Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88545 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #10 Gepost op: 28 december 2009, 17:01:29
Eigenlijk altijd spreeksleutel. Aangezien we in AA met 2 kanalen werken waar door beide kanalen veel informatie komt (meldkamer + district) is het bijzonder irritant als je maatje of ik zelf een oortje gebruik. Je moet dan steeds alles herhalen wat er over het betreffende kanaal wordt gezegt.
Ik gebruik alleen niet de spreeksleutel als ik in de bus zit. Daar gaat m'n porto in een aparte houder.
Verder gebruik ik bij acties/verkeerscontroles/instappen etc. het reeds hierboven getoonde doorzichtige oortje wat bij mij lekker zit en goed in m'n oor blijft zitten. Wel is het zo dat we deze in AA niet kunnen gebruiken zonder spreeksleutel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 28 december 2009, 17:17:15
Ik heb overigens van de week deze besteld (overigens niet via deze site, veels te duur):



Kijken hoe deze me bevalt, ik loop nu met de Lowe LP190, bevalt opzich ook goed.

En maat van me had er ook één van dit type, maar kreeg klachten over de verstaandbaarheid.
Kan natuurlijk zijn dat hij een ongelukstreffer had, maar dat gaan we dan binnenkort van jou horen ;D

Nadeel van deze vind ik zelf dan de spreeksleutel kleiner is.
Ben ook benieuwd hoe dat zit met de degelijkheid, dus graag je ervaringen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #12 Gepost op: 28 december 2009, 17:48:38
Deze heb ik ook, vind alleen de kabel tussen de microfoon en porto te kort hij past niet in je mouw alleen op je rever en de spreeksleutelknop is aan de kleine kant dus met handschoenen heb je een probleem.
Maar zonder is het goed te doen lekker klein en het geluid is net als bij de andere soorten wat mij betreft prima te verstaan
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #13 Gepost op: 28 december 2009, 18:26:26
Heb nu de Lowe LEP190



de PTT knop hiervan is kleiner dan van degene die ik nu besteld heb. Tot op heden heb ik nagenoeg geen problemen met de Lowe gehad mbt de verstaanbaarheid en/of grote van de PTT knop, we gaan het zien idd ;) Dat is ook de reden dat ik hem gekocht heb.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #14 Gepost op: 28 december 2009, 18:48:25
Dat jij hem zelf koopt. Prachtig natuurlijk maar wij krijgen vanuit de dienst gewoon een soortgelijk oortje, of een eerder genoemd rechercheoortje verstrekt. Beide zitten bij mij niet lekker en daarom loop ik steeds vaker met een losse spreeksleutel. Is wat slechter te horen in lawaai maar het scheelt bij mij in oorirritatie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #15 Gepost op: 28 december 2009, 19:01:41
Dat jij hem zelf koopt. Prachtig natuurlijk maar wij krijgen vanuit de dienst gewoon een soortgelijk oortje, of een eerder genoemd rechercheoortje verstrekt. Beide zitten bij mij niet lekker en daarom loop ik steeds vaker met een losse spreeksleutel. Is wat slechter te horen in lawaai maar het scheelt bij mij in oorirritatie.

Je hebt ook altijd nog de zwarte oorschelpen die liggen op je oor ipv. der in.
maar je hebt ook nog andere doppen die gaan in de oorschelp en niet in je gehoorgang.
Dan heb je ook geen last van oorirritatie
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #16 Gepost op: 28 december 2009, 20:35:57
En maat van me had er ook één van dit type, maar kreeg klachten over de verstaandbaarheid.
Kan natuurlijk zijn dat hij een ongelukstreffer had, maar dat gaan we dan binnenkort van jou horen ;D

Nadeel van deze vind ik zelf dan de spreeksleutel kleiner is.
Ben ook benieuwd hoe dat zit met de degelijkheid, dus graag je ervaringen :)

Copy! Toen ik nog in de beveiliging werkte gebruikte ik bij de evenementen ook een dergelijk oortje. Ik vond hem zelf érg slecht verstaanbaar en geeft na ca. 30 minuten ook veel irritatie, jeuk e.d. Het is en blijft persoonsgebonden smaak, maar dat was ééns en nooit meer.

Je hebt ook altijd nog de zwarte oorschelpen die liggen op je oor ipv. der in.
maar je hebt ook nog andere doppen die gaan in de oorschelp en niet in je gehoorgang.
Dan heb je ook geen last van oorirritatie

Ook hier helemaal mee eens, zgn. oorschelpen zijn goed verstaanbaar en geven geen irritatie. Je oren moeten echter niet ál te groot zijn, want dat wordt proppen. Al zullen er wel verschillende maten te koop zijn.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #17 Gepost op: 28 december 2009, 21:58:07
Copy! Toen ik nog in de beveiliging werkte gebruikte ik bij de evenementen ook een dergelijk oortje. Ik vond hem zelf érg slecht verstaanbaar en geeft na ca. 30 minuten ook veel irritatie, jeuk e.d. Het is en blijft persoonsgebonden smaak, maar dat was ééns en nooit meer.

Ook hier helemaal mee eens, zgn. oorschelpen zijn goed verstaanbaar en geven geen irritatie. Je oren moeten echter niet ál te groot zijn, want dat wordt proppen. Al zullen er wel verschillende maten te koop zijn.

De dopjes (Mush) die in je gehoorgang gaan zijn 3 maten van (S/M/L) als ze te groot zijn gaat het idd. jeuken
maar je hebt er ook die niet in de gehoorgang gaan maar wel binnen in de schep rand blijven zitten en die zijn er ook in 3 maten (S/M/L)

en van de oorschelpen is er volgens mij maar in 1 maat
deze vind ik vervelend als ik moet rennen valt hij al af heb kleine oren ;D ;D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 28 december 2009, 23:46:15
Ik zie dat het oortje landelijk ook al aardig inburgert. Ik vind het zelf ook veel prettiger als alleen ik hoor wat de meldkamer mij te melden heeft maar met wat anticiperen lukt dat vaak ook wel. Ik merk gewoon dat een oortje in mijn gehoorgang irritatie geeft en de genoemde zwarte oortjes zijn voor mijn oren niet echt prettig. Ik heb beide een paar maanden geprobeerd. Het scheelt dat ik nog niet zoveel in de noodhulp zit maar ik denk dat ik dan ook maar gewoon weer aan het oortje ga omdat ik natuurlijk niet wil hebben dat men mij hoort aankomen of dat iemand precies hoort wat er over hem bekend is, maar ik gebruik hem dan wel zo min mogelijk.

Iemand anders ook oorpijn of irritatie en eventueel een oplossing?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 28 december 2009, 23:48:05
Ik herken agenten vaak van zeer grote afstand aan het oplichten van het schermpje van de p2000 porto...  ;) ;D