Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 497962 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #230 Gepost op: 23 april 2012, 13:30:58
Langzaam zal heel NHN worden omgenummerd naar de officiële richtlijnen, maar hoe hebben jullie straks contact met de meldkamer? Nog gewoon met het oude roepnummer WRG846 of met het nieuwe roepnummer 5131? Aangezien dat nog niet elk voertuig een nieuw roepnummer heeft. Ik kan mij voorstellen dat er wel eenvoud moet zijn, anders is het een wirwar van roepnummers voor de centralisten op de meldkamer.

De C2000 apparatuur aan boord wordt ingesteld op het roepnummer dat de auto heeft. Als deze auto het nummer 5131 heeft, zal dat ook in de C2000 zo staan vermoed ik. Hij zal dan dus gewoon met 5131 opgeroepen / geallarmeerd worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #231 Gepost op: 23 april 2012, 13:49:55
De C2000 apparatuur aan boord wordt ingesteld op het roepnummer dat de auto heeft. Als deze auto het nummer 5131 heeft, zal dat ook in de C2000 zo staan vermoed ik. Hij zal dan dus gewoon met 5131 opgeroepen / geallarmeerd worden.

Dat zijn conclusie's die je zelf trekt begrijp ik? In Amsterdam hebben alle voertuigen inmiddels ook roepnummers, echter worden ze door de A.C nog steeds Autospuit Dirk / Autoladder Dirk / OvD / A-wagen / Duikwagen Willem etc. genoemd. Kazerne's met meerdere autospuiten worden aangeroepen als Aalsmeer-1 of Uithoorn - 2
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #232 Gepost op: 23 april 2012, 13:58:48
Dat zijn conclusie's die je zelf trekt begrijp ik? In Amsterdam hebben alle voertuigen inmiddels ook roepnummers, echter worden ze door de A.C nog steeds Autospuit Dirk / Autoladder Dirk / OvD / A-wagen / Duikwagen Willem etc. genoemd. Kazerne's met meerdere autospuiten worden aangeroepen als Aalsmeer-1 of Uithoorn - 2

Ik heb altijd begrepen dat je C2000 apparatuur gekoppeld is aan je roepnummer. Uit jouw voorbeeld van Amsterdam begrijp ik dus dat dat niet zo is.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #233 Gepost op: 23 april 2012, 14:30:39
Foto niet van mij maar van: Mitsubishi Motors Nederland !



''Een kijkje achter de schermen. Deze 9 Outlanders zijn nog in opbouw, maar zullen straks worden ingezet als piketvoertuigen van de Ambulancedienst in de regio Limburg-Noord, Limburg-Zuid & Friesland''


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #234 Gepost op: 23 april 2012, 14:38:30
Stond op FaceBook


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #235 Gepost op: 23 april 2012, 14:48:39
Foto niet van mij maar van: Mitsubishi Motors Nederland !



''Een kijkje achter de schermen. Deze 9 Outlanders zijn nog in opbouw, maar zullen straks worden ingezet als piketvoertuigen van de Ambulancedienst in de regio Limburg-Noord, Limburg-Zuid & Friesland''

voor de OVD-G 's ??? want als het goed is krijgen de ambuposten allemaal nieuwe 3 cilinder, polo's als piketvoertuigen


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #236 Gepost op: 23 april 2012, 15:05:31
Alleen maar een citaatje gemaakt van wat mitsubishi schreef  :)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #237 Gepost op: 23 april 2012, 16:32:23
Alleen maar een citaatje gemaakt van wat mitsubishi schreef  :)

er mist in vraagteken bij mijn citaat zie ik nu e050


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #238 Gepost op: 23 april 2012, 18:08:35
Ik heb altijd begrepen dat je C2000 apparatuur gekoppeld is aan je roepnummer. Uit jouw voorbeeld van Amsterdam begrijp ik dus dat dat niet zo is.

Bij Brandweer Amsterdam-Amstelland zijn de C2000 middelen wel degelijk gekoppeld aan de roepnummers. Alle voertuigen voorzien van C2000 apparatuur hebben al zo lang ik me kan heugen roepnummers

In de de praktijk worden echter roepnamen gebruikt ipv roepnummers.


MValize

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #239 Gepost op: 23 april 2012, 19:38:41
Foto niet van mij maar van: Mitsubishi Motors Nederland !



''Een kijkje achter de schermen. Deze 9 Outlanders zijn nog in opbouw, maar zullen straks worden ingezet als piketvoertuigen van de Ambulancedienst in de regio Limburg-Noord, Limburg-Zuid & Friesland''

Voor zover ik weet worden de desbetreffende voertuigen in Zuid Limburg ingezet als Rapid Responder ;)