PD-unit.

Auteur Topic: PD-unit.  (gelezen 8068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Gepost op: 10 maart 2004, 21:31:48
Ik zag een tijdje terug en laatst ook nog op tv een container van de politie met de tekst; "PD-unit".

Waar wordt deze voor gebruikt en waar staat de "PD" voor?




Michel

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2004, 21:47:20
Pin mij er niet op vast, want ik heb ook maar 3 blauwe maandagen bij de politie gewerkt, en nogwel als ondersteunend personeelslid, maar PD staat volgens mij voor 'Plaats Delict'. Ik denk dat er materieel in zit wat gebruikt wordt door de technische recherche. Je ziet hem denk ik alleen bij grote onderzoeken, zoals die op de televisie deze week.
Kan iemand van de politie dit bevestigen?

Groeten van Michel


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2004, 21:55:01
ik ben ook geen politie...maar denk idd ook dat het een unit is waarin onderzoeksspullen liggen opgeslagen, en waarschijnlijk ook een soort van kantoortje voor de leider van die plaats delict met een computeraansluiting en dergelijke...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Enforcer

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2004, 00:36:41
PD staat inderdaad voor Plaats Delict. Het is en container met extra middelen voor de TR (Technische Recherche)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 7 november 2004, 10:46:04
inderdaad pd is plaatsdelict, in deze container bevinden zich hekken met doek erop, pilonnen etc

dit is het voertuig van aa

http://www.politievoertuigen.nl/Regiopolitie/FotoRegiopolitie/Volvo_FL611_Calamiteiten_voertuig_1992.jpg
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 7 november 2004, 17:17:00
Nog wat inlichtingen over de hekkenwagen of ook wel de calamiteiten containere genoemd. Is op afroep 24 uur per dag beschikbaar. Roepnummer 7513, wordt ingezet bij verkeerscontroles en grote akties en natuurlijk incidenten, hij was oa ter platse op de Linnaeusstraat bij de moord op the van gogh.

mvg
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 7 november 2004, 17:21:27
Nog wat inlichtingen over de hekkenwagen of ook wel de calamiteiten containere genoemd. Is op afroep 24 uur per dag beschikbaar. Roepnummer 7513, wordt ingezet bij verkeerscontroles en grote akties en natuurlijk incidenten, hij was oa ter platse op de Linnaeusstraat bij de moord op the van gogh.

mvg
Mike

de hekkenwagen en de pd unit is de zelfde wagen maar ze kunnen er anderen bakken opzetten (nee geen haakarm) voor de rest is dit helemaal correct (dit voertuig was ook een keer bij bij de politie)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 7 november 2004, 17:36:55
Nog wat inlichtingen over de hekkenwagen of ook wel de calamiteiten containere genoemd. Is op afroep 24 uur per dag beschikbaar. Roepnummer 7513, wordt ingezet bij verkeerscontroles en grote akties en natuurlijk incidenten, hij was oa ter platse op de Linnaeusstraat bij de moord op the van gogh.

mvg
Mike
klopt, en nog een andere hekkenwagen ook...PD's waren vrij groot... ;)

Ook bij bijvoorbeeld de bommelding op amsterdam CS en bij de oefening in de Piet heintunnel was de Calamiteitenauto aanwezig...

[verwijderd door de admin ivm opschoning]
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #8 Gepost op: 10 november 2004, 21:49:08
De wagen op de foto is niet precies wat ik bedoelde. Het ging echt om een soort witte haakarmbak met politiestriping en heel groot de letters PD-unit.


Lukas074

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 november 2004, 11:14:23
Je bedoelt niet zo iets????



[verwijderd door de admin ivm opschoning]