Voertuig brandweer Ede is ook aangekomen (foto's)

Auteur Topic: Voertuig brandweer Ede is ook aangekomen (foto's)  (gelezen 6943 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2004, 17:34:36
Sorry is mij  niet bekend, misschien een ander?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2004, 20:51:09
Vraagje:


Zijn de achterassen dubbellucht of enkellucht?


Mini HV
zo te zien enkellucht,het voeruig staat op terreinbanden.


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2004, 09:56:30
je bedoelt dit????



Groetjes CLUT


Bralo20

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2004, 13:08:30
Ik denk dat de achterassen op dubbellucht staan en niet op enkellucht.  Supersingle banden voor aangedreven assen zijn nog niet beschikbaar voor terreinvrachtwagens.  Een "gewone" enkellucht configuratie is niet aangewezen ivm de stabiliteit van het voertuig. ;)


Mvg,


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #24 Gepost op: 11 maart 2004, 14:11:52
Bedankt CLUT. De foto is heel duidelijk. Het zijn inderdaad terreinbanden met enkellucht. Daar kan ik wat mee.

Ter info voor Bralo20: supersingle is iets anders dan een terreinband. Het verschil zit hem o.a. in het profiel.

Anderen ook bedankt voor de reacties.

Mini HV
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Bralo20

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2004, 13:20:19

Ter info voor Bralo20: supersingle is iets anders dan een terreinband. Het verschil zit hem o.a. in het profiel.

I know, maar echte terreinbanden worden toch niet vaak gebruikt op zulke vrachtwagens hoor.  Meestal kiest men voor een gemengd profiel dat geschikt is voor terrein en baan en blijft de wagen op dubbellucht staan.  Dubbellucht is heel wat stabieler dan enkellucht - terreinbanden.  Ook wat grip etc... betreft zijn er genoeg banden die bijna niet moeten onderdoen voor een echte terreinband.

Dus wat de supersingles betrof: dit haalde ik aan om de oorspronkelijke breedte en dus ook de stabiliteit achteraan te garanderen.

Terreinbanden zijn vaak ook hoger en soms ook smaller dan een gewone band.  De stabiliteit van het voertuig komt dit dus niet ten goede.  En zo'n wagen heeft nu al een vrij hoog zwaartepunt.

In België waar tankwagens algemeen verspreid zijn bij de brandweerdiensten mag je anders eens navragen wat ze van de stabiliteit vinden van zo'n voertuig.  Ik kan je alvast zeggen dat er reeds verschillende op hun flank gegaan zijn tijdens een rit.  Bij 1 zo'n ongeval viel zelfs een dodelijk slachtoffer.

Dus zo'n wagen op hoge terreinbanden en enkellucht????  Neen dank U, liever niet dan.

Mvg,


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2004, 13:57:18
Oude 202 had ook enkele banden, die is ook nooit op z'n kant gegaan, maaja zullen t wel zien.... ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2004, 19:21:58
Oude 202 had ook enkele banden, die is ook nooit op z'n kant gegaan, maaja zullen t wel zien.... ::)
ligt ook voor een groot deel aan de chauffeur ;D


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2004, 08:02:30
Ik heb begrepen dat Renkum ook van deze voertuigen krijgt... ben toch benieuwd hoe ze die binnen krijgen in de kazerne en hoe ze sommige straten door zullen komen... zal allemaal nogal krap aan worden!


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2004, 21:47:28
Er gingen er geloof ik 1 naar velp en 1 naar Dieren????????

En volgens mij 1 naar Ede, 1 naar Harskamp en 1 naar Otterlo......

Ja en de breedte van  de straten achja de hoogwerkers komen er ook door en die zijn toch ook breed??? Misschien dat het zo'n extreem monster lijkt ook vanwege de hoogte maar ik weet niet hoeveel breeder die is....


MZZL CLUT