Afhankelijkheid van electriciteit

Auteur Topic: Afhankelijkheid van electriciteit  (gelezen 9304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #40 Gepost op: 29 november 2009, 00:51:12
Stel dat jij 20 km hebt gelopen voor 6 liter water....je gezinnetje wacht met smart op je....ze vergaan van de dorst, om maar te zwijgen over persoonlijke hygiëne...

Onderweg kijk je in de loop van een Glockje...en je was bijna thuis!

Shit...had jij er nou ook maar 1 in je broeksband... ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #41 Gepost op: 29 november 2009, 01:10:17
Maar die hebben de mensen dus niet, want de gewone Nederlander is een brave burger die zich netjes aan de wet houdt en er geen maffe - maar niet minder leuke - hobby's op na houdt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 29 november 2009, 01:12:24
Vervang het woord Glock voor: keukenmes, hark, metalen pijp, broodmes, spade, gebroken fles, etcetera...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #43 Gepost op: 29 november 2009, 01:15:57
Yep.

Back to the freakin' Stone Age.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 29 november 2009, 01:17:08
Zoals je al zei, inderdaad. Dat het maar nooit moge gebeure..nooit meer, dan.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #45 Gepost op: 29 november 2009, 01:26:36
geweld is ook in deze situatie een korte termijn politiek. Je komt altijd iemand tegen die beter bewapend is. En als alles op is dan is het ook op. Mensen die voedsel en water kunnen 'maken' zullen het veel langer volhouden. Het gaat bij survival om plannen, kansen zien en inventiviteit. Door samenwerking bereik je veel meer. Als jij met je wapens gaat zwaaien en je pakt mijn drink water af dat ik gemaakt heb dan ga ik of dood of ik zorg dat ik het beter verstopt. In beide gevallen kan je geen tweede keer van mijn kunstje genieten... Als jij wat hebt wat ik niet heb dan kunnen we ruilen, win win situatie. En een paar eeuwen terug....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #46 Gepost op: 29 november 2009, 01:30:38
Een paar eeuwen terug ja....en wat krijgen we dan? Schavuiten en rabauwen krijgen de macht....criminelen en dieven! O wacht....is dat niet precies waar ons koningshuis van afstamt???


 ;D

Oftewel: terug bij af!  ;)


Wat een prachtige cirkel he?  ;D ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #47 Gepost op: 29 november 2009, 01:38:55
vreemd eigenlijk dat je jezelf niet eens goed mag voorbereiden als eerzame burger om jezelf te beschermen op het moment dat de overheid dat niet meer kan.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #48 Gepost op: 29 november 2009, 01:43:21
vreemd eigenlijk dat je jezelf niet eens goed mag voorbereiden als eerzame burger om jezelf te beschermen op het moment dat de overheid dat niet meer kan.

Er zijn wel meer ''gekken'' opgestaan, die zich hetzelfde afvroegen...

Gelukkig is het (nog) niet zo ver, hebben wij nog nooit meegemaakt. Ik heb alle vertrouwen in onze overheid....bijna alle vertrouwen.  ;)
k ga er van uit dat ze alles in goede banen leidt, bij rampspoed. Dat vertrouwen moet je hebben....toch?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #49 Gepost op: 29 november 2009, 02:04:18
Dat vertrouwen is misplaatst.

In dit scenario kan de overheid niets meer voor ons doen omdat zij ook zelf slachtoffer is. De overheid kan ook niets meer. Niet voorlichten, niet aansturen, niet helpen en zijn we dus op ons zelf aangewezen.

Zelfredzaamheid is dan nog de enigste manier om te overleven.

@ Palmpie:

Uw gedachten zijn nobel, maar verbaasd u niet als men de dorst zal lessen op het moment dat men dat nodig acht, zonder rekening te houden met andere zaken. Net-vis-altijd eten werkt niet in dit soort scenario's omdat de ratio snel weg is.