Beveiligers moeten politie helpen

Auteur Topic: Beveiligers moeten politie helpen  (gelezen 36739 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #100 Gepost op: 4 februari 2010, 15:34:22
kijk het is goedkope oplossing voor de politie:  beveiligers die door anderen zijn ingehuurd gebruiken voor de tekortkomingen die de politie heeft (personeel)

daarnaast zijn er zat burgers die dingen signaleren en melden bij de politie maar doordat zelfde persoons tekort gebeurt het regelmatig dat er na die melding geen politie ter plaatse komt. Dan is het een logisch gevolg dat mensen niet meer bellen.


stel dat een beveiliger iets opmerkt:  deze moet dan een getuige verklaring af leggen
in welke tijd gaat dat gebeuren?  in zijn eigen tijd of in de tijd van zijn baas of opdrachtgever?  


Ik denk zelfs dat je mag zeggen dat het een goedkope oplossing is van de samenleving...

Maar goed... de politie vangt alleen maar boeven doordat burgers en dus ook mogelijk beveiligers de politie bellen met iets verdachts.. er zijn in politie nederland ongeveer 55000 dienders op straat.... dat getal op het aantal inwoners van nederland, lijkt het mij ook niet reeel om te verwachten dat de politie elke verdachte situatie kan zien... ergo... of je wil in een politiestaat wonen waarbij de politie alles controleert... en dus naar een bijna bezettingsmacht overgaat...

Dat de politie niet op elke melding ingaat die de burger doorbelt... nee dat klopt... dat de burger daar zelf debet aan is... dat behoeft denk ik geen uitleg ?

Dat die beveiliger later wordt benaderd of eventueel tijdens zijn dienst voor een getuige verklaring hoeft helemaal niet ten koste gaan van wie dan ook.... alleen dat is een kwestie hoe flexiwiebel ben je... en is de politie... ik zie daar niet zo heel veel problemen in... Getuigeverklaring in steekwoorden opschrijven, uittikken en opsturen en per post laten retourneren.... ik bedoel.. beetje praktisch denken en niet overal beren op de weg zien
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #101 Gepost op: 4 februari 2010, 19:50:47
Gisterenavond is de zoon van een vriendin in zijn been gestoken door 2 dader die daarna gelijk wegrenden.
Toe hij thuis kwam hebben ze gelijk de Politie gebeld haar zoon was in tranen en overstuur, ze zijn naar het ziekenhuis gegaan hij kon vandaag terecht bij de wondpoli messteek van 2 cm in zijn been, daarna naar het  bureau gegaan om aangifte te doen, kom morgenavond maar terug om 20:00 uur eerder hebben we geen tijd.
Het enige wat het snuggere elemant kon vragen was of hij gedronken had want hij had toch wel rode ogen Gek he als je gehuild hebt.
Ik denk dat dit er ook mee te maken heeft dat mensen niet meer naar de Politie stappen.
Dit had ook niet voorkomen geweest met meer personeel of beveiligers.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #102 Gepost op: 4 februari 2010, 20:28:31
Gisterenavond is de zoon van een vriendin in zijn been gestoken door 2 dader die daarna gelijk wegrenden.
Toe hij thuis kwam hebben ze gelijk de Politie gebeld haar zoon was in tranen en overstuur, ze zijn naar het ziekenhuis gegaan hij kon vandaag terecht bij de wondpoli messteek van 2 cm in zijn been, daarna naar het  bureau gegaan om aangifte te doen, kom morgenavond maar terug om 20:00 uur eerder hebben we geen tijd.
Het enige wat het snuggere elemant kon vragen was of hij gedronken had want hij had toch wel rode ogen Gek he als je gehuild hebt.
Ik denk dat dit er ook mee te maken heeft dat mensen niet meer naar de Politie stappen.
Dit had ook niet voorkomen geweest met meer personeel of beveiligers.

En de moraal van het verhaal ?
Dat er meer geld moet komen om direct de aangifte op te nemen? Of dat je direct 112 moet bellen omdat je bent neergestoken en de politie / ambulance naar je toe te laten komen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #103 Gepost op: 5 februari 2010, 00:21:11
Gisterenavond is de zoon van een vriendin in zijn been gestoken door 2 dader die daarna gelijk wegrenden.
Toe hij thuis kwam hebben ze gelijk de Politie gebeld haar zoon was in tranen en overstuur, ze zijn naar het ziekenhuis gegaan hij kon vandaag terecht bij de wondpoli messteek van 2 cm in zijn been, daarna naar het  bureau gegaan om aangifte te doen, kom morgenavond maar terug om 20:00 uur eerder hebben we geen tijd.
Het enige wat het snuggere elemant kon vragen was of hij gedronken had want hij had toch wel rode ogen Gek he als je gehuild hebt.
Ik denk dat dit er ook mee te maken heeft dat mensen niet meer naar de Politie stappen.
Dit had ook niet voorkomen geweest met meer personeel of beveiligers.




Amstaf... echt heel rot voor die zoon, zo'n ervaring wens je niemand toe, echter wat is de meerwaarde dat zo;n aangifte meteen wordt opgenomen. Aan de andere kant... bij ons in de regio worden aangiftes ook niet weggestuurd, dan komt er maar een auto binnen. Echter is het volgens mij handiger als men wordt neergestoken om dan direct 112 te bellen zodat politie en ambu tp komen...geloof me dan wordt je aangifte ook meteen opgenomen al is het in concept... ik vind dit verhaal een beetje tweeledig... al doet dat niets af aan de nare ervaring. Sterkte !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #104 Gepost op: 5 februari 2010, 02:27:52
Nee  alleen jij hebt de wijsheid in pacht
ik heb geen idee, nergens ervaring in     :D

en er wordt weer makkelijk gescoord........   O0

een open en eerlijke discussie is het niet op deze manier

Ik heb nergens genoemd de wijsheid in pacht te hebben, maar ik ben van mening dat een open en eerlijke discussie valt of staat bij argumenten die berusten op iets anders dan aannames.

stel dat een beveiliger iets opmerkt:  deze moet dan een getuige verklaring af leggen
in welke tijd gaat dat gebeuren?  in zijn eigen tijd of in de tijd van zijn baas of opdrachtgever?  

In zijn eigen tijd. De gemiddelde beveiliger heeft naast de bekende stempel als 'persoon die niets anders meer kon, en toen maar beveiliger is geworden' vaak ook een bepaald rechtvaardigheidsgevoel en zal best een uurtje eigen tijd willen besteden om een getuigenverklaring af te leggen, die tot gevolg kan hebben dat er weer een misdadiger van de straat verdwijnt.

kijk het is goedkope oplossing voor de politie:  beveiligers die door anderen zijn ingehuurd gebruiken voor de tekortkomingen die de politie heeft (personeel)

Klopt. Wat wil je nog meer? De dienstverleningen van beveiligingsbedrijven blijven hetzelfde, alleen er worden heldere afspraken gemaakt met de politie over het melden van verdachte situaties die waargenomen worden tijdens surveillances. Nu is het natuurlijk vanzelfsprekend dat dit ook zonder afspraken gebeurd, maar eventuele voorkennis over voortvluchtige personen/voertuigen via SMS is nieuw. En inderdaad: goedkoop, en vrij doeltreffend met ruim 30.000 beveiligers in Nederland. Beter kan het niet... toch? Wees blij dat de politie op zoek is naar creatieve initiatieven om te zorgen dat de criminelen bij jou uit de buurt blijven.

daarnaast zijn er zat burgers die dingen signaleren en melden bij de politie maar doordat zelfde persoons tekort gebeurt het regelmatig dat er na die melding geen politie ter plaatse komt. Dan is het een logisch gevolg dat mensen niet meer bellen.

Ja, het is een gevolg, maar nee, geen logisch gevolg. Ik zie de logica er niet van in. Als er ook maar een kleine kans is dat jouw melding opgepakt gaat worden, en die is er altijd, moet je gewoon melden. Liever een paar keer voor niets dan eenmaal te laat zijn. Maarja, het was te verwachten. Als mensen op TV durven te roepen dat het bestormen van een linie agenten komt omdat er te veel bonnen worden uitgeschreven... tja...

We kunnen tot in de eeuwigheid blijven zeuren en mekkeren over de onderbezetting van de politie. Ja, het is algemeen bekend dat er nu eenmaal minder toestroom van nieuwe agenten is, en dat er een minister zetelt die denkt te kunnen bezuinigen. Als reactie hierop worden er initiatieven genomen om de waarnemingen te verbreden en vervolgens staan dezelfde mekkeraars meteen in gevechtspositie om alles wat de politie bedenkt af te slaan. Dát is een oneerlijke discussie, en zo geeft men de politie ook geen kans om vooruit te werken.

