P2000!!!

Auteur Topic: P2000!!!  (gelezen 3854 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 15 februari 2004, 16:56:24
HELP!!!
Kan iemand mij vertellen wat P2000 is? :'(
Ik heb gelezen dat je die kunt kopen en dat je dan de brandweer nog kunt horen!
Is dit waar?
En waar kun je dit kopen?

IK HOOP DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN!!!!!!

ALVAST BEDANKT!




muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2004, 17:12:06
Kijk maar op scannerforum.nl.
Vindt je alle info


Lukas074

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2004, 21:47:43
P2000 is digitaal en af telezen opo een display van een speciale pieper.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2004, 00:18:54
P2000 is het nieuwe alarmering systeem welke deel uitmaakt van het totale C2000 pakket. Alle alarmering van Politie (beperkt), Brandweer en ambulance gaat via P2000 lopen. Dit is een bestaand protocol (Flex) wat in diverse landen wordt toegepast voor o.a. paging. In Ned. wordt voor de hulpdiensten van een eigen zenderpark (combinatie met C2000) gebruik gemaakt. Dus onafhankelijk van bv KPN.

Voor P2000 word van een bestaand protocol gebruik gemaakt. Dit is het Flex protocol. Het is digitaal maar niet gecodeerd. Het protocol is wel aangepast voor gebruik voor de hulpdiensten.
Het is mee te lezen met een PC waarop vrij verkrijgbare software draaid. (PDW, Pocflex of Winflex) Je kunt ook (in amerika) een eigen pieper kopen die je handmatig kunt instellen op de gewenste code's.
Ook worden er via Marktplaats piepers aangeboden (rond de 80 EUR) welke zijn geprogrammeerd voor de al bestaande gebieden (Amsterdam of Limburg) Dit zijn originele Motorola's Jazz of Respond piepers die geprogrammeerd zijn op de controle code van de meldkamer.
Tot nu toe is hier niets illegaal's aan maar de overheid wil dit ontvangen van P2000 en C2000 gaan verbieden. C2000 is digitaal gecodeerd en daar geef ik ze een goede kans mee, maar om P2000 ontvangst te verbieden?? Ik denk dat ze daar bakzeil mee halen.

Groeten,

Ton.


Rolf

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2004, 23:12:52
Citaat
Tot nu toe is hier niets illegaal's aan maar de overheid wil dit ontvangen van P2000 en C2000 gaan verbieden. C2000 is digitaal gecodeerd en daar geef ik ze een goede kans mee, maar om P2000 ontvangst te verbieden?? Ik denk dat ze daar bakzeil mee halen.

Met de huidige stand van de techniek is het nog niet mogelijk om C2000 mee te luisteen of te volgen.
P2000 via PDW werkt top en de Motorola Jaz werkt nog beter. ;D
Bij onze belgische buuren is de scanner verboden tenzij je hem regitreerd en alleen amateur freqwenties er in zet.
Als ik van elke belg die een scanner had en naar de Politie e.d. luisteren één euro kreeg, man dan kon ik een feest geven dat houd je niet voor mogelijk!

Ovrigens heeft Nederland het verdrag van Rome ondertekend wat garant staat voor vrije nieuws vergaring voor het volk om C2000 te ontcijferen moet je bijzondere verrichtingen doen om het signaal bruikbaar te maken en dit valt er dan weer buiten.

Vandaar dat het met C2000 nog wel zou willen lukken maar P2000 word moeilijk en bijna niet te controleren.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2004, 00:02:01
Citaat
Ovrigens heeft Nederland het verdrag van Rome ondertekend wat garant staat voor vrije nieuws vergaring voor het volk om C2000 te ontcijferen moet je bijzondere verrichtingen doen om het signaal bruikbaar te maken en dit valt er dan weer buiten

Bijzondere verrichtingen toepassen voor decodering is  bij de wet verboden (Dus fijtelijk decoderen van versleutelde data) . Dit zou al jaren zo zijn, echter laastelijk heeft een rechter het 'almachtige' Canal Plus terug naar de schoolbanken gestuurt. Die hadden een zaak aangespannen tegen een 'hacker' die het gecodeerde signaal wist te kraken. Het oordeel van de rechtbank was simpelweg dat Canal Plus maar moest zien te voorkomen dat het gekraakt kon worden.?!? Ik snap er helemaal niets meer van.

Ton.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2004, 17:24:50
Bijzondere verrichtingen toepassen voor decodering is  bij de wet verboden (Dus fijtelijk decoderen van versleutelde data) . Dit zou al jaren zo zijn, echter laastelijk heeft een rechter het 'almachtige' Canal Plus terug naar de schoolbanken gestuurt. Die hadden een zaak aangespannen tegen een 'hacker' die het gecodeerde signaal wist te kraken. Het oordeel van de rechtbank was simpelweg dat Canal Plus maar moest zien te voorkomen dat het gekraakt kon worden.?!? Ik snap er helemaal niets meer van.

Ton.
ik vindt het minder erg als canal plus wordt gehackt,dan dat c2000 last heeft van een aantal computeraars :-\


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2004, 22:32:32
ik vindt het minder erg als canal plus wordt gehackt,dan dat c2000 last heeft van een aantal computeraars :-\

C2000 last van computeraars ? Heuh ??

Groeten, Peter.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2004, 18:26:47
C2000 last van computeraars ? Heuh ??

Groeten, Peter.


Ja, wat hij zegt is zo gek nog niet. Om mee te kunnen luisteren moet je je aanmelden (met de juiste sleutel) op het netwerk, in een gebruikersgroep.  Logisch is dat als je dat gaat proberen je dat met een computer doet. Maar of dat last veroorzaakt?  Er zijn miljoenen begroot voor de firewall, dus dat zal waarschijnlijk niet gaan werken denk ik.

Henk