Afhankelijkheid van electriciteit

Auteur Topic: Afhankelijkheid van electriciteit  (gelezen 9239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #50 Gepost op: 29 november 2009, 03:04:19
ik heb beide artikkelen even gelezen en waar hebben we het over, een grote EMP kunnen we veroorzaken met een nucleaire explosie, dan zijn we allang bezweken aan de straling, dus hebben we ook geen elektriciteit meer nodig.

andere manieren om een EMP op te wekken vraagt nog al wat energie, ben ik ook niet zo bang voor, ik denk dat het allemaal wel mee valt, hoewel het een ideale oplossing zou zijn om straks de kastjes voor het rekeningrijden om zeep te helpen als dit tenminste door gaat.

in de agregaten die ik heb zit geen elektronica en ook geen condensatoren, gewoon een nette diesel motor (Hatz) in een stalen behuizing, zo zouden er meer moeten zijn.

en mijn portofoons zitten ook in een metalenbehuizing, net als de zenders, zo gaat het nou eenmaal met professionele apperatuur.

de mensen bang maken voor een EMP is nog al makkelijk, lijkt onze water huishouding wel, hoewel over de ozon laag horen we al een tijdje niet veel meer.(hij bouwt zich immers weer op, een natuurlijk proces, 7 jaar op en dan weer 7 jaar af, zo was het toch)

opwarming van de aarde, ja logisch hebben we ook niet in de hand, we gaan immers een nouwere baan om de zon heen draaien.

en dan het millieu, ach ik kom uit een uitstekend millieu en gooi m,n groen afval gewoon in de vuilnis bak, doet de reinigingsdienst immers ook.

en toch blijf ik een Don Quichotte he Rene ;)
Nemo me impune lacessit


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #51 Gepost op: 29 november 2009, 10:56:01
in de agregaten die ik heb zit geen elektronica en ook geen condensatoren, gewoon een nette diesel motor (Hatz) in een stalen behuizing, zo zouden er meer moeten zijn.

de mensen bang maken voor een EMP is nog al makkelijk, lijkt onze water huishouding wel, hoewel over de ozon laag horen we al een tijdje niet veel meer.(hij bouwt zich immers weer op, een natuurlijk proces, 7 jaar op en dan weer 7 jaar af, zo was het toch)

en je hebt een on-eindiglange voorraad diesel voor je agregaten?  

de mensen ergens voor waarschuwen is iets anders dan bang maken.
de bevolking bang maken daar is de regering goed maar dan alleen met de reden om de belasting te kunnen verhogen, seriuze zaken houden ze voor zich vandaar dit rapport zo geheim is/was


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #52 Gepost op: 29 november 2009, 13:18:25
Een erg goed artikel over EMP.... Daar wordt je niet vrolijk van.... Een schip bij de rotterdamse haven of op de Noordzee en in een cirkel van 1000-2000 KM ligt alles plat... Echt alles van elektriciteit...

Ik was de link vergeten: http://home.scarlet.be/~jansensa/De%20elektromagnetische%20puls%20of%20EMP,%20meer%20dan%20fantasie.htm  ;)

Twee plaatjes uit bovenstaande link:

http://home.scarlet.be/~jansensa/EMPstrato.jpg

http://home.scarlet.be/~jansensa/USempEffects.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #53 Gepost op: 29 november 2009, 13:33:58
ik heb beide artikkelen even gelezen en waar hebben we het over, een grote EMP kunnen we veroorzaken met een nucleaire explosie, dan zijn we allang bezweken aan de straling, dus hebben we ook geen elektriciteit meer nodig.

Een bom die op +400 km hoogte tot ontploffing gebracht wordt heeft een EMP effect gebied met een radiaal van 2400 km... zo ver komt de initiële nucleaire besmetting niet

Citaat

andere manieren om een EMP op te wekken vraagt nog al wat energie, ben ik ook niet zo bang voor, ik denk dat het allemaal wel mee valt, hoewel het een ideale oplossing zou zijn om straks de kastjes voor het rekeningrijden om zeep te helpen als dit tenminste door gaat.

in de agregaten die ik heb zit geen elektronica en ook geen condensatoren, gewoon een nette diesel motor (Hatz) in een stalen behuizing, zo zouden er meer moeten zijn.

Hoe wordt de frequentie en voltage dan gereguleerd in de aggregaat?

Citaat

en mijn portofoons zitten ook in een metalenbehuizing, net als de zenders, zo gaat het nou eenmaal met professionele apperatuur.

Zit je antenne ook in een kooi van faraday?

citaat uit http://home.scarlet.be/~jansensa/De%20elektromagnetische%20puls%20of%20EMP,%20meer%20dan%20fantasie.htm:

Nogal wat bronnen spreken van een eerder nonchalante aanpak van EMP-tests. Er vallen zes veel voorkomende fouten te noteren. Vooreerst vergeet men wel eens de antennes, die aan een doos vol elektronica zijn gekoppeld, aan te sluiten tijdens de proef.



Citaat

de mensen bang maken voor een EMP is nog al makkelijk, lijkt onze water huishouding wel, hoewel over de ozon laag horen we al een tijdje niet veel meer.(hij bouwt zich immers weer op, een natuurlijk proces, 7 jaar op en dan weer 7 jaar af, zo was het toch)

opwarming van de aarde, ja logisch hebben we ook niet in de hand, we gaan immers een nouwere baan om de zon heen draaien.

en dan het millieu, ach ik kom uit een uitstekend millieu en gooi m,n groen afval gewoon in de vuilnis bak, doet de reinigingsdienst immers ook.

en toch blijf ik een Don Quichotte he Rene ;)

De EMP heeft zich al voorgedaan tijdens een nucleaire proef in de buurt van Hawaï. Toen had men geen verklaring voor het verschijnsel. Korte tijd daarna wel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #54 Gepost op: 29 november 2009, 14:11:17
Ik vraag mij trouwens nog steeds af hoeveel forumleden thuis een voorraadje van het een of ander hebben dat overeenkomt met wat men je aanraadt namens de overheid. Dus als op dit moment alle nutsvoorzieningen zouden uitvallen, wie heeft dan thuis zoveel liter water per persoon per dag? Wie kan hoeveel dagen vooruit met de voorraad eten in huis en hoe wordt dat opgewarmd? Radio op batterijen, toiletpapier, watervaste lucifers etc. etc.?

Ik denk niet al teveel mensen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #55 Gepost op: 30 november 2009, 20:40:59
Een bom die op +400 km hoogte tot ontploffing gebracht wordt heeft een EMP effect gebied met een radiaal van 2400 km... zo ver komt de initiële nucleaire besmetting niet

Hoe wordt de frequentie en voltage dan gereguleerd in de aggregaat?

Zit je antenne ook in een kooi van faraday?

citaat uit http://home.scarlet.be/~jansensa/De%20elektromagnetische%20puls%20of%20EMP,%20meer%20dan%20fantasie.htm:

Nogal wat bronnen spreken van een eerder nonchalante aanpak van EMP-tests. Er vallen zes veel voorkomende fouten te noteren. Vooreerst vergeet men wel eens de antennes, die aan een doos vol elektronica zijn gekoppeld, aan te sluiten tijdens de proef.



De EMP heeft zich al voorgedaan tijdens een nucleaire proef in de buurt van Hawaï. Toen had men geen verklaring voor het verschijnsel. Korte tijd daarna wel.

de kans dat er een nuclaire bom tot ontploffing wordt gebracht lijkt mij erg klein, dan wordt er over en weer gegooit en dan......

het toerental bij vooral de wat oudere aggregaten wordt geregeld door een centrifugaalregelaar (ontwikkeld door James Watt in het engels heet hij Governor)

en nee de antenne zit niet in een kooi van faraday, maar is wel beveiligd naar binnen gebracht door o.a. een condensator die totaal niet gevoelig is voor electromagnetische ontladingen.

de link in jouw tekst heb ik niet kunnen volgen, hij schijnt niet meer te bestaan, maar realiteit en het veronderstelde ligt gelukkig vaak niet dicht bij elkaar.

dat er een veronderstelde EMP zich heeft voorgedaan tijdens de genoemde nucleaire test is heel goed mogelijk, maar ook deze test had wel een zwaarte die in praktijk niet snel voor zal komen maar zoals al eerder gezegd als er inderdaad een nucleaire ''aanval'' wordt gedaan weet ik niet wie nog hulp nodig heeft want als de wind de verkeerde kant op staat moeten wij er ook aan geloven, 2400 km is voor de wind makkelijk te overbruggen.
Nemo me impune lacessit


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #56 Gepost op: 30 november 2009, 20:49:55
Ik vraag mij trouwens nog steeds af hoeveel forumleden thuis een voorraadje van het een of ander hebben dat overeenkomt met wat men je aanraadt namens de overheid. Dus als op dit moment alle nutsvoorzieningen zouden uitvallen, wie heeft dan thuis zoveel liter water per persoon per dag? Wie kan hoeveel dagen vooruit met de voorraad eten in huis en hoe wordt dat opgewarmd? Radio op batterijen, toiletpapier, watervaste lucifers etc. etc.?

Ik denk niet al teveel mensen.

ik heb de oorlog niet mee gemaakt maar ben van net er na, maar toch heb ik het meeste wel in huis, alleen het water gaat wel eens op, maar wordt dan weer aangevuld.

op meerdere plaatsen hangen zoeklichten in de lader in huis, ook handig als de aardlekschakelaar uit gaat zoals toevallig vanavond, gelukkig gaat dan eerst de noodverlichting automatisch aan.

dat de elektra uitgaat verwacht ik wel maar het gas heeft het nog nooit af laten weten, en de pomp en de brander van de CV die gaat dan gewoon op het aggregaat.

ook heb ik altijd een aantal accu's onder lading staan die ook het nodige kunnen voeden.

bij het groote aggregaat heb ik zo'n paddestoel staan waar ik zelf maar ook de buren hun stekker in kunnen steken (klagen ze tenminste niet over de herrie van het aggregaat)
Nemo me impune lacessit