Tijdsrichtlijn voor politie?

Auteur Topic: Tijdsrichtlijn voor politie?  (gelezen 5640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 5 april 2004, 21:25:14
Zoals vrijwel iedereen hier weet geldt er voor brandweer en ambulancediensten een richtlijn dat zij binnen respectievelijk 8 danwel 15 minuten na de eerste melding ter plaatse dienen te zijn bij een Prio 1/A1 melding. Maar bestaat er eigenlijk ook een dergelijke richtlijn voor de politie? Ben ik gewoon benieuwd naar....


Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2004, 21:27:28
Zoals vrijwel iedereen hier weet geldt er voor brandweer en ambulancediensten een richtlijn dat zij binnen respectievelijk 8 danwel 15 minuten na de eerste melding ter plaatse dienen te zijn bij een Prio 1/A1 melding. Maar bestaat er eigenlijk ook een dergelijke richtlijn voor de politie? Ben ik gewoon benieuwd naar....
volgens mij heeft de politie dezelfde aanrijtijden als bij Brandweer en Ambulancediensten,maar mocht ik het mis hebben zal daar vast en zeker iemand wel op inhaken ;)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2004, 21:29:52
volgens mij heeft de politie dezelfde aanrijtijden als bij Brandweer en Ambulancediensten,maar mocht ik het mis hebben zal daar vast en zeker iemand wel op inhaken ;)

Is het dan volgens jou 8 of 15 minuten? ;)
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 5 april 2004, 21:33:34
Is het dan volgens jou 8 of 15 minuten? ;)
bij ons zijn de normtijden met een prio1 uitruk 8 minuten,en dat is bij de politie net zo dacht ik.Maar een politieauto kan er soms misschien iets langer overdoen omdat deze net in een andere plaats is(kleine gemeentes/dorpen),en dan zal de politieauto er langer over doen


Pruygje

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 april 2004, 13:36:06
Hi,

bij de politie regio utrecht hanteerd men voor een prio1 een aanrijtijd van 10 minuten. Voor de prio2 ritten een aanrijtijd van 30 minuten.

Groetjes


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 6 april 2004, 16:18:17
Hi,

bij de politie regio utrecht hanteerd men voor een prio1 een aanrijtijd van 10 minuten. Voor de prio2 ritten een aanrijtijd van 30 minuten.

Groetjes



En wie reageert als men niet binnen de gestelde tijd ter plaatse is? Het is een norm die opgesteld is door de politie Utrecht, maar als je normen hebt waar verder niets mee wordt gedaan, heb je er weinig aan!

Christian


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2004, 16:29:39
Voor de politie is er geen wettelijke aanrijtijd zoals die voor brandweer en ambu wel geld.

mvg
Mike


Sven

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 april 2004, 16:41:34
Voor de politie is het per regio verschillend volgens mij. Het ligt natuurlijk aan de grootte van het district/regio. Voor de KMar op Schiphol hanteren we de volgende richtlijnen:

Prio 1: 5 minuten
Prio 2: 15 minuten

(vwb de prio 2 ben ik niet 100% zeker, zolang ik de 5 minuten prio 1 maar haal :) )

Overigens wordt bij ons de prio1-tijd in 85% van de gevallen gehaald. Men wil dat graag richting de 95% hebben, maar ondertussen mag er minder schade worden gereden dan nu het geval is. ::)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 6 april 2004, 21:03:11
Mischien is het een optie voor de Kmar om is wat snellere dienstvoertuigen aan te schaffen, vooral die transporters zijn zo traag als wat(wij hebben nog een paar oude reseve bussen van 0-100 in 7 minuten).

mvg
Mike


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #9 Gepost op: 6 april 2004, 21:05:34
Mischien is het een optie voor de Kmar om is wat snellere dienstvoertuigen aan te schaffen, vooral die transporters zijn zo traag als wat(wij hebben nog een paar oude reseve bussen van 0-100 in 7 minuten).

mvg
Mike

Kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat die Peugeots 307 die massaal aangeschaft worden een stuk rapper zijn ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !