Discussie Safety & Security richtlijnen Schiphol

Auteur Topic: Discussie Safety & Security richtlijnen Schiphol  (gelezen 7434 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Gepost op: 8 januari 2010, 19:41:09
En bij deze het beeld:


Foto: A. de Kock ©


Foto: A. de Kock ©


Foto: J. Koper ©


Foto: J. Koper ©

www.brandweerhoofddorp.web-log.nl


Even Off-Topic, maar zijn deze foto's genomen met een héééle grote lens, of er is hier iemand rijp voor inname van zijn Schipholpas  ;)




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2010, 20:08:07
Even Off-Topic, maar zijn deze foto's genomen met een héééle grote lens, of er is hier iemand rijp voor inname van zijn Schipholpas  ;)

Vanaf de openbare weg met een 200mm (geen max. zoom overigens0 is dit het resultaat, dus om meteen aan te geven dat iemand rijp is voor inname van de schipholpas gaat mij wat ver  :-\

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2010, 20:27:49
dus om meteen aan te geven dat iemand rijp is voor inname van de schipholpas gaat mij wat ver  :-\
Daarnaast, in de Safety & Security richtlijnen voor het gebruik van de Schipholpas staat bij mijn weten niets vermeld over het verbod om te fotograferen op Schiphol/Airside? Er is wel een 'kapstok' artikel dat je de pas niet voor prive-doeleinden of buiten werktijd mag gebruiken.
Samen sterk in de hulpverlening!


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2010, 21:11:03
Even Off-Topic, maar zijn deze foto's genomen met een héééle grote lens, of er is hier iemand rijp voor inname van zijn Schipholpas  ;)

Dit is mijn aangenomen zoon  ;D
Bij geboorte 400mm en een lichtsterkte van 2.8 en weegt 6100 gram :D
i.c.m. de juiste locatie prima te fotograferen zoiets

(de juiste lokatie had nog wat voeten in de (aarde) sneeuw overigens brrrrr)





We zijn alle drie goed voorzien!!!
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2010, 21:47:01



* zich iets in de trant van "compensatie" herinnert  ;)


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2010, 22:19:42
Daarnaast, in de Safety & Security richtlijnen voor het gebruik van de Schipholpas staat bij mijn weten niets vermeld over het verbod om te fotograferen op Schiphol/Airside? Er is wel een 'kapstok' artikel dat je de pas niet voor prive-doeleinden of buiten werktijd mag gebruiken.

Zoiets staat er inderdaad in.

De foto's die op internet staan zijn goed met weinig moeite te maken geweest. Bij een van de toegangshekken kon je er goed bij. "volgens mij heeft de KMAR wel mensen weg gestuurd daar. ( parkeerverbod en stopverbod moest je haast wel negeren om daar foto's te maken.
Verder kon je van af Schiphol oost van een bouwplaats redelijk goed achter de hekken foto's maken. ( ik heb daar fotografen zien lopen )

Het was wel een raar gezicht om daar de weg op te rijden en in een keer onder de neus van een kist door te rijden.  :o
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


brwams

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2010, 22:39:52
Daarnaast, in de Safety & Security richtlijnen voor het gebruik van de Schipholpas staat bij mijn weten niets vermeld over het verbod om te fotograferen op Schiphol/Airside? Er is wel een 'kapstok' artikel dat je de pas niet voor prive-doeleinden of buiten werktijd mag gebruiken.

Ik heb zelf ook een Schipholpas om in de vertrekhallen te werken en daar ben ik wel eens aangesproken door beveiligingsmedewerkers toen ik met mijn collega's foto's aan het maken was, dat ik daar toestemming van Schiphol voor nodig had. Weet niet of dat ook voor het platform geldt...


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2010, 22:48:37
Ik heb zelf ook een Schipholpas om in de vertrekhallen te werken en daar ben ik wel eens aangesproken door beveiligingsmedewerkers toen ik met mijn collega's foto's aan het maken was, dat ik daar toestemming van Schiphol voor nodig had. Weet niet of dat ook voor het platform geldt...
Heb nog even verder gezocht, en inderdaad, in de laatste versie van het Zakboek Safety & Security is dit inmiddels opgenomen (uiteraard van toepassing op medewerkers met een Schipholpas op Airside, en niet voor het openbare gedeelte van Schiphol):
 
Citaat
Maak geen foto-, video- en filmopnamen zonder schriftelijke toestemming van een medewerker van Airside Operations van Amsterdam Airport Schiphol.
bron: www.schiphol.nl - Zakboek Safety & Security (pdf)
Samen sterk in de hulpverlening!


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #8 Gepost op: 9 januari 2010, 10:28:02
Uit de reactie van de VRK fotograaf begrijp ik dat hij met zijn imposante lens achter het hek (?) op de openbare weg heeft gestaan. De laatste aanvulling van Live spreekt voor zich, in voorkomend geval wordt je pas ingenomen.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #9 Gepost op: 9 januari 2010, 14:32:43
Uit de reactie van de VRK fotograaf begrijp ik dat hij met zijn imposante lens achter het hek (?) op de openbare weg heeft gestaan. De laatste aanvulling van Live spreekt voor zich, in voorkomend geval wordt je pas ingenomen.

Denk zelfs dat je op de zwarte lijst komt te staan en nooit meer door een screening heen komt mbt toegang tot welke deel van SPL dan ook. !!!