Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009

Auteur Topic: Motoragent zwaargewond na ongeval tijdens begeleiding ambu - Wognum 01-09-2009  (gelezen 54791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Ik snap natuurlijk dat dat omslachtig en haast ondoenlijk werken is, maar als dat de juiste procedure zou zijn, dit is het schijnbaar niet blijkt uit het antwoord van SRich, zou de agent fout zitten.
Ik ben toch wel benieuwd hoe betrokken partijen hier juridisch gezien van weg komen.

ja een politieagent mag van zijn motor/auto tekens geven (denk maar aan rijdende stoet)
een verkeersregelaar of weginspecteur daarin tegen moeten op de weg staan

Ik zie toch wat anders staan. :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


TrainBrain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Ik zie toch wat anders staan. :P
Wat zie jij dat ik niet zie of andersom?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Wat zie jij dat ik niet zie of andersom?

Dat iemand op een politiemotor een politieagent is, en geen weginspecteur/verkeersregelaar en dus infeite de bevoegdheid heeft om van zijn dienstvoertuig het verkeer te regelen.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


TrainBrain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Dat iemand op een politiemotor een politieagent is, en geen weginspecteur/verkeersregelaar en dus infeite de bevoegdheid heeft om van zijn dienstvoertuig het verkeer te regelen.
over het algemeen is dat wel het geval toch? Dat een politiemotor wordt bestuurd door een agent?

Anyway, ik bedoelde dus dat uit jou bericht blijkt dat een motoragent vanaf/vanuit zijn voertuig, dat kan dan een rolator roelstoel motor auto fiets of what so ever zijn, aanwijzingen mag geven en dat de agent dus wat dat betreft niet fout zit als het klopt wat jij zegt ;)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
over het algemeen is dat wel het geval toch? Dat een politiemotor wordt bestuurd door een agent?

Anyway, ik bedoelde dus dat uit jou bericht blijkt dat een motoragent vanaf/vanuit zijn voertuig, dat kan dan een rolator roelstoel motor auto fiets of what so ever zijn, aanwijzingen mag geven en dat de agent dus wat dat betreft niet fout zit als het klopt wat jij zegt ;)
Gevalletje miscommunicatie :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Voordat we over de Agent heen gaan vallen. Dit is een wettelijke actie.
Kijk maar eens naar een miltaire collone. Gebeurt precies het zelfde.
Alleen staat er geen regiopolitie motor maar een KMAR motor.


In onderstaande filmpje is te zien hoe het de motorrijders van de KMAR geleerd wordt.
Het gaat om het gedeelte 04:30 tot en met 05:10 uit een aflevering van Blik op de Weg.

BRON: Blik op de Weg - Landmacht OTCRij deel 2
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
In onderstaande filmpje is te zien hoe het de motorrijders van de KMAR geleerd wordt.
Het gaat om het gedeelte 04:30 tot en met 05:10 uit een aflevering van Blik op de Weg.

BRON: Blik op de Weg - Landmacht OTCRij deel 2

Verschillende keren heb ik het al mee gemaakt dat ook zij op de snelweg staan.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Verschillende keren heb ik het al mee gemaakt dat ook zij op de snelweg staan.

Dan is nu helaas aangetoond dat dat niet erg slim is... In zo'n filmpje als BodW zullen ze waarschijnlijk alleen laten zien hoe het precies hoort... Ik vermoed dan ook dat dit de procedure is...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Vermoeden is leuk, maar ik ga liever door voor de koelkast vraag:

Wat is de procedure zoals die wordt geleerd tijdens de rijopleiding bij een begeleid transport en dan met betrekking tot het oprijden/ schoonvegen van de rechter-rijstrook van de snelweg?


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
vanavond werd er in het rtl 4 nieuws nog even aandacht aan besteed.
hierin doet een agent de uitspraak dat de motorrijder geen toestemming van de meldkamer had om de ambulance te begeleiden.


zie onderstaand filmpje vanaf de elfde minuut.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/volledig/miMedia/2009/week36/wo19.46622383.public.21567368.RTL_Nieuws_02-09-2009.xml

Ik heb met verbazing gekeken naar de uitspraken van de dame van voorlichting van de politie Noord-Holland-Noord. Betrefenede collega ligt nog in coma in het ziekenhuis. En je word al even afgeserveerd door je eigen baas. Mijn broek zakte er nog net niet van af. Ik denk dat het afwijken van protocollen vooral in het onderzoek moet worden meegenomen en eventueel binnens kamers moet worden besproken.  Maar zeker niet effe los uit de pols op het nieuws moet worden veteld.

mvg
Mike