Daarnaast: als jij denkt dat het een logisch gevolg is om minder zaken aan de politie te melden is het ook een logisch gevolg dat er onderbezetting is bij de politie. Hoe minder meldingen, des te minder aanhoudingen, dus meer misdadigers op straat, en des te meer agenten er nodig zijn om die vervolgens zélf op te gaan zoeken. Iets over een splinter en een balk..


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #105 Gepost op: 5 februari 2010, 17:24:05
Amstaf... echt heel rot voor die zoon, zo'n ervaring wens je niemand toe, echter wat is de meerwaarde dat zo;n aangifte meteen wordt opgenomen. Aan de andere kant... bij ons in de regio worden aangiftes ook niet weggestuurd, dan komt er maar een auto binnen. Echter is het volgens mij handiger als men wordt neergestoken om dan direct 112 te bellen zodat politie en ambu tp komen...geloof me dan wordt je aangifte ook meteen opgenomen al is het in concept... ik vind dit verhaal een beetje tweeledig... al doet dat niets af aan de nare ervaring. Sterkte !

De jongen is 15 jaar en was zo overrompeld zijn broek zat onder het bloed dat hij gelijk naar huis is gegaan en daar niet aan gedacht heeft (kan ik me iets bij voorstellen)
Alleen dat hij dan samen met zijn ouders naar huis wordt gestuurd met kom morgen maar terug ????????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #106 Gepost op: 5 februari 2010, 17:31:45
Vandaag was het een keer andersom.
Alle waardetransporten in ASD werden begeleid door de Politie die reden de gehele route met de auto's mee.
Maar dit was weer een oplossing voor een paar weken dagen dan is het weer afgelopen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #107 Gepost op: 6 februari 2010, 01:34:21
De jongen is 15 jaar en was zo overrompeld zijn broek zat onder het bloed dat hij gelijk naar huis is gegaan en daar niet aan gedacht heeft (kan ik me iets bij voorstellen)
Alleen dat hij dan samen met zijn ouders naar huis wordt gestuurd met kom morgen maar terug ????????

Ik begrijp de schrikreactie van de jongen, en het is inderdaad zuur om dan de deur gewezen te worden, ik begrijp echter nog steeds niet wat dit toe te voegen heeft aan dit topic.. wat wil je hiermee precies zeggen?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #108 Gepost op: 6 februari 2010, 08:40:54
De jongen is 15 jaar en was zo overrompeld zijn broek zat onder het bloed dat hij gelijk naar huis is gegaan en daar niet aan gedacht heeft (kan ik me iets bij voorstellen)
Alleen dat hij dan samen met zijn ouders naar huis wordt gestuurd met kom morgen maar terug ????????

aan de andere kant, moet je je afvragen, of je er een auto voor wil binnen roepen, die misschien ook bij iemand staat die hetzelfde is overkomen en wel 112 heeft gebeld...De Wcdt neemt over het algemeen niet het besluit de aangifte later op te nemen omdat zijn koffie koud staat te worden...bij ons in de regio gebeurd het regelmatig, buiten kantoortijden, dat er een voertuig binnen wordt geroepen voor aangifte. Als dat kan is dat natuurlijk geen probleem, echter het komt ook voor dat alle voertuigen bezet zijn met diverse meldingen. De wcdt zit dan alleen in het bureau en heeft de verantwoording voor diverse zaken op het bureau, zoals arrestantenzorg, in en uitgaand communicatie verkeer etc etc.

Dat er dan een beslissing wordt genomen waarvan jij zegt tja... ik snap het niet, dat kan ik me voorstellen echter wat is de meerwaarde van op dat moment de aangifte doen. De heterdaad situatie is namelijk al even voorbij...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #109 Gepost op: 6 februari 2010, 12:38:50
De heterdaad situatie is namelijk al even voorbij...

En dus maakt het voor de opsporing niets uit, of de aangifte direct, of een dag later word opgenomen.
Daarnaast zit je met de huidige personele bezetting, waardoor je bij het binnenhalen van een noodhulpauto écht direct een stuk rest-dekking kwijt bent ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !