Rijden op busbaan.

Auteur Topic: Rijden op busbaan.  (gelezen 5994 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Gepost op: 25 augustus 2009, 19:44:40
Hey, vandaag zag ik vanmorgen een busje van gevangenenvervoer rijden denk van Justitie. Was een busje zonder striping en enkel blauwe leds. Het stond zoals altijd vast op de rijbaan, en het busje reed gewoon zonder OGS over de busbaan voorbij. Mijn vraag is mogen hun dat? Zie het ze af en toe wel is vaker doen dus was benieuwd of ze dat mochten zonder OGS.


Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #1 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:49:43
xie het als prio2 van de brandweer een overval om de waarschijnlijk onboard gevangenen is mogelijk daarom mogen zij net zoals de nederlansche bank niet stilstaan
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:59:22
Vergeeft u mij het speculaas knabbelen, maar ik denk dat het aannemelijker is dat de bus van justitiële inrichtingen waarschijnlijk met iemand onderweg was naar de Rechtbank.
En dan wil je niet te laat komen.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #3 Gepost op: 25 augustus 2009, 20:03:59
En een lijnbus heeft ook geen OGS, dus daar zal men sowieso niet over vallen ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 augustus 2009, 21:29:46
xie het als prio2 van de brandweer een overval om de waarschijnlijk onboard gevangenen is mogelijk daarom mogen zij net zoals de nederlansche bank niet stilstaan

Een transport van de Nederlandsche Bank wordt daarom volgens mij ook door marechaussees(indien nodig met OGS) begeleid...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 25 augustus 2009, 22:50:42
Hey, vandaag zag ik vanmorgen een busje van gevangenenvervoer rijden denk van Justitie. Was een busje zonder striping en enkel blauwe leds. Het stond zoals altijd vast op de rijbaan, en het busje reed gewoon zonder OGS over de busbaan voorbij. Mijn vraag is mogen hun dat? Zie het ze af en toe wel is vaker doen dus was benieuwd of ze dat mochten zonder OGS.
Waarschijnlijk hebben ze een mooi geel papiertje achter de voorruit zitten waarop staat dat de burgemeest vindt dat het mag... dat hebben wij namelijk ook ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:51:59
Waarschijnlijk hebben ze een mooi geel papiertje achter de voorruit zitten waarop staat dat de burgemeest vindt dat het mag... dat hebben wij namelijk ook ;)

hebben zij niet netzo als de politie ontheffing van rvv1990 ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:55:05
hebben zij niet netzo als de politie ontheffing van rvv1990 ?
Nee, dat hebben zij niet. Alleen met gebruikmaking van O&GS of door middel van de ontheffing (zoals JVO aangaf) mogen zijn officieel over de busbaan rijden.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #8 Gepost op: 1 september 2009, 16:36:49
En hoe zit het dan met brandweer voertuigen onder prio2 (in het kader van busbanen en vluchtstroken etc.) ?

En dat (operationele) brandweervoertuigen geen kenteken hoeven voeren etc...

Ik heb nog nooit een ontheffingspapiertje in de auto's zien hangen, terwijl ik er toch regelmatig in zit(of het is me niet opgevallen :P)

Joost


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #9 Gepost op: 1 september 2009, 19:22:22
En hoe zit het dan met brandweer voertuigen onder prio2 (in het kader van busbanen en vluchtstroken etc.) ?

En dat (operationele) brandweervoertuigen geen kenteken hoeven voeren etc...

Ik heb nog nooit een ontheffingspapiertje in de auto's zien hangen, terwijl ik er toch regelmatig in zit(of het is me niet opgevallen :P)

Joost
Bij prio 2 moet toch blauwe lichten worden gevoerd ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P