 2013, 15:25:41
Vanmiddag (12.04 uur) Ook op vodafoon netwerk op alle 4 mobieltjes binnen mijn directe omgeving (max 20 mtr en verschillende providers) keurig het test alert binnen gekregen. In elk geval hier in de regio is Vodafoon dus geschikt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #173 Gepost op: 4 februari 2013, 15:33:21
Vanmiddag (12.04 uur) Ook op vodafoon netwerk op alle 4 mobieltjes binnen mijn directe omgeving (max 20 mtr en verschillende providers) keurig het test alert binnen gekregen. In elk geval hier in de regio is Vodafoon dus geschikt.

Via 3G ?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #174 Gepost op: 4 februari 2013, 16:03:52
Ehhhhhh. Telefoon nitwit  e050 maar ik heb 3g en soms 2g en soms H in mijn balkje staan dus.... geeeeen idee
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


guest14264

  • Gast
Reactie #175 Gepost op: 4 februari 2013, 16:33:13
Heb helaas niks ontvangen.
Telefoon 1 (HTC hero) met Vodafone had zowel telefoon bereik als data bereik.
Telefoon 2 Samsung SGH-E380) met Simpel had ook telefoon bereik, geen data abonnement, maar stond wel ingesteld.
Samsung Tab 2 10.1 had bereik maar ook niks ontvangen, ook vodafone.

Enkele collegas in de buurt ontvingen ze wel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #176 Gepost op: 4 februari 2013, 16:52:44
Meerderheid zendmasten verstuurde NL-Alert niet

PROVINCIE UTRECHT - De proef met NL-Alert vanmiddag is buitengewoon stroef verlopen. Maar liefst 57 procent van de zendmasten in de regio heeft het bericht niet verstuurd. Bij 43 procent van de zendmasten ging het wel goed.

De VRU schuift de schuld voor de mislukte proef in de schoenen van de providers omdat die eigenaar zijn van de zendmasten.

Toen het luchtalarm vorige maand op veel plekken niet afging, wees een woordvoerder van de VRU er nog op dat de sirenes slechts één manier zijn om inwoners te waarschuwen voor naderend onheil. NL-Alert was één van de andere manieren.

In heel Nederland zijn zo'n 11 miljoen mobieltjes aangesloten op NL-Alert maar nog lang niet alle telefoons kunnen de berichten ontvangen. Dat geldt onder meer voor de iPhone van Apple en mensen die Vodafone als provider hebben.

NL-Alert wordt in de toekomst gebruikt om mensen een tekstbericht te sturen als ze zich in de buurt van een ramp of andere calamiteit bevinden.

De test met het alarmeringssysteem wordt op de eerste maandag van mei en de eerste maandag van november herhaald.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/933093/meerderheid-zendmasten-verstuurde-nlalert-niet.html


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #177 Gepost op: 4 februari 2013, 17:05:14
Ik heb mijn 3 generaties van Nokiatoestellen via KPN geen NL-alert ontvangen.

2 oude toestellen zijn wel ingesteld voor NL-alert; laatste nieuwe toestel is nog niet geschikt voor NL-alert.
En alle 3 de toestellen 5 km van elkaar vandaan.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #178 Gepost op: 4 februari 2013, 17:36:55
ik heb er 11 minuten op moeten wachten (gelukkig geen spoedevacuatie:)), maar wel op mijn blackbarry die het niet zou doen...
CN NRK


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #179 Gepost op: 4 februari 2013, 18:20:26
ik heb er 11 minuten op moeten wachten (gelukkig geen spoedevacuatie:)), maar wel op mijn blackbarry die het niet zou doen...

Weet je hoe laat het verzonden is dan?