Welk kaartensysteem in de garage/uitrukhal?

Auteur Topic: Welk kaartensysteem in de garage/uitrukhal?  (gelezen 1785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Gepost op: 28 februari 2010, 19:56:47
Oproepje aan alle HV diensten.... wij zijn ons aan het orienteren op een systeem met (land/wegen)kaarten in de uitrukhal. Het is de bedoeling dat je voordat je wegrijdt op deze kaart snel een adres kan opzoeken en evt. ook wegopbrekingen of omleidingen kan aangeven. Er moeten meerdere kaarten in/op kunnen. Nu heeft het weinig zin om het wiel opnieuw uit te vinden, dus mijn vraag is wie welk systeem gebruikt, en wat zijn je ervaringen ermee?

Groeten,

Bart




Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2010, 20:03:46
tegenwoordig toch is daar toch een MDT systeem voor

Mobiele Data Terminal (MDT)

Brandweer ontvangt informatie direct in de voertuigen


Informatie die de brandweer nodig heeft als elke seconde telt, is vanaf februari 2008 digitaal beschikbaar in 27 voertuigen via de Mobiele Data Terminal (MDT). De actualiteit van de informatie (waaronder de route) en de snelheid waarmee het in de voertuigen gebruikt kan worden zal bijdragen aan kortere aanrijtijden. Nu gebeurt het vergaren van informatie over adresgegevens, de route, informatie over gevaarlijke stoffen en risicovolle objecten vaak nog handmatig.
twitter : @fotomiche , @regio14nl


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2010, 20:13:38
tegenwoordig toch is daar toch een MDT systeem voor

Dat hebben we ook, maar we willen ook een overzicht op een gewone kaart hebben. Het MDT is er als hulpmiddel, en het blijft belangrijk om zelf altijd even een blik op de kaart te werpen. Bij ons is het ook ondoenlijk om elke wegopbreking of omleiding digitaal te verwerken. En het MDT zit in de auto, en deze kaarten moeten in de garage komen te hangen.


guest4965

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2010, 20:36:14
Bij een brandweerkazerne in Amsterdam hebben ze een beeldscherm die aangestuurd wordt door P2000, zodra er een melding binnenkomt komt er een pijl op het adres waar het is, een een pijl waar de kazerne zich bevind. De kaart die gebruikt wordt is de kaart van Google Maps.
Diegene die het heeft gemaakt heeft zelfs wegopbrekingen op de kaart weten weer te geven, via de gemeente Amsterdam.

Mocht het je interesseren dan kan ik je eventueel een emailadres geven van de maker O0


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2010, 09:04:48
Bij een brandweerkazerne in Amsterdam hebben ze een beeldscherm die aangestuurd wordt door P2000, zodra er een melding binnenkomt komt er een pijl op het adres waar het is, een een pijl waar de kazerne zich bevind. De kaart die gebruikt wordt is de kaart van Google Maps.
Diegene die het heeft gemaakt heeft zelfs wegopbrekingen op de kaart weten weer te geven, via de gemeente Amsterdam.

Mocht het je interesseren dan kan ik je eventueel een emailadres geven van de maker O0

Dat systeem was me inderdaad al verteld. Ik ben bang dat het buiten het budget valt, maar informeren kan natuurlijk nooit kwaad. PM me maar even!