opleiding/cursus

Auteur Topic: opleiding/cursus  (gelezen 1482 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marco75

  • Gast
Gepost op: 19 april 2004, 17:15:29
Onlangs vroeg ik hier of het verstandig en mogelijk was om een phtls-cursus te volgen voor iemand die in de toekomst als ambulancechauffeur wil gaan werken. Uit jullie antwoorden (waarvoor dank) bleek dat dit misschien niet zo'n goed idee was. Nou is mijn volgende vraag: Heeft iemand ideeën wat ik wel zou kunnen doen aan cursussen of opleidingen om mijn kennis nog verder bij te spijkeren zodat ik in de toekomst nog meer kans maak bij sollicitaties?
Alvast bedankt!!
 
Groetjes Marco




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2004, 17:54:10
Vertel dan eens wat je al hebt!
Ik kan wel wat opnoemen: EHBO, rijbewijs B en C, wellicht MBO-V (MDGO-VP).

Christian


marco75

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2004, 09:28:43
Tja Cristian, daar heb je helemaal gelijk in, dat ben ik vergeten te vermelden. Ik ben al in bezit van EHBO, AED, rijbewijs BCE en ga binnenkort nog een cursus kinderreanimatie doen. Werk nu als hap-chauffeur.
Als je nog ideeën heb dan hoor ik het graag.
Groetjes Marco


wicher

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2004, 12:05:44
Beste Marco,
ik denk dat je al een heeol eind op weg bent.  Je werkt al als chauff. op de hap, dit is een hele goede opstap. Als ik naar mijzelf kijk ,ik ben ook begonnen als chauff. op de HAP in Zwolle. Nu ben ik ook doorgestroomd naar de ambulance's toe. Ik heb gemerkt tijdens mijn inwerk periode dat ik al aardig wat ervaring had als hap chauff en mijn inwerk periode is daardoor ook ingekort( 4 weken ipv 6 weken). Ik denk dat je moet solliciteren bij een ambu dienst of ben je al in dienst van een ambulance dienst? Het vervolgtraject dan is dat je naar de SOSA kan om de chauffeurs opleiding te volgen. Je moet dan wel in dienst zijn van een ambulance dienst.
Veel sucses verder in de toekomst.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #4 Gepost op: 23 april 2004, 11:27:39
Probeer de HOC-sigma opleiding te volgen, soms kan dit ook zonder direct deel uit  te gaan maken van de sigma/ghor. je bent dan alvast getraind in een aantal assisterende handelingen en krijgt theoretische en practische informatie aangereikt.  suc6 !
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod