" Navigatie ambulance" Te wijten aan beleid Connexxion Ambulancezorg?

Auteur Topic: " Navigatie ambulance" Te wijten aan beleid Connexxion Ambulancezorg?  (gelezen 2759 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Ving vandaag een bericht op dat een ambulance van Connexxion Ambulancezorg, een adres in Putten niet kon vinden.
Goed om te weten is dat de politie het adres ook niet kon vinden... Nou'ja goed...
Er volgt een heel verhaal, met al een aantal reacties van lezers. ( www.destentor.nl )

Ik weet dat het wel vaker voorkomt dat een adres niet gevonden kan worden. Heb met de hap-mobiel ook al een paar keer de ambulance tegemoet moeten rijden, om ze te begeleiden. en 1x heb ik ze telefonisch moeten begeleiden. Hoe vervelend ook, dit zijn dingen die "gewoon" kunnen gebeuren.

Maar Connexxion heeft nu al een poosje de nodige posten. Vraag me af of dit voor een deel niet te wijten is aan het Connexxion-beleid. Wellicht dat deze organisatie de laatste maanden meer "foutjes" heft begaan ? Hoor namelijk ook dat ze willen gaan bezuinigen op het aantal ambulances.

Misschien insiders die wat meer kwijt kunnen/willen ?




Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2009, 18:35:30

Ving vandaag een bericht op dat een ambulance van Connexxion Ambulancezorg, een adres in Putten niet kon vinden.
Goed om te weten is dat de politie het adres ook niet kon vinden... Nou'ja goed...
Er volgt een heel verhaal, met al een aantal reacties van lezers. ( www.destentor.nl )

Ik weet dat het wel vaker voorkomt dat een adres niet gevonden kan worden. Heb met de hap-mobiel ook al een paar keer de ambulance tegemoet moeten rijden, om ze te begeleiden. en 1x heb ik ze telefonisch moeten begeleiden. Hoe vervelend ook, dit zijn dingen die "gewoon" kunnen gebeuren.

Maar Connexxion heeft nu al een poosje de nodige posten. Vraag me af of dit voor een deel niet te wijten is aan het Connexxion-beleid. Wellicht dat deze organisatie de laatste maanden meer "foutjes" heft begaan ? Hoor namelijk ook dat ze willen gaan bezuinigen op het aantal ambulances.

Misschien insiders die wat meer kwijt kunnen/willen ?


Beste Venneke82, even verder kijken op het forum...
Hier loopt namelijk al een uitgebreidt topic over...   O0

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,31504.0.html



Slotje?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2009, 19:52:05
Beste Venneke82, even verder kijken op het forum...
Hier loopt namelijk al een uitgebreidt topic over...   O0

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,31504.0.html



Slotje?
Beste Jeroen, volgens mijn laatste informatie ben je geen moderator ;), en daarnaast is de vraag die Venneke stelt een hele andere dan die in het andere topic gesteld wordt...  Ik vraag me af of iemand er iets over gaat roepen als hij/zij echt insider is, maar het is wat mij betreft een interessante vraag: Wat doet Connexxion met het niveau van Ambulancezorg......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:27:15
Beste Jeroen, volgens mijn laatste informatie ben je geen moderator ;), en daarnaast is de vraag die Venneke stelt een hele andere dan die in het andere topic gesteld wordt...  Ik vraag me af of iemand er iets over gaat roepen als hij/zij echt insider is, maar het is wat mij betreft een interessante vraag: Wat doet Connexxion met het niveau van Ambulancezorg......

Gelukkig niet nee  ::)
Ik stel ook alleenmaar de vraag of er een slotje op moet... verder niks hoor.... m.i. kan deze vraag makkelijk in het topic die al loopt... maar wie ben ik


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2009, 20:39:01
werk niet bij connexxion. maar zie ze daar werken met citygis. op zich een prima systeem je moet je alleen afvragen of de doorvoer van updates van wijzigingen voldoet aan 2 maanden? dat zou de discussie moeten zijn.  in dit geval schijnt de gemeente de benaming gewijzigd te hebben. is deze dan niet verantwoordelijk voor het doorgeven? zo'n wijziging is langer als 2 maanden van te voren bekent (ambtenaren) dus moet het ook mogelijk zijn dit op tijd door te geven.
als je verder naar het materiaal kijkt is het gewoon goed voor mekaar. dus lijkt mij kort door de bocht dit soort veroordelingen hier te maken.


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:45:47
werk niet bij connexxion. maar zie ze daar werken met citygis. op zich een prima systeem je moet je alleen afvragen of de doorvoer van updates van wijzigingen voldoet aan 2 maanden? dat zou de discussie moeten zijn.  in dit geval schijnt de gemeente de benaming gewijzigd te hebben. is deze dan niet verantwoordelijk voor het doorgeven? zo'n wijziging is langer als 2 maanden van te voren bekent (ambtenaren) dus moet het ook mogelijk zijn dit op tijd door te geven.
als je verder naar het materiaal kijkt is het gewoon goed voor mekaar. dus lijkt mij kort door de bocht dit soort veroordelingen hier te maken.

Beste Rick,

Een gemeente is verplicht om dit soort wijzigingen als ook opbrekingen, evenementen, etc door te geven.
Maar wat betreft veroordelingen, die worden volgens mij niet gemaakt.
Bedankt voor je toelichting.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2009, 21:27:26
alleen door de titel van je topic maak je, naar mijn mening, al een veroordeling.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2009, 21:32:02
alleen door de titel van je topic maak je, naar mijn mening, al een veroordeling.
Die edit is van mij, dus mag je mij aanrekenen, ik had het graag wat genuanceerder gedaan maar er is helaas een beperkt aantal tekens voor een titel.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2009, 22:55:59
Even terug naar de kern.

Het gaat mis in de hulpverlening doordat een adres om 1 of andere reden niet kan worden gevonden.
Dan gaat het of om een herbenoeming van een straat ( wat niet vaak gebeurt) of om een nieuwe straat. Of om een fout in de keten van alarmering. ( let even op de fijne nuance voordat ik daar weer gez*&k over krijg: dit kan dus ontstaan door ruis vanuit de melder tot aan de bemensing van de ambu: de Langereis was bijv, berucht qua locatie in mijn regio)

Dit kun je dus alleen echt voor 100% opvangen als je de procedures goed hebt georganiseerd. Op het moment dat de Koestraat Paardenstraat gaat heten, moet dat dus al gecommuniceerd zijn naar de meldkamer. Tevens lijkt mij een overgangsperiode niet verkeerd waarin dus de meldkamer bij beide namen de hulpdiensten richting de juiste straat drirgeert.

Voor nieuwbouw zou eigenlijk het stratenplan voor de aanleg al bekend moeten zijn. Dus moeten we af van plan zus of zo: als de graafmachines de grond bouwrijp komen maken dan zouden de straten al bekend kunnen zijn. Er is per slot van rekening al een bouwplan/vergunning/tekening voor de wijk afgegeven. Dus alarmeren op straatniveau.

Dus men zou niet moeten wachten tot oplevering. Een calamiteit wacht ook niet.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2009, 16:56:08
Geen enkel navigatie systeem is onfeilbaar..  En regio kennis is nog steeds noodzakelijk om snel ter plaatse te kunnen zijn..

Een tweede vraag die je stelt is dat of dit te wijten valt aan "het beleid van Connexxion Ambulancezorg" .  
Citaat
Maar Connexxion heeft nu al een poosje de nodige posten. Vraag me af of dit voor een deel niet te wijten is aan het Connexxion-beleid. Wellicht dat deze organisatie de laatste maanden meer "foutjes" heft begaan ? Hoor namelijk ook dat ze willen gaan bezuinigen op het aantal ambulances
.

Connexxion Ambulance Services heeft sinds een korte tijd de ambulancediensten Zoet en N.O.G. overgenomen..  Ik kan me niet voorstellen dat "het meerjaren beleid' van Connexxion Ambulance Services' een wezenlijke verandering c.q. verslechtering zou zijn op het actueel houden van stratenbestanden in de navigatiesystemen van meldkamers en ambulances..

Ik kan me wel voorstellen dat er langzamerhand door de overnames van Connexxion Ambulancezorg door het samenvoegen van de diensten er juist een kwaliteitsslag gemaakt kan worden, waardoor er van de verschilende onderdelen juist ervaringen en kennis uitgewisseld kan worden.
Echter voor dat er synergie is, tussen de verschillende ambulancediensten (1+1+1+1=6) onder de connexxion vlag zijn we een stap verder..

Het is wel heel gemakkelijk om te zeggen dat ambulancediensten die overgenomen zijn, dat dat automatisch een verslechtering zou zijn..
Ik weet niet of de topic titel en de je vraag, daarom wel het effect hebben die je zou willen bereiken.. Ik denk door de toon  dat ingewijden niet zullen reageren op dit topic...