welke mobilofoons ??

Auteur Topic: welke mobilofoons ??  (gelezen 3876 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 4 februari 2004, 22:04:46
Welke mobilofoons worden er op dit moment het meeste gebruikt bij diverse hulpdiensten? Ik bedoel dan niet het nieuwe systeem C2000. Het heeft mijn intresse omdat ik ook voor mijn hobbie zendamateur ben.
Ik zelf heb wel een aantal mobilofoons die vroeger werd gebruikt bij diverse instanties. Ze zijn nu omgebouwd naar de amateur frequenties,




Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2004, 13:50:57
Welke mobilofoons worden er op dit moment het meeste gebruikt bij diverse hulpdiensten?

Rob,

Ik heb werkelijk waar alle soorten en maten gezien. Dit soort dingen verschilt per regio, maar vaak zelfs per korps. In veel gevallen wordt zelfs binnen 1 korps verschillende apparatuur gebruikt. De meest gebruikte zijn ongetwijfeld de Motorola MC-2100 en de Stornophone ("brandweernorm") CQM-6000.

Verder kun je geen merk/type noemen of er is wel een korps die 1 of meerdere van die apparaten in gebruik heeft (of in de kast heeft liggen ;) )

Groeten, Peter.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2004, 14:54:09
Ik heb zelf hier 3 soorten in gebruik

Condor 16/46
condor 3000
philips fm 1000

Ik vind het altijd wel als een speer werken dat oude spul. En het kan tegen een stootje.







jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2004, 23:22:37
die middelste hebben wij ook in een van de voertuigen zitten....en een iets andere versie van de onderste in de rest van de voertuigen.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 5 februari 2004, 23:41:52
bij het RK heb ik ICOM mobilofoons gezien, en ook de condor's in verschillende varianten ;-)

condor 16/46 (heb ik prive als radioamateur in me auto zitten maar dat telt hier niet ;-) )zijn inderdaad lekker robust.

condor 3000 staat thuis te draaien
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2004, 12:46:56
Zo ongeveer alle mobi worden nog gebruikt, de meeste worden reanimeerd totdat ze vervangen kunnen worden. Bij de reddingsbrigades worden veel Moterola mobi gebruiks, in het verleden ook wel philips.


9910001
9910001


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2004, 13:30:13
Hi Joost,

Ik ben me dood aan het verzinnen wat RK betekend in dit geval. Maarre kom er ff niet uit.. BLOND BLOND  ;D ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2004, 13:33:05

De traumahelikopters van Amsterdam en Rotterdam gebruiken Kenwood mobilofoons.
Erg klein en simpel te bedienen, maar toch voldoende mogelijkheden.

Groeten, Peter.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2004, 17:37:44
RK ? Rode Kruis ?
 ;)

excuses voor de onduidelijkheid  ::)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2004, 17:58:39
ikke snap :D:D:D