De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 213932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #270 Gepost op: 28 mei 2014, 15:18:33
Citaat van: silque link=msg=1271400 date=1401282687
Nee.

Wij hebben tijdens de rij-opleiding IM gehad, en in Haaglanden hadden we een brigadier die erg bedreven was en nog een extra cursus gaf. Normaal gesproken zit het voor zover ik weet niet tot nauwelijks in de opleiding, in de meeste eenheden wordt er ook geen aandacht aan geschonken.

Schiet niet op dan.... Dan is het logisch dat ze vaker "verkeerd" staan bij een incident.... Terwijl dit toch best wel heel belangrijk is naar mijn mening.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #271 Gepost op: 28 mei 2014, 16:09:41
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1271404 date=1401283113
Schiet niet op dan.... Dan is het logisch dat ze vaker "verkeerd" staan bij een incident.... Terwijl dit toch best wel heel belangrijk is naar mijn mening.
Tsja op zich wel, maar er is zoveel belangrijk, het is misschien wel één van de meest veelzijdige beroepen. Ik draai nu anderhalf jaar mee in diensten (oké wel gemiddeld maar een dienst per week maar toch), maar ben zelf pas eenmaal bij een verkeersincident geweest. Je kan dus alles wel willen scholen, maar dat is gewoon onmogelijk. Je gaat een verkeersagent ook geen bijscholing laten doen over wijkzorg.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #272 Gepost op: 28 mei 2014, 16:37:41
Citaat van: kaasje link=msg=1271413 date=1401286181
Tsja op zich wel, maar er is zoveel belangrijk, het is misschien wel één van de meest veelzijdige beroepen. Ik draai nu anderhalf jaar mee in diensten (oké wel gemiddeld maar een dienst per week maar toch), maar ben zelf pas eenmaal bij een verkeersincident geweest. Je kan dus alles wel willen scholen, maar dat is gewoon onmogelijk. Je gaat een verkeersagent ook geen bijscholing laten doen over wijkzorg.

Er is inderdaad veel belangrijk, dat is ook een nadeel van zo'n beroep: voordeel is dat elke dag weer anders is! Ik weet niet exact hoe het ingedeeld is bij politie maar stel dezelfde mensen draaien altijd noodhulpdiensten (of verkeerspolitie), laat die dan stuk IM en voertuigplaatsing doen. Zo zal je onveilige situaties sneller kunnen voorkomen....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #273 Gepost op: 28 mei 2014, 18:11:10
Maar wanneer je van de volgende document:
http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/RLTotaal2012_03.pdf

bladzijde 31 de onderste 2 plaatjes op een A5-je in alle politie auto's legt...
Kan het toch niet meer mis gaan?

 998765
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #274 Gepost op: 28 mei 2014, 18:17:17
En dan nog de afbeelding op bladzijde 27 erbij en dan moet het lukken hoop ik! Staat ook niet meer alles in bufferzone..
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #275 Gepost op: 29 mei 2014, 20:45:50
ons mede forumlid heeft deze film gemaakt hoe het bij onze oosten-buren aan toe gaat tijdens een incident.
Ik moet zeggen dat wij het in Nederland (ook al doen sommige het niet juist) nog altijd beter voor elkaar hebben dan dat zij dat gedaan hebben.

Ten eerste zie ik een Brandweerwagen met een pijlinstallatie op het dak wat geplaatst word waarvan de pijl niet aanstaat en kijk zelf maar verder :)

Met toestemming van het forumlid heb ik deze mogen plaatsen :)

https://www.youtube.com/watch?v=_VGb3zP7JKU
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #276 Gepost op: 29 mei 2014, 21:33:18
Sow.... Dat is  erg "goed" gedaan dan xD

Die keren dat ik bij onze oosterburen op visite was met de auto hadden ze altijd een pijl aanhanger met een brandweerwagen of THW ervoor en heel royaal afgezet met pilonnen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #277 Gepost op: 29 mei 2014, 21:59:29
Als wij, Nederlandse hulpverleners, aan het opzetten zijn bij een aanrijding wil het in eerste instantie ook nog wel eens behoorlijk chaotisch zijn. Dit vind ik alleen een beetje vreemde afzetting. Als je alles toch over de vluchtstrook laat passeren, waarom stuur je het dan eerst van de snelweg af...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #278 Gepost op: 29 mei 2014, 23:01:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1271646 date=1401393569
Als wij, Nederlandse hulpverleners, aan het opzetten zijn bij een aanrijding wil het in eerste instantie ook nog wel eens behoorlijk chaotisch zijn. Dit vind ik alleen een beetje vreemde afzetting. Als je alles toch over de vluchtstrook laat passeren, waarom stuur je het dan eerst van de snelweg af...

En dan onderaan de afrit een stom bordje plaatsen met stau! Of dat zo bevorderlijk is...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #279 Gepost op: 29 mei 2014, 23:57:36
Het verkeer wordt er hier afgestuurd om vooraf het samenvoegende verkeer samen te krijgen. Doet men hier in Nederland ook om gevaarlijkere situatie's te voorkomen.
Het bordje Stau zal zijn geplaatst voordat men de afrit werd opgestuurd, ik kan mij ook vergissen maar het lijkt er ook op dat de agent aan het einde van het filmpje ook eigenlijk geen verkeer meer had verwacht. Dus dat de aftrit en oprit zouden moeten worden afgesloten, de agent is bezig de kegels op te ruimen.

Overal is IM chaotisch bij de opzet, kan ook niet anders. Vanuit de chaos komt de rust.  0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.