Gespot, 5 nieuwe T5's

Auteur Topic: Gespot, 5 nieuwe T5's  (gelezen 21220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Gepost op: 7 januari 2010, 12:00:40
Gisteren in Arnhem: een grote autoambulance met 5 gloednieuwe VW Transporters. De sneeuw verhinderde mij te zien welke regio erop stond maar ik gok toch echt Gelderland-Midden: met WHELEN FREEDOM dakset, 'ME' hek voor de voorramen en een lichtkoepel (hoe noem je zoiets) op het dak van de bus. De bus reed vanaf de A12 richting het centrum... Wie weet hier meer van????

Even een eigen afdelinkje gegeven Mod Jerommeke




blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2010, 12:17:31
Gisteren in Arnhem: een grote autoambulance met 5 gloednieuwe VW Transporters. De sneeuw verhinderde mij te zien welke regio erop stond maar ik gok toch echt Gelderland-Midden: met WHELEN FREEDOM dakset, 'ME' hek voor de voorramen en een lichtkoepel (hoe noem je zoiets) op het dak van de bus. De bus reed vanaf de A12 richting het centrum... Wie weet hier meer van????

Als ze voor GLD-M zijn betekend dat óók deze regio geen TM-CS opbouw meer heeft, en dan kan het echt geen toeval meer zijn, of PON/HONAC maakt de prijs zo aantrekkelijk dat ze wel voor deze combinatie kiezen of men heeft geen keuze meer, iedere VW met HONAC opbouw (vanaf 01-01-2010??)

Het geen de Transporters roosters voor de ramen hebben doet me meer denken aan regio AA eigenlijk. De firma Terberg verzorgt deze opbouw van de roosters, mischien vanaf Terberg even langs het RDW in Arnhem???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2010, 13:54:50
Zou heel goed kunnen dat deze voor GLM zijn. Voor zover mij bekend is er een vrij grote bestelling uitgegaan voor volledig uitgeruste bussen (geschikt voor noodhulp) en worden die over de bureau's verspreid! In ieder geval zou op mijn huidige bureau binnen afzienbare tijd een nieuwe bus komen!

Overigens zie ik nu tegenwoordig echt alle voertuigen door Nederland met de Freedom opduiken! Mooie balk maar het zou best kunnen dat men nu ook kiest voor centrale opbouw. Kan een hoop geld schelen!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2010, 23:10:12
Heb er nog geen praktijkervaring mee maar qua looks straalt het 100x meer uit!


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4 Gepost op: 7 januari 2010, 23:12:12
Als ze voor GLD-M zijn betekend dat óók deze regio geen TM-CS opbouw meer heeft, en dan kan het echt geen toeval meer zijn, of PON/HONAC maakt de prijs zo aantrekkelijk dat ze wel voor deze combinatie kiezen of men heeft geen keuze meer, iedere VW met HONAC opbouw (vanaf 01-01-2010??)

Het geen de Transporters roosters voor de ramen hebben doet me meer denken aan regio AA eigenlijk. De firma Terberg verzorgt deze opbouw van de roosters, mischien vanaf Terberg even langs het RDW in Arnhem???

Daarom baalde ik dus zo ENORM dat er sneeuw op de regionaam lag... maar AA heeft die niet achterop ook nog een balk zitten? Dat hadden deze bussen niet... Ook GLZ/GLM heeft achterop de bussen nog een balk, dus het is nog gissen. StefS, kun jij ns bij je wagenparkbeheerder vragen? Ga ik Abiom eens mailen ;)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2010, 23:17:38
Als ze voor GLD-M zijn betekend dat óók deze regio geen TM-CS opbouw meer heeft, en dan kan het echt geen toeval meer zijn, of PON/HONAC maakt de prijs zo aantrekkelijk dat ze wel voor deze combinatie kiezen of men heeft geen keuze meer, iedere VW met HONAC opbouw (vanaf 01-01-2010??)

Dat zou ook betekenen dat de firma ABIOM dus niet meer voor FedSig kiest. Zeer onwaarschijnlijk; maar je weet het niet... Betekend voor ons overigens in zeer korte tijd weer een nieuwe lichtbak aansturing, zal weer wennen worden...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2010, 01:53:44
A-A heeft 1 lichtbalk op de Transporters zitten én is volledig opgebouwd.
A-A rijd nu wél op de Transporters nog met (led) Vista's  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2010, 06:24:26
2e Kerstdag kwam ik in Apeldoorn langs Honac, daar stonden 2 Transporters met gaas idd. Ik kon de regionaam niet lezen maar zou goed kunnen dat deze 2 van de 5 waren


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2010, 11:04:15
2e Kerstdag kwam ik in Apeldoorn langs Honac, daar stonden 2 Transporters met gaas idd. Ik kon de regionaam niet lezen maar zou goed kunnen dat deze 2 van de 5 waren

Waar zitten die eigenlijk? :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2010, 11:38:13
Waar zitten die eigenlijk? :)

Bezoekadres:
Nagelpoelweg 16
7333 NZ Apeldoorn
tel.  055-542 53 00
fax. 055-542 26 96