Wat is dit voor iets?

Auteur Topic: Wat is dit voor iets?  (gelezen 7624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BasB

  • hbo-v student en EHBO'er
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 21 januari 2010, 12:12:57
Ik weet niet of dit hier goed staat maar ik heb een vraag, weet iemand wat dit  voor apparaat is? Dit hangt bij ons door de hele school en ook de conciërge wist niet wat het was dus ik dacht waarschijnlijk was het iets van beveiliging of een brandmelder dus ik plaats het maar hier misschien weten jullie wat het is.



Alvast bedankt!




JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2010, 12:40:58
Is dat niet zon lampje die boven elke deur hangt waar rookmelders of handmelders binnen in de ruimte hangen, als in die ruimte een melder aangesproken word dat het lampje dan aanspringt.

Weet het niet zeker hoor, je hebt een aantal van zulke verschillende lampjes.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2010, 13:10:12
jup, kun je zien dat er in die ruimte een brand/rookmelder is afgegaan... zodat enigzins op je hoede kunt zijn als je een deur open trekt... het zou zomaar kunnen dat er echt brand achter zit....die melders gaan over het algemeen niet voor niets af...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


BasB

  • hbo-v student en EHBO'er
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2010, 16:56:24
Bedankt! Dan weet ik dat ook, wel slim zo'n apparaat ;)


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2010, 19:14:17
Officiële benaming: nevenindicator

Btje slordig dat een conciërge (toch een technisch mannetje) het niet weet. Ik ga er van uit dat de BHVers het wel weten.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2010, 19:22:46
Aangezien dit een school is is het een, wettelijke, vrijwillige installatie omdat je school waarschijnlijk niet 50 meter hoog is... ;) :) http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/bouwen_en_wonen/Bijlage1_gebruiksbesluit_art2-2-1.pdf


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2010, 20:00:36
toevalig weet ik dat in ze in ons kerkgebouw ook hangen (2 Verdiepingen) maar dat is in een sporthal met zwembad en restaurant, ze hangen allemaal in de portiek waar ze naast elkaar hangen met stikkers zwembad, sporthal, villa, restaurant, toneel erop hangen, is dit het zelfde want eigenlijk word het op die manier als soort brandmeldpaneel gebruikt dan?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


rutgertjuh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • het leven is LEUK!
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2010, 12:04:45
toevalig weet ik dat in ze in ons kerkgebouw ook hangen (2 Verdiepingen) maar dat is in een sporthal met zwembad en restaurant, ze hangen allemaal in de portiek waar ze naast elkaar hangen met stikkers zwembad, sporthal, villa, restaurant, toneel erop hangen, is dit het zelfde want eigenlijk word het op die manier als soort brandmeldpaneel gebruikt dan?

Waarschijnlijk wel ja. Aan de ene kant handig om het op die manier te doen. Aan de andere kant zou ik ook eens kijken wat je tegen komt als je naar het reastuarant gaat.
Daar zouden boven deuren waarachter een rookmelder hangt ook nog zo'n ding moeten handen. Hier hangen ze in ieder geval boven elke deur.  O0


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #8 Gepost op: 6 april 2010, 15:32:47
Dat is inderdaat een nevenindicator. Wel een oudere versie, maar goed. Ze zijn handig en ze gaan niet zomaar af. Mocht dat wel het geval zijn dan kan het zijn dat het chipje kapot is of de draadjes niet goed zitten. Of er is daadwerkelijk brand! Weet je ook of ze op het systeem aangesloten zitten of niet? Ik neem aan van wel.
Groeten,  Tazbrw


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #9 Gepost op: 6 april 2010, 20:04:31
Aangezien dit een school is is het een, wettelijke, vrijwillige installatie omdat je school waarschijnlijk niet 50 meter hoog is... ;) :) http://www.vrom.nl/get.asp?file=Docs/bouwen_en_wonen/Bijlage1_gebruiksbesluit_art2-2-1.pdf

Wat is een wettelijke vrijwillige installatie?
Zou het ook nog een ruimte aan een doodlopend eind kunnen zijn?

 O0
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation