Een fiets op de A20

Auteur Topic: Een fiets op de A20  (gelezen 3633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Gepost op: 31 augustus 2009, 23:36:09
Op een avond reed ik naar een paar vrienden van uit Hellevoetsluis naar Rotterdam.
Dan rij je door de beneluxtunnel langs schiedam en zo naar afslag Overschie-Rotterdam

Nu gebeurde het dat ik terwijl op de A20 rij een fiets tussen de 2e en 3e rijbaan ligt tussen locatie 26.1 en 26.2 rechts.
Dus ik pak me telefoon terwijl ik rij en bel 112. Pas na ong 30 sec. kom ik in contact met een agent van KLPD driebergen.
Ik vraag hem om mij door te verbinden met Politie Rotterdam - Rijnmond. Ook weer na 30 sec kom er pas verbinding tot stand.
Kort en bondig leg ik hem de situatie uit (hij luisterde eerst niet goed en dacht dat er een fietser op de snelweg reed :D) en hij gaat maatregelen nemen en bedankt mij voor het telefoontje.

Nu komt het:  ;)
a) het duurde 2 x 30 sec voordat ik verbinding had... Duurde in mijn ogen vrij lang. Wat kan hier de oorzaak van geweest zijn?
b) Hoe zit het met telefoongebruik als je naar 112 belt en je wordt aangehouden?


Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:51:35
Op een avond reed ik naar een paar vrienden van uit Hellevoetsluis naar Rotterdam.
Dan rij je door de beneluxtunnel langs schiedam en zo naar afslag Overschie-Rotterdam

Nu gebeurde het dat ik terwijl op de A20 rij een fiets tussen de 2e en 3e rijbaan ligt tussen locatie 26.1 en 26.2 rechts.
Dus ik pak me telefoon terwijl ik rij en bel 112. Pas na ong 30 sec. kom ik in contact met een agent van KLPD driebergen.
Ik vraag hem om mij door te verbinden met Politie Rotterdam - Rijnmond. Ook weer na 30 sec kom er pas verbinding tot stand.
Kort en bondig leg ik hem de situatie uit (hij luisterde eesrt niet goed en dacht dat er een fietser op de snelweg reed :D) en hij gaat maatregelen nemen en bedankt mij voor het telefoontje.

Nu komt het:  ;)
a) het duurde 2 x 30 sec voordat ik verbinding had... Duurde in mijn ogen vrij lang. Wat kan hier de oorzaak van geweest zijn?
b) Hoe zit het met telefoongebruik als je naar 112 belt en je wordt aangehouden?  

a-
De eerste keer wellicht vanwege drukte op de 112 centrale. Iedereen belt voor ieder wisse-wasje naar 112. Dat nog naast de reguliere hulpverleningsvragen en de mensen die het fascinerend vinden om er misbruik van te maken. Nu gaat het om een fietser op de snelweg. Stel je eens voor dat je partner in elkaar gezakt is.
De tweede keer wellicht vanwege een zelfde reden. Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen er bellen als er iets op de snelweg ligt, loopt of fietst. Dat in tegenstelling tot grote ongevallen waarbij aanzienlijk minder wordt gebeld! Nederlanders zijn een raar volk wat dat betreft.  :P

Oh, by the way. De snelwegen rondom Rotterdam zijn naar mijn weten in 2006 (toen ik nog werkzaam was bij de 112 centrale) onder de verantwoording gevallen van het KLPD.  ;)

b- Ten eerste wordt je niet aangehouden maar stil gehouden. Dat is net iets anders.  :D Ten tweede doe je nog steeds iets wat officieel niet mag. In principe kun je er gewoon een bekeuring voor krijgen. Maar die kans zal wel heeeeeeel klein zijn. Je kunt natuurlijk altijd nog bezwaar indienen bij de officier van Justitie.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:54:01
ik heb al vaker zulke dingen gehad dus ik weet wat je bedoelt. Maar moet ik dan als rijder maar niet 112 bellen en denken dat is al gedaan ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:57:12
ik heb al vaker zulke dingen gehad dus ik weet wat je bedoelt. Maar moet ik dan als rijder maar niet 112 bellen en denken dat is al gedaan ?
Nee, als je iets ziet zeker bellen! Ik gaf het alleen als voorbeeld aan. Je hoort het snel genoeg als de politie al op de hoogte is van jouw melding.  ;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2009, 23:59:25


Oh, by the way. De snelwegen rondom Rotterdam zijn naar mijn weten in 2006 (toen ik nog werkzaam was bij de 112 centrale) onder de verantwoording gevallen van het KLPD.  ;)


Dat is toch gestopt aangezien KLPD geen noodhulp meer doet ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5 Gepost op: 1 september 2009, 00:03:59
Dat is toch gestopt aangezien KLPD geen noodhulp meer doet ?

Klopt, sinds een minuut of drie lees ik zojuist.  :P


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #6 Gepost op: 1 september 2009, 00:25:17
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Gast48368

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 september 2009, 12:53:03
De tweede keer wellicht vanwege een zelfde reden. Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen er bellen als er iets op de snelweg ligt, loopt of fietst. Dat in tegenstelling tot grote ongevallen waarbij aanzienlijk minder wordt gebeld! Nederlanders zijn een raar volk wat dat betreft.  :P

Wellicht heeft dit te maken met het feit dat mensen met een groot ongeval denken dat iedereen al gebeld heeft, en als je iets op de weg ziet (liggen) denk je al snel dat jij de enige bent die dit ziet? Dit zou tenminste mijn gedachtengang zijn.

Of is dit typisch iets Nederlands? Wie weet hoe dat bij buitenlandse centrales zit?


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #8 Gepost op: 23 september 2009, 00:20:15
ALTIJD bellen wanneer je zoiets ziet. Als je 112 belt wordt nl. ook de VMC gewaarschuwd en een WIS op pad gestuurd. Of dat nu voor een voetganger, fietser of object is, maakt niet uit. Ook als een voertuig gevaarlijk stilstaat op de vluchtstrook of weg (bijv. pech na brugopening.....heel vervelend als iedereen gewoon volle bak gaat rijden!)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #9 Gepost op: 23 september 2009, 18:50:37
ALTIJD bellen wanneer je zoiets ziet. Als je 112 belt wordt nl. ook de VMC gewaarschuwd en een WIS op pad gestuurd. Of dat nu voor een voetganger, fietser of object is, maakt niet uit. Ook als een voertuig gevaarlijk stilstaat op de vluchtstrook of weg (bijv. pech na brugopening.....heel vervelend als iedereen gewoon volle bak gaat rijden!)

Hey Martin,

je bent een erg goede PR-man(grapje),gister had ik nog een verwarde man op de A16 Li 42 rond, die het KLPD meegenomen heeft het gebeurt vaker lijkt het wel.
en dan ook nog het vreselijk bericht van de A22(tjongetjonge).
En wat vind je van het winter......  werken wij ook samen???

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT