Auto vorderen van burger

Auteur Topic: Auto vorderen van burger  (gelezen 31323 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #80 Gepost op: 5 december 2009, 13:51:13
Elke vergelijking met de USA raakt kant noch wal.
Het gaat hier om een simpel feit, je wordt gevorderd je voertuig aan de agent te overhandigen. Dit ben je verplicht te doen. Uit je antwoorden lees ik, geheel voor eigen rekening, een  "dat doe ik toch niet, wat wil je nou"-houding. Weinig hulpvaardigheid spreekt uit je "deuren op slot" en de 300+PK beschrijving van je bolide, wat teveel weelde zou zijn voor een agent. Als jij de rij-opleiding halfbakken noemt, leg dan maar eens uit welke superieure rij-kunsten jij denkt te hebben aan de hand van welke superieure rij-opleidingen. Waar jij het hebt over halfbakken ruik ik voornamelijk gebakken lucht.
Voor mij leest het alsof je jezelf boven de wet, en de uitvoerenden daarvan stelt. Wordt zelf agent zou ik zeggen, vorder je een keer je eigen voertuig.

De vergelijking met de usa maak ik om te laten zien dat ook agenten mensen zijn en fouten maken, dus neem ik niet zomaar alles klakkeloos aan wat ze roepen.
Als je mijn andere postings in dit topic gelezen had zou je waarschijnlijk niet z'n vooroordeel verspreiden zoals je nu doet. Ik confermeer me aan de nederlandse wet, in een enkel geval doe ik dat niet maar zal dan de consecuenties aanvaarden (boete). Even over hoe je leest, ik vind het "erg selectief", ik meldt toch duidelijk dat mijn deuren automatisch op slot gaan? Dat is voor de veiligheid, heeft niks met ongehoorzaamheid te maken. Over mijn rij-kwaliteiten, het hoogst haalbare volgens e.p.g.s.a. :o maar dit is niet relevant voor de openbaren weg maar zegt veel over O.L.H. (Over Limit Handling)
Of ik agent wil worden....... sorry maar dat wil ik niet... zal hier niet verder op ingaan daar ik dan de blauwe kant zou kunnen beledigen en dat wil ik niet.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #81 Gepost op: 5 december 2009, 13:57:40
Ik vraag me dan ook af of je een dergelijke actie alleen op dit forum benoemt of dit ook in de praktijk zou doen.

Ligt eraan in welke auto ik rij. Waarom de stelligheid: Het ontlokken van en een discussie met maatschappelijk belang. Niet om op tenen te gaan staan.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #82 Gepost op: 5 december 2009, 13:59:45
Misschien begrijp ik het verkeerd diamond, maar als een agent jou auto vordert dan is dat op dat moment zijn verantwoordelijkheid, mocht er schade ontstaan dan wordt deze vergoed.  (het probleem van de lantaarnpaal is dat vervolgens de agent wel met jou auto wegrijd....) ;)

Wat bedoel je met, dat ga ik mijn geweten niet uitleggen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 5 december 2009, 14:02:54
Ligt eraan in welke auto ik rij. Waarom de stelligheid: Het ontlokken van en een discussie met maatschappelijk belang. Niet om op tenen te gaan staan.

Ik vind het goed dat je de discussie aan gaat, het gaat mij er alleen om dat ik probeer de wettelijke kant EN de menselijke kant uit te leggen en te combineren.
Ik snap ook wel dat je niet op tenen wil gaan staan maar ik vind bepaalde reacies wel die richting op gaan. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #84 Gepost op: 5 december 2009, 14:35:33
Over mijn rij-kwaliteiten, het hoogst haalbare volgens e.p.g.s.a. :o maar dit is niet relevant voor de openbaren weg maar zegt veel over O.L.H. (Over Limit Handling)


http://www.area59aa.org/ eerste hit op google voor e.p.g.s.a.; laat maar ik stap amenooit niet bij jou in de auto, dan nog liever bij een agent...  ;D

Even serieus, je denkt werkelijk de rechter aan je zijde te krijgen terwijl er inmiddels meer dan genoeg verwijzingen staan naar desbetreffende wetsartikelen?

En ik ben het volledig eens met Red, je reacties stralen wel enig superioriteitsgevoel uit t.o.v. de politie. Ach, waarom verbaast me dat eigenlijk, zo denkt toch 80% van de Nederlanders als ze in hun auto zitten...


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #85 Gepost op: 5 december 2009, 14:39:00
http://www.area59aa.org/ eerste hit op google voor e.p.g.s.a.; laat maar ik stap amenooit niet bij jou in de auto, dan nog liever bij een agent...  ;D

Even serieus, je denkt werkelijk de rechter aan je zijde te krijgen terwijl er inmiddels meer dan genoeg verwijzingen staan naar desbetreffende wetsartikelen?

En ik ben het volledig eens met Red, je reacties stralen wel enig superioriteitsgevoel uit t.o.v. de politie. Ach, waarom verbaast me dat eigenlijk, zo denkt toch 80% van de Nederlanders als ze in hun auto zitten...

Haha goed gevonden vesalius, dit is natuurlijk niet waar ik op doel, dit wel: European Proving Grounds Safety Association.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #86 Gepost op: 5 december 2009, 14:42:15

Even serieus, je denkt werkelijk de rechter aan je zijde te krijgen terwijl er inmiddels meer dan genoeg verwijzingen staan naar desbetreffende wetsartikelen?


Het lezen of schrijven van postings schijnt toch moeilijker te zijn dan ik dacht.
Ik doelde niet op het vorderen, wel op het vastzetten aan een lantarnpaal en dat lijkt mij discutable.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #87 Gepost op: 5 december 2009, 14:45:55
Het lezen of schrijven van postings schijnt toch moeilijker te zijn dan ik dacht.
Ik doelde niet op het vorderen, wel op het vastzetten aan een lantarnpaal en dat lijkt mij discutable.

Waarom? Je voldoet niet aan een vordering van een agent wat grond is om jou staande te houden. Vervolgens is er een hoger belang waardoor je even tijdelijk "geparkeerd" moet worden. Is niet de eerste keer dat iemand even aan een paal vastgezet wordt om vervolgens gedurende een rustiger moment verder afgehandeld te worden.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #88 Gepost op: 5 december 2009, 14:49:13
Waarom? Je voldoet niet aan een vordering van een agent wat grond is om jou staande te houden. Vervolgens is er een hoger belang waardoor je even tijdelijk "geparkeerd" moet worden. Is niet de eerste keer dat iemand even aan een paal vastgezet wordt om vervolgens gedurende een rustiger moment verder afgehandeld te worden.

En dat is waar de rechter mag bepalen of het proportioneel was of juist niet. Duidelijk ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #89 Gepost op: 5 december 2009, 14:55:56
maar op het moment dat een agent naar je toe komt rennen, je deur opentrekt en jou uit de auto sleept vermoed ik toch wel dat je meewerkt..........


iemand uit de auto slepen lijkt me wel eens grappig om te zien, daar 90% "braaf" de autogordel omheeft........ volgens mij gaat dit niet echt werken
autogordel springt dan ook nog eens in de "vergrendeling"
vragen en hopen op een snelle medewerking lijkt mij realistischer.
en ik denk dat dit ook de juiste manier is en dat men te verblufd is om nee te zeggen.

vraag me ook af of het nog nut heeft om iemand die niet meteen mee wil werken aan een lantaarnpaal te binden (na een worsteling in de auto) daarna toch nog de auto te gebruiken: de verdachte heeft immers tijd zat gehad om met alle windstreken te vertrekken.
(of gaat het dan om het principe??)