Volledig EHBO-diploma

Auteur Topic: Volledig EHBO-diploma  (gelezen 3273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Gepost op: 24 april 2004, 19:13:15
Volledige EHBO: weet iemand wat hieronder wordt verstaan en welke modules je daarvoor moet hebben?

Alvast bedankt

SANDER




Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #1 Gepost op: 24 april 2004, 19:16:57
Het begrip volledige EHBO ken ik niet. Misschien alle modules van het OK, DAN, en andere instanties bij elkaar?!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2004, 20:45:25
EHBO diploma. gecertificeerd door wie..?

Het Oranje Kruis en Medic first Aid erkennen elkaar inmiddels, zowel in modules als in de basis diplomas eerste hulp..

Dan heb je nog diverse modules van verschillende organisaties..

DAN zuurstof eerste hulp trainingen.
MEDIZON Bergsport Eerste Hulp..
Eerste hulp aan Kinderen, van verschillende organisaties..
Het Oranje kruis heeft er nog een paar..

AED trainigen heb je van Medizon, Nederlandse Reanimatie Raad, DAN, Medic First Aid...  en ik vergeet er vast nog wel een paar...

En ik geloof dat er maar 2 organisatie erkent zijn door de Raad van de Accreditatie... Medic First Aid en  een Zuurstof Eerste Hulp provider examen. ISO NEN -norm nogwat..

De rest dus zelfs Oranje Kruis, nederlandse Reanimatie raad. worden door erkend door de vele marktpartijen maar niet door de Raad van Accreditatie.....

Dus welke certificering wil je hebben...??


helm

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 april 2004, 23:02:08
AED trainigen heb je van Medizon, Nederlandse Reanimatie Raad, DAN, Medic First Aid...  en ik vergeet er vast nog wel een paar...

Inderdaad, je vergeet er minstens 1  ;D


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 27 april 2004, 00:04:17
Peter,

Ik heb even naar de site van de door jou genoemde raad gekeken en kom tot de conclusie dat deze raad ook een speler op de grote waarborgmarkt is.

Mijn eerste indruk is dat het een organisatie die waarborgt dat de organisatie, die zij toetst, de kwailteitsnoermen en werkvoorschriften schriftelijk hebben vast gelegd en dat zij gedocumenteerd  kunnen aantonen zij volgens de werkvoorschriften werken en dat de, voorafvastgelegde, kwaliteit van hun product gewaarborgd is.

E.e.a. vergelijkbaar met de ISO9000 certificering.

Voor alle duidelijkheid je kunt als leverancier van betonnen zwemvesten ISO9000 gecertificeerd worden.


helm

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 april 2004, 10:26:51
En zo kan dit onderwerp zomaar een discussie gaan worden over kwaliteitsborging.
Peter, wil je met je voorbeeld van onzinnige zwemvesten zeggen dat je geen voorstander bent van kwaliteitsnormen?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 27 april 2004, 16:25:01
Dat van die zwembanden zei ik en niet Peter ::)

Het is niet zo onzinnig als het lijkt omdat het aantoont dat het voldoen aan kwaliteitsnormen niet wil zeggen dat het ook de verwachte kwaliteit hoeft te zijn.

Ja ik ben voor kwaliteitsnormen, maar ik weet genoeg van dit soort certificeringen om te weten dat je niet alleen naar de kreet moet kijken. Kwaliteitsnormen zijn hulpmiddelen en geen doelen net zo min als dat het waarborgen zijn dat het product voldoet aan jou verwachtingen.


Ik houd mij binnen mijn werk bezig met het afnemen van elektrische installaties. Deze moeten van een CE keur voorzien zijn. Die sticker is keurig geplakt. Een prachtig certificaat er bij. Niets mis mee tot dat je gaat kijken tegen welke normen de certificering is afgezet.

Dan blijkt de sticker onterecht te zijn geplakt omdat de juiste normen niet waren gebruikt.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2004, 17:04:20
Beste Rene,

Dat ik jullie vergat is gewoon stom... Meduca heeft een erg goede eerste hulp opleiding. En in veel gevallen beter dan de gemiddelde oranje kruis opleiding...

Ik ben juist voor een kwaliteits waarborg, maar ik ben voor BLS-niveau opleidingen nog veel meer voor de juiste aanmoedigende didactiek...  En als je dat kan combineren.. is dat erg goed..

Mijn klanten vragen vaak om allerlei certificaten.. en als ze betalen en aan de eisen voldoen waarom niet...

Ik ben meer voor meer mensen  eerste hulp te leren toepassen dan mensen te leren in examens halen...
En dat moet je tegenwoordig op een effectieve methode doen..want tijd is geld...
zeker voor me commerciele klanten...