Flitsen: irritant bij incidenten?

Auteur Topic: Flitsen: irritant bij incidenten?  (gelezen 19119 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Gepost op: 7 februari 2010, 23:18:04
Ik vroeg me af wat hulpverleners het iritant of vervelend vinden dat er geflitst word bij incidenten.
ik flits zelf bijna nooit bij incidenten omdat het me bijzonder vervelend lijkt voor de hulpverleners om steeds zo`n flits te zien.
Graag wil ik jullie mening daarover horen zowel Hulpverleners als Fotografen.  O0




KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2010, 00:01:18
Ik vroeg me af wat hulpverleners het iritant of vervelend vinden dat er geflitst word bij incidenten.
ik flits zelf bijna nooit bij incidenten omdat het me bijzonder vervelend lijkt voor de hulpverleners om steeds zo`n flits te zien.
Graag wil ik jullie mening daarover horen zowel Hulpverleners als Fotografen.  O0

Als ik midden in de nacht sta te flitsen krijg ik (negatief) commentaar van 'rot eens op'.. (let wel op dit is maar 1x voor gekomen in mijn periode)
Daarnaast lijkt het me bijzonder irritant als hulpverlener om dat geflits midden in de nacht te zien.. en vooral voor de vrijw. brw die net hun bed uit komen is het geen aanrader om te flitsen..

En moet je eigenlijk niet flitsen bij een Lifeliner, ivm hun 'nachtkijker(s)' (dit geld ook voor overdag ivm zonlicht)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Gast48368

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2010, 00:04:23
Als ik midden in de nacht sta te flitsen krijg ik (negatief) commentaar van 'rot eens op'.. (let wel op dit is maar 1x voor gekomen in mijn periode)
Daarnaast lijkt het me bijzonder irritant als hulpverlener om dat geflits midden in de nacht te zien.. en vooral voor de vrijw. brw die net hun bed uit komen is het geen aanrader om te flitsen..


De beroeps komen snachts ook net uit hun bed hoor........ ;) :P


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2010, 00:20:13
Als ik midden in de nacht sta te flitsen krijg ik (negatief) commentaar van 'rot eens op'.. (let wel op dit is maar 1x voor gekomen in mijn periode)
Daarnaast lijkt het me bijzonder irritant als hulpverlener om dat geflits midden in de nacht te zien.. en vooral voor de vrijw. brw die net hun bed uit komen is het geen aanrader om te flitsen..

En moet je eigenlijk niet flitsen bij een Lifeliner, ivm hun 'nachtkijker(s)' (dit geld ook voor overdag ivm zonlicht)
Laat dat eigenlijk maar weg.
Arts  www.alphalog.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2010, 00:32:40
Heli's = nooit flitsen

En eigenlijk van relatief dichtbij ook niet. Slachtoffers kunnen er onrustig van worden en het is byzonder vervelend om telkens (als HV'er zijnde) die flits recht in je gezicht te krijgen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2010, 10:57:35
Weetje... ik flits eigenlijk nooit snachts... Slachtoffers / bewoners / getuigen hebben meestal al genoeg aan hun hoofd en als je dan ook nog eens irritant gaat lopen doen met je flitsende camera, kan ik me voorstellen dat het als zeer onprettig word ervaren. Het ligt natuurlijk wel aan het incident en wat ik fotografeer.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2010, 11:29:50
De beroeps komen snachts ook net uit hun bed hoor........ ;) :P

Haha idd.. (had er eigenlijk niet zo snel aan gedacht.. (gwn als beroeps opzich;))

Als ik midden in de nacht sta te flitsen krijg ik (negatief) commentaar van 'rot eens op'.. (let wel op dit is maar 1x voor gekomen in mijn periode)
Daarnaast lijkt het me bijzonder irritant als hulpverlener om dat geflits midden in de nacht te zien.. en vooral voor de vrijw. brw die net hun bed uit komen is het geen aanrader om te flitsen..

En moet je eigenlijk niet flitsen bij een Lifeliner, ivm hun 'nachtkijker(s)' (dit geld ook voor overdag ivm zonlicht)
Na dit incident ben ik ook overgegaan op het niet flitsen.. Want het is ook heel irritant als er een fotograaf alleen maar staat te flitsen;) dit even voor de duidelijkheid;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #7 Gepost op: 8 februari 2010, 12:27:48
Volgens mij is het juist de vraag of het überhaupt wel nodig is om te flitsen. Er zijn fotografen die het nodig vinden om overdag ook te flitsen, wat complete waanzin is in mijn ogen... 's nachts is het een kwestie van wat is de opstelling en waar komt het licht vandaan. Als je serieus wilt fotograferen, zorg je er als eerste voor dat je de beschikking hebt over zeer lichtgevoelige lenzen (dus met lage diafragma-getallen). Daarmee kun je hoge ISO waardes al redelijk fotograferen. Zeker als het een inzet betreft waarbij het in een woonwijk is, zou de straatverlichting voor een deel al voor genoeg licht moeten zorgen. Daarnaast weet je dat bij een inzet 's nachts de hulpverleners zelf ook licht nodig hebben... in 9 van de 10 gevallen komt er dan een bouwlamp omhoog bij een brandweerwagen en voila, je lichtbron. Heb je geen of te weinig licht, beperk dan het aantal foto's dat je wil maken. Denk goed over wat je wilt fotograferen en doe het dan in een keer goed. Of wacht (in geval van b.v. een ongeval) op het moment dat de hulpverleners klaar zijn met knippen / bevrijden en in de tussentijd van de inzet en het bergen heb je meestal nog genoeg tijd om wat plaatjes mét flits te maken.

Maar sowieso. Flitsen is lelijk... sommige mensen maken er echter een sport van om de lelijkste flitsfoto's te maken ::) en daar slagen ze dan best wel in ^-^
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #8 Gepost op: 8 februari 2010, 15:47:56
Maar sowieso. Flitsen is lelijk..
Als je goed flitst wordt het niet lelijk én hebben de HV'ers er geen last van. ;)
343, never forget.


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 februari 2010, 15:49:02
Ik heb ook buiten de incidenten om een hekel aan flitsen ;D