OVD-B Haaglanden betrokken bij aanrijding 14-12-2009

Auteur Topic: OVD-B Haaglanden betrokken bij aanrijding 14-12-2009  (gelezen 2772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 14 december 2009, 21:56:07
Rijswijk - De officier van de brandweer haaglanden (OVD) is maandagavond 14 december betrokken geraakt bij een aanrijding. De OVD was vermoedelijk met zwaalicht en sirene onderweg naar een melding van een binnenbrand in een woning in De Lier.

Er raakte niemand gewond.

Bron:

www.district8.net

foto's op district8.net


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2009, 09:44:47
Foto's en video inmiddels op www.regio15.nl

Persoonlijke ongevallen vallen mee; en de 9091 zal ook nog wel te repareren zijn. De 'burger auto' ziet het wel somber voor uit; die heeft een behoorlijke tik gehad en zal naar alle waarschijnlijkheid total-loss zijn.

Peen
Redacteur van


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2009, 11:04:21
Foto's en video inmiddels op www.regio15.nl

Persoonlijke ongevallen vallen mee; en de 9091 zal ook nog wel te repareren zijn. De 'burger auto' ziet het wel somber voor uit; die heeft een behoorlijke tik gehad en zal naar alle waarschijnlijkheid total-loss zijn.

Peen

http://www.regio15.nl/images/stories/incidenten/20091214/w-ovd41.jpg

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/2669-brandweervoertuig-betrokken-bij-aanrijding


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2009, 11:43:45
Wel bizar in Haaglanden... laatst al 2 Tourans van Politie, nu deze weer...  :-X
Alle voertuigen waren voorzien van de "nieuwe" sirene?

Zo ja, dan is het helemaal bizar


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2009, 11:49:52
Rijswijk - De officier van de brandweer haaglanden (OVD) is maandagavond 14 december betrokken geraakt bij een aanrijding. De OVD was vermoedelijk met zwaalicht en sirene onderweg naar een melding van een binnenbrand in een woning in De Lier.

Er raakte niemand gewond.

Bron:

www.district8.net

foto's op district8.net

Bron : www.regio15.nl

Op de Prinses Beatrixlaan in Rijswijk is een brandweervoertuig met een andere auto in botsing gekomen. Het dienstvoertuig van de officier van dienst was op dat moment met zwaailicht en sirene op weg naar een brandmelding in De Lier.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2009, 23:10:20
Wel bizar in Haaglanden... laatst al 2 Tourans van Politie, nu deze weer...  :-X
Alle voertuigen waren voorzien van de "nieuwe" sirene?

Zo ja, dan is het helemaal bizar

Mijn ervaringen met de nieuwe sirene is tóch dat deze zéker rijdende in een personenauto is dat je hem véél slechter hoort dan de oude sirene.
Overigens, zonder enig oordeel te vellen over de oorzaak van de aanrijdingen is het natuurlijk nog wel altijd zo dat je voorrang moet krijgen en er niet vanuit moet gaan ''dat je wel voorrang krijgt''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Reactie #6 Gepost op: 23 december 2009, 01:15:36
Je kunt nu ook de vraag stellen of een ovd wel noodzakelijk met prio 1 hoort te rijden?

Was er al sprake van middelbrand, is zijn inzet van dermate belang dat hij levens kan redden of ernstigere schade kon voorkomen? Is het antwoordt nee op beide vragen dan was zijn prio1 mogelijk niet noodzakelijk.

Maar goed ik ken de omstandigheden niet, dus ik ga geen oordeel vormen of er wel of niet jusit gehandeld is daar zijn andere instanties wel voor. ik stel de vragen puur ter discussie punt.


De brancherichtlijn heeft volgens mij als doelstelling om ons bewewuster te maken waar we mee bezig zijn als we ons als voorrangsvoertuig in het verkeer begeven, echter soms is het een lastige keuze of je wel of niet met prio 1 rijdt.