Matrixborden met snelheidsbeperking

Auteur Topic: Matrixborden met snelheidsbeperking  (gelezen 4538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 22 oktober 2009, 17:35:48
Laten we beginnen met al die snelheidsbeperkingen. Vaak kom ik bijv. in het weekend, op zondagmorgen, lege snelweg en branden er matrixborden met snelheidsbeperking. Niet te zien waarom. Worden ze vaak vergeten terug / uit te zetten?

M.a.w; wie is daar verantwoordelijk voor? Is dat soms de schuld van bergers die een baantje of meerdere baantjes vergeten ''af te melden'' na een incident? Bijna dagelijks zie ik beperkingen en niemand weet waarom...of stel ik die vraag hier verkeerd, zo ja welke instantie bedient die matrix-borden dan?




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2009, 17:40:53
Kijk, iedereen snapt wel dat het even kan duren na een incident. Of dat er links en rechts wordt gewerkt op en aan / naast de weg. Alle begrip.

Maar de keren dat er een beperking van kracht is, zijn niet meer te tellen in mijn geval. Geen ongeval, geen werkzaamheden, niets te zien. Paar dagen terug, voor de Beneluxtunnel bijv; lege snelweg, alleen het linkerbaantje knippert en geeft ''70'' aan. Werkelijk niets te zien daar. Of de A16, 4 tot 6 baantjes thv H.I.A; 90km of 70km....en dat terwijl er bijna niemand rijdt, geen werkzaamheden, geen incident geweest, etc..

Ben hier best benieuwd naar, wat zijn de criteria en hoe verloopt de communicatie hieromtrent?

Soms denk ik wel eens: zit er een of andere stagiare op die knoppen te rammen in die meldkamer ofzo?  ;D


handTAS

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2009, 18:01:21
Ik weet dat je op zo'n moment het beste RWS kunt bellen ik geloof 0800-8002. Kun ze van daaruit een WIS aansturen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2009, 18:02:53
Ik weet dat je op zo'n moment het beste RWS kunt bellen ik geloof 0800-8002. Kun ze van daaruit een WIS aansturen.

Nou ja, in de eerste plaats moet men proberen zulke dingen zoveel mogelijk uit te sluiten...maar bedankt voor de tip  O0

En wat is een WIS? (ben beetje een leek op dat gebied O0 )

Edit: een weginspecteur?  ::) (kreeg een helder momentje)  O0


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:43:04
kst kst kst......
**maakt weg beweging**

hup...topic starten daar  http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/board,8.0.html ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2009, 19:51:32
kst kst kst......
**maakt weg beweging**

 ;D Probeer het eens met een koekje.....of iets anders..  ;D


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2009, 01:07:07
Soms denk ik wel eens: zit er een of andere stagiare op die knoppen te rammen in die meldkamer ofzo?  ;D

tis om je groen/geel te ergeren inderdaad...   :D
Samen sterk in de hulpverlening!


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2009, 13:28:04
Dat er snelheden getoond worden boven de weg zonder dat je iets ziet aan de weg kan meedere oorzaken hebben.

Je moet het zo zien, dat RWS als wegbeheerder de taak heeft om te zorgen dat het nederlandse wegennet zo veilig mogelijk is. Dus mocht er iets aan de hand zijn aan bijv. het asfalt of iets aan de bermen of geleiderail o.i.d. dan kan er prefentief gekozen worden om de snelheid te verlagen.

En i.d.d. mocht je er een vraag over hebben als je er langs rijdt dan kun je altijd 0800-8002 bellen voor meer informatie.

(niet nieuw hier, maar een nieuwe inlog )
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #8 Gepost op: 8 november 2009, 14:22:33
Zoals WIS al zegt diverse oorzaken. Kan zijn dat er een maatregel genomen is vanwege bijvoorbeeld de veiligheid, werkzaamheden op of langs de weg, danwel een pechgeval welke gevaarlijk staat. Zo zijn er nog legio voorbeelden, maar deze zijn allemaal afhankelijk van de situatie ter plaatse.

De matrixen worden in ieder geval aangestuurd door de Verkeer Management Centrales van RWS.
Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat er spoorvorming, een gevaarlijke hobbel of schade in het wegdek zit, maar niet gevaarlijk genoeg om op dat moment die rijbaan/strook af te sluiten, maar wel weer een beperking van de snelheid vergt. Meestal wordt dan diezelfde dag of nacht nog de schade hersteld. Op de website van RWS www.rijkswaterstaat.nl kan je meer informatie vinden ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 8 november 2009, 14:27:56
Uit ervaring weet ik ook dat het in drukte en hectiek wel eens vergeten word een bepaalde maatregel af te melden. Is mij namelijk ook wel eens gebeurd. Belt de Verkeerscentrale("He is zie jullie niet meet op de camera, heb je dat kruis nog nodig op baan 1?) Schit vergeten in de hectiek.

gr
Mike