P2000 Alarmering Ambulances Kennemerland alleen postcode/plaatsnaam ?

Auteur Topic: P2000 Alarmering Ambulances Kennemerland alleen postcode/plaatsnaam ?  (gelezen 31116 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mike!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
  • 112ijmond.nl
    • 112ijmond.nl
Reactie #10 Gepost op: 5 december 2009, 12:35:49
maar mensen die p2000 meekijken weten met 1 klik op de knop welke postcode welke straat is en welke huisnummerrange.

een tomtom kan ook postcode's aan. dus als mensen het echt willen weten rijden ze er heen.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 5 december 2009, 14:03:36
maar mensen die p2000 meekijken weten met 1 klik op de knop welke postcode welke straat is en welke huisnummerrange.
een tomtom kan ook postcode's aan. dus als mensen het echt willen weten rijden ze er heen.

Dat is waar en zo kun je natuurlijk nog wel even doorgaan. Straks alarmeren ze alleen nog met een urgentie of "Tone-Only" (alleen piepen). De lat is nu in elk geval hoger gelegd en de alarmeringen zijn discreter. De mensen die echt willen weten het toch wel te vinden. En daar gaat het ook niet om, het gaat zoals eerder gezegd voornamelijk om de discretie, niet om het ramptoerisme. De buurt gaat toch wel kijken als er hulpverleners door de straat lopen, dat was immers ook voor P2000.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Reactie #12 Gepost op: 5 december 2009, 15:48:18
Dat is waar en zo kun je natuurlijk nog wel even doorgaan. Straks alarmeren ze alleen nog met een urgentie of "Tone-Only" (alleen piepen). De lat is nu in elk geval hoger gelegd en de alarmeringen zijn discreter. De mensen die echt willen weten het toch wel te vinden. En daar gaat het ook niet om, het gaat zoals eerder gezegd voornamelijk om de discretie, niet om het ramptoerisme. De buurt gaat toch wel kijken als er hulpverleners door de straat lopen, dat was immers ook voor P2000.

Maar die discretie lijkt me ook niet echt een valide argument. Als er iemand niet om je privacy geeft, is het de overheid wel. En zoveel schokkende zaken waren er niet mee te lezen, er stonden bijvoorbeeld geen namen en dergelijke. En dan weet je dat een persoon onwel is geworden op nummer zoveel. Dat is informatie die totaal niet schadelijk is en ook niet interessant is om te weten. Alleen bij zelfmoordpogingen en andere gevoelige zaken, kan ik me voorstellen dat dat afgeschermd moet worden. De echte reden is gewoon dat de overheid het liefst alles codeert, zodat er zo min mogelijk pers en anderen belangstellenden op een incident afkomen. De overheid heeft het liefst helemaal geen pottekijkers. Je ziet het in het algemeen ook de trend dat de politie steeds minder loslippig wordt, of dat rondom een incident steeds grotere afzettingen zijn. Op termijn zal heel P2000 gecodeerd zijn of nauwelijks nog bruikbare informatie bevatten.

Op termijn zal dan wel geprobeerd worden om C2000 te kraken, de pers krijgt daar steeds meer belang bij. Er wordt gezegd dat dat onmogelijk te kraken is. Maar niemand kan de toekomst voorspellen.


H P

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #13 Gepost op: 5 december 2009, 16:39:41
Goede middag, mij is verteld dat het in der tijd de bedoeling is dat cpa Kennemerland op de zelfde manier als Gooi en Vechtstreek en Flevoland gaat werken...

Net ook een alarmering voor Brandweer Beverwijk zonder lokatie 8)

Mvg HP


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 5 december 2009, 17:35:04
Goede middag, mij is verteld dat het in der tijd de bedoeling is dat cpa Kennemerland op de zelfde manier als Gooi en Vechtstreek en Flevoland gaat werken...

Tsja, er zijn ook CPA's die na jaren ineens wel op P2000 verschijnen, dus de meerwaarde ervan wordt toch wel gezien. De dekking is een stuk beter en betrouwbaarder dan die van C2000. Als iemand even niet bereikbaar is, 9 van de 10x gaat de pieper dan wel.

