KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 30044 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Gepost op: 19 juli 2009, 22:52:32
Weet je toevallig ook waarom ze ophouden te bestaan?

Ja dat weet ik. Spitsteams zijn ontstaan naar een samewerkings verband tussen rijkswaterstaat, de KLPD, Amsterdam-Amstelland en Rotterdam-Rijmond. Het hele project werd betaald door RWS. Echter is het contract ten einde en word het niet verlengd.

Zo en zo gaat de KLPD helemaal op de schop. Per 1 september nl stoppen ze met de incident afhandeling op de snelwegen in NL. Ze gaan vanaf die datum alleen nog maar project matig aan het werk op de snelwegen. Wat er met het personeel van de Spitsteams gaat gebeuren is mij wat de KLPD betreft niet bekend.

Voor Amsterdam geld dat surveillant werden gedetacheerd voor een bepaalde tijd. Dus het personeel gaat gewoon op andere plekken aan het werlk.

mvg
Mike




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2009, 23:24:02
Zo en zo gaat de KLPD helemaal op de schop. Per 1 september nl stoppen ze met de incident afhandeling op de snelwegen in NL. Ze gaan vanaf die datum alleen nog maar project matig aan het werk op de snelwegen.

Dus als ik het goed begrijp gaan zijn geen aanrijdingen en andere incidenten af handelen  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2009, 23:26:58
Ja dat weet ik. Spitsteams zijn ontstaan naar een samewerkings verband tussen rijkswaterstaat, de KLPD, Amsterdam-Amstelland en Rotterdam-Rijmond. Het hele project werd betaald door RWS. Echter is het contract ten einde en word het niet verlengd.

Zo en zo gaat de KLPD helemaal op de schop. Per 1 september nl stoppen ze met de incident afhandeling op de snelwegen in NL. Ze gaan vanaf die datum alleen nog maar project matig aan het werk op de snelwegen. Wat er met het personeel van de Spitsteams gaat gebeuren is mij wat de KLPD betreft niet bekend.

Voor Amsterdam geld dat surveillant werden gedetacheerd voor een bepaalde tijd. Dus het personeel gaat gewoon op andere plekken aan het werlk.

mvg
Mike
Mike, bedankt voor de informatie! O0
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2009, 23:59:27
Dus als ik het goed begrijp gaan zijn geen aanrijdingen en andere incidenten af handelen  ???


Das helemaal correct. Gaat helemaal naar de regio's toe.

mvg
Mike


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2009, 00:09:29
Wat gaat de verkeerspolitie van het KLPD dan voornamelijk nog doen??


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2009, 01:54:23
Das helemaal correct. Gaat helemaal naar de regio's toe.

mvg
Mike
volgens mij hebben ze dat in rotterdam-rijnmond  een paar jaar geleden ihkv bezuinigingen en teruggang naar de kerntaken juist afgestoten naar de klpd... ??? ???


Bart S

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 20 juli 2009, 09:26:06
Dus als ik het goed begrijp gaan zijn geen aanrijdingen en andere incidenten af handelen  ???


Ze gaan van 'noodhulp' naar 'handhaving'. Zo werd het tenminste omschreven op de IM dag.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2009, 11:37:25
Ik was even m'n topic kwijt, maar ik heb em weer  ;)

Nu kunnen we gaan lachen voor bepaalde stukken snelweg in Nederland, vele regio's en districten met de grotere gebieden kampen momenteel met ernstig personeel te kort. De ''gewone'' noodhulp word op veel plekken net aan rond gekregen en af en toe een incidenteel klusje op de snelweg kan geen kwaad. Als ik echter naar bijvoorbeeld de Haarlemmermeer kijk, heb je de snelweg A9, A4, A5 en een aantal provinciale wegen (N205, N502, N201). In combinatie met de beschikbare noodhulp eenheden, ben ik benieuwd hoe dat opgelost gaat worden  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2009, 11:43:00
Gaat de politie ook tweezijdig aanrijden zoals de brandweer?  ::) Welke meldkamer gaat bij een 'grens' geval de inzet coördineren?  ???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2009, 12:02:19
Er is al een tijdje sprake van dat de verkeerstaak van de KLPD teruggegeven gaat worden aan de regio's. Ik rij dagelijks ruim 200 km op de snelweg, ongeveer het halve land door, en ik kom zelden een KLPD wagen tegen. Als ik daarintegen de snelweg af ga kom ik er toch regelmatig een politieauto tegen (oke, eigenlijk zelfs dagelijks maar de binnenplaats telt niet ;)). De VP kampt al jaren met een enorm te kort en er zijn centralisten die standaard eerst een eigen auto sturen en dan eens gaan bellen of het KLPD toevallig ook iets in de buurt heeft (als ze al bellen..). Omdat de regio's steeds vaker sneller ter plaatse zijn heeft het ook geen zin een KLPD auto met prio 1 50 km te laten rijden als de regio er binnen 5 minuten kan zijn.
Daarintegen is het voor de regio wel handig als de KLPD alles afhandelde, de noodhulp heeft het immers al druk genoeg en de expertise ligt bij het KLPD.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein