Parkeren .......

Auteur Topic: Parkeren .......  (gelezen 5649 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Smitfire

  • Gast
Gepost op: 9 maart 2004, 00:05:15
Zomaar even een vraagje:
Hoe zit het met het parkeren van je auto half op de stoep/ half op de weg in een woonwijk, terwijl er gewoon parkeerplaatsen open zijn ?(welliswaar "helemaal" aan de overkant van de straat...)
De weg wordt hierdoor smaller, dus moet er gewacht worden op een tegenligger.
De stoep wordt hierdoor minder berijdbaar, waardoor er met een kinderwagen moeilijk door te komen is; laat staan met een tweelingwagen. Zonder schade te maken is er niet meer langs te komen.
De personen zijn er al meerdere malen op aan gesproken,............ kan er geverbaliseerd worden ???




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 9 maart 2004, 14:13:38
Ik heb een paar keer een waarschuwing gehad omdat ik op de stoep geparkeerd stond. En na een waarschuwing volgt een boete... :P
Er was heel weinig ruimte in de straat en ik parkeerde dan maar op de stoep. Schijnbaar moest iemand daar over klagen op een buurtoverleg, want vervolgens kwam de politie langs. :-\
Nu is er ruimte genoeg, dus is dat niet meer nodig, hoewel ik het nog wel eens doe. ;)

Christian


Sven

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2004, 14:39:28
Het parkeren op de stoep kan verbaliseerd worden middels de feitcode R315b: "Niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand)"; 45,- Euro.

Het niet in een aangegeven parkeervak parkeren binnen een (woon)erf kan verbaliseerd worden middels de feitcode R478: "Binnen een erf parkeren anders dan op daarvoor bestemde parkeervakken"; 45,- Euro


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2004, 10:39:46
Het parkeren op de stoep kan verbaliseerd worden middels de feitcode R315b: "Niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand)"; 45,- Euro.

idd.

Voor twee wielen op de stoep mits dit bord (E8b) niet aanwezig is:


Indien er gevaar of hinder veroorzaakt wordt of kan worden kán er zelfs weggesleept worden.

Voor alle verkeerstekens:
http://www.verkeerstekens.nl
Voor het politie feitenboekje met alle boetebedragen:
http://www.om.nl/beleidsregels/docs/tekstenbundel2004.pdf
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Smitfire

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2004, 12:56:28
Voor zover al bedankt voor jullie antwoorden; ga eens kijken of er (nog maar eens) iets persoonlijks aan gedaan kan worden. Een goed gesprek op z'n tijd met de buurtjes is nooit weg........ toch?

Hopelijk hoeft het niet zover te komen dat er daadwerkelijk geverbaliseerd moet worden.

Nogmaals dank: Smitfire


Lukas074

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2004, 15:06:19
Het parkeren op de stoep kan verbaliseerd worden middels de feitcode R315b: "Niet de rijbaan gebruiken als bestuurder van een motorvoertuig (stilstaand)"; 45,- Euro.
 


Dat is zeker in Amsterdam. Heb er zelf ook een boete gehad daarvoor. In een 1 richtingsstraat en breed genoeg om tuimte voor de voetgangers en een auto. Maar ik moest op een stort van een nieuwbouw zijn en hen hen in een hoek neer gezet en binnen de hekken van de bouw. Het is gewoon Schandalig!!!!!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2004, 16:22:04
Dat is zeker in Amsterdam. Heb er zelf ook een boete gehad daarvoor. In een 1 richtingsstraat en breed genoeg om tuimte voor de voetgangers en een auto. Maar ik moest op een stort van een nieuwbouw zijn en hen hen in een hoek neer gezet en binnen de hekken van de bouw. Het is gewoon Schandalig!!!!!

dat zijn de heren/dames van parkeerterreur :P ;)
altijd gezellig ::) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-