Opvallend bericht

Auteur Topic: Opvallend bericht  (gelezen 3285 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 9 februari 2004, 23:48:36
WAGENINGEN - Een 37-jarige inwoner van De Bilt, die maandagmorgen in Wageningen een mobiele telefoon van een politieagent had gestolen, is tegen de lamp gelopen omdat een agent direct het nummer van het gestolen toestel belde. Toen er belgeluiden uit de zak van de Biltenaar kwamen is hij aangehouden, aldus een woordvoerder van de politie.

De politie moest ingrijpen bij een opstootje in het centrum van Wageningen. Toen de agenten terugkwamen bij hun dienstauto bleek een mobiele telefoon gestolen. Omdat de man uit De Bilt nog bij de politiewagen stond, hoorde een agent na het draaien van het nummer zijn eigen telefoon overgaan. De Biltenaar heeft een boete van 130 euro gekregen.


Bron: Nu.nl
----------------------------------------------------------------------

Begrijp ik het goed dat diefstal (het ongeoorloofd toe-eigenen van andermans goederen), wat een misdrijf is, tegenwoordig slechts wordt beboet met een boete van 130 euro? Wat mij betreft komen dieven er dan wat al te makkelijk vanaf :(. Een dergelijke boete krijg je ook als je 30 km te snel rijdt op een lege snelweg. Dan vraag ik me echt af wie er nu de grootste crimineel is en waar de reeële verhoudingen in dit land gebleven zijn.

Is er iemand die dit kan bevestigen of (liever nog) ontkennen?


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2004, 14:46:07
Ehm...heb er niets over gehoord...maar onze vrienden van het OM doen niet zo moeillijk.....dus zou goed kunnen :-[ >:(

Dit zijn nou juist de dingen die ze niet moeten schikken, maar voor de rechter moeten laten komen....misschien dat die er nog wat mee kan.....getuigd van een volkomen gebrek aan respect voor de politie, wat tegenwoordig blijkbaar normaal wordt gevonden door een officier van Justitie ??? >:( :(

Heb ff zitten spelen met het systeem van de OvJ...maar ik kom uit op 350 euri's.... ??? maaar ja...ik weet niet precies wat ik allemaal in moet vullen :-[ dus dat is niet echt bewijs ::) :-[ :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


SWAT

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2004, 21:00:26
130 euro is het standaard tarief voor een winkeldiefstal van een goed met een waarde tot 50 euro.


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2004, 23:14:55
Bedankt voor de bevestiging. Persoonlijk vind ik dat boetebedrag niet reëel ten opzichte van andere boetes en zeker niet ten opzichte van het gepleegde misdrijf. Dergelijke sancties kunnen een agent toch niet stimuleren om dit soort kleine criminaliteit aan te pakken?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


SWAT

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2004, 23:20:31
Bedankt voor de bevestiging. Persoonlijk vind ik dat boetebedrag niet reëel ten opzichte van andere boetes en zeker niet ten opzichte van het gepleegde misdrijf. Dergelijke sancties kunnen een agent toch niet stimuleren om dit soort kleine criminaliteit aan te pakken?

Tja je moet ergens een startbedrag noteren. Wat voor boete moet je iemand geven die een reep chocola van 2 euro steelt.
Ja het is inderdaad een misdrijf waar maximaal 4 jaar gevangenisstraf op staat.
Maar reeel bekeken is rijden door rood licht vergeleken met diefstal van een reep chocola niet een veel gevaarzettender feit en dus goed voor 95 euro?


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2004, 23:30:16
voor het stelen van een reep chocola max 4 jaar?????? :o
Of heb ik iets gemist??????? :o
130 euro is ook al zo`n belachelijk hoog bedrag.
Maar ja leren de mensen die het doen erdoor???
Denk het niet.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2004, 10:46:45
Maar ja leren de mensen die het doen erdoor???
Denk het niet.

We zijn toch allemaal zo hard leers? We blijven bijvoorbeeld te hard rijden, ongeacht dat we geflitst worden...
Ik zal zelf niet te hard roepen, ben pas geflitst in de dierenambu voor het door rood licht rijden. Ben me er niet van bewust, maar ja, de boete licht er: € 86,-!!! :o

Christian


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2004, 11:12:41
Ik denk dat we het niet zozeer moeten zien in 'gevaarzetten' of niet. Iedere autorit maak ik tig stuurbewegingen... totdat ik een keer een verkeerde maak, waarmee ik een ander wel degelijk kan duperen. Een rood verkeerslicht kun je (?) missen door laagstaande zon of onoplettendheid.
Een mobieltje steel je niet per ongeluk... ik vind dat nogal een verschil.
En te hard rijden? Je kunt iets te hard rijden, je kunt ook crimineel hard rijden. Soms zijn de omstandigheden er gewoon niet naar.


Enforcer

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2004, 05:56:39
Tenzij dat je met opzet, willens en wetens, door rood getuft bent.  ::) ;D


Merijn

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2004, 09:46:08
Heb je nog mzzl gehad want het kost nu 95 euro. Dus mag je nog blij zijn ook.... ;D ;)