Net ook een alarmering voor Brandweer Beverwijk zonder lokatie 8)

Ja, zo lust ik ze ook wel :) :

0107431 16:35:05 05-12-09  VOOR OP U OP DEZE DAG, EEN VIES WEGDEK DAT U REINIGEN MAG [ 643OOST ]


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 5 december 2009, 18:58:55
Het probleem met ligt hem niet in de grote spectaculaire aanrijding met beknelling in mijn ogen. Ik zie meer bezwaren bij de alarmering voor een IBS of RM. Of wat dacht je van de TS pogingen. Het zal je buurman/ vrouw/ meisje of jongen maar zijn.

Een paar maanden geleden moesten een ambu en de motor naar een TS incident. Alles heel discreet gedaan, ambu en motor gebeld. Vervolgens voor eigen veiligheid toch een RV van de BRW erheen. Gealarmeerd met P2000 en ja hoor het hele circus ter plaatse, met gevolg dat de onderhandelaar van de Politie dus weer compleet van voor af aan moest beginnen en daarbij zijn eigen leven in gevaar moest stellen.

RR (Maar je kan ervan afwijken)

En waarom dan niet gewoon de "indicatie" uit de melding halen? Of nog beter, zowel de indicatie als het huisnr. (welke er laatst nog aan is toegevoegd). Dan heb je het probleem volgensmij al voor een groot deel opgelost. In AA wordt er alleen gewerkt met straat en huisnr. Meer niet. Bevalt prima voor zover ik het heb gehoord. De "pers" gaat echt niet bij elke melding kijken of het "toevallig" interessant is.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #16 Gepost op: 5 december 2009, 20:20:01
En waarom dan niet gewoon de "indicatie" uit de melding halen? Of nog beter, zowel de indicatie als het huisnr. (welke er laatst nog aan is toegevoegd). Dan heb je het probleem volgensmij al voor een groot deel opgelost. In AA wordt er alleen gewerkt met straat en huisnr. Meer niet. Bevalt prima voor zover ik het heb gehoord. De "pers" gaat echt niet bij elke melding kijken of het "toevallig" interessant is.
Straat + huisnummer + indicatie was mogelijk te veel van het goede. Ik heb
in het verleden ook wel eens kunnen zien dat die-en-die weer last van zijn
hart had. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar blij mee is.

Maar juist de indicatie zorgde er voor dat ik in negen van de tien gevallen
niét ging rijden. Maar goed, het systeem is nog steeds niet voor pottekijkers
(en dat is iedereen die niet op de ambu zit) gemaakt en dus zullen we het
er mee moeten doen. En ja, als ik in de auto zit zal ik wat vaker m'n kop om
de hoek van de straat steken om vervolgens weer snel te verdwijnen.
En morgen is sinterklaas voorbij en krijgen we in ieder geval weer een
postcode in beeld ;-)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #17 Gepost op: 6 december 2009, 00:25:11
Met alle respect allemaal, maar er zijn regio's waar er helemaal géén ambulancemeldingen zijn en waar we blij mogen zijn met dat gene wat we doorkrijgen via tiplijnen. Wees dan tenminste nog blij dat er uberhaupt nog iets op P2000 verschijnt... want jullie hebben er dan eigenlijk al jaren profijt van gehad...  ;D

(Jaloers? Ach, het is een handig hulpmiddel?)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #18 Gepost op: 6 december 2009, 01:07:42
Met alle respect allemaal, maar er zijn regio's waar er helemaal géén ambulancemeldingen zijn en waar we blij mogen zijn met dat gene wat we doorkrijgen via tiplijnen. Wees dan tenminste nog blij dat er uberhaupt nog iets op P2000 verschijnt... want jullie hebben er dan eigenlijk al jaren profijt van gehad...  ;D
Oh, maar dat ontken ik ook niet ;-)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 6 december 2009, 20:05:23
p2kflex
16:39:09 06-12-09GROUP-1Gaarne contact zonder spoed ########### ivm nieuwe alarmeringstekst CPA. Geen inzet.
0106701Reddingsbrigade IJmuiden (Strandploeg)
0106711Reddingsbrigade Zandvoort (Strandploeg)
0106721 Reddingsbrigade Bloemendaal (Strandploeg)
0106731Reddingsbrigade Wijk aan Zee (Strandploeg)
Samen sterk in de hulpverlening!