Caravan vraagje

Auteur Topic: Caravan vraagje  (gelezen 7622 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Gepost op: 6 maart 2010, 22:05:01
Ik heb een auto die geremd 1100 kg mag trekken en heb een caravan van beladen max 1100 kg. Mag ik deze combi besturen met alleen een B rijbewijs? Zou iemand mij is uit kunnen leggen wanneeer dat wel en niet mag?




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 6 maart 2010, 23:59:33
Ik heb een auto die geremd 1100 kg mag trekken en heb een caravan van beladen max 1100 kg. Mag ik deze combi besturen met alleen een B rijbewijs? Zou iemand mij is uit kunnen leggen wanneeer dat wel en niet mag?

Wat is het ledig gewicht van je auto? Wat is de maximum massa van je auto?

gr
Mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2010, 00:03:42
Staat een mooi schema in onderstaande mail  ;)

Het gaat dus om de maximale toegestane massa vande aanhanger, niet het werkelijke gewicht ;)
En dat kan gewoon afgelezen worden van het kentekenbewijs.

Je mag deze trailer dus niet trekken. De auto zou dan (leeg) namelijk zwaarder dan 2 ton moeten zijn, en dan kom je boven de 3,5 ton totaal gewicht :)

http://www.cbr.nl/imgcontent/BofBE.jpg




P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2010, 11:29:25
Wat is het ledig gewicht van je auto? Wat is de maximum massa van je auto?

gr
Mike
Hallo Mike,
blijkbaar is het teveel moeite et even uit te leggen, dat ze elke keer een link geven, zo van zoek het maar uit.
Massa leeg voertuig   1.099 kg
Laadvermogen   N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig   1.710 kg
Massa rijklaar   Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd   599 kg
- geremd   1.100 kg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2010, 13:23:18
Hallo Mike,
blijkbaar is het teveel moeite et even uit te leggen, dat ze elke keer een link geven, zo van zoek het maar uit.

Even de zoekfunctie gebruiken kan natuurlijk ook, dan leg je de fout niet bij een ander  ::)
In de eerste link én in het plaatje staat heel duidelijk beschreven hoe en wat je uit moet rekenen.
Simpel 1+1 dus én dat kun je volgens mij zelf ook ....?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2010, 13:31:17
Hallo Mike,
blijkbaar is het teveel moeite et even uit te leggen, dat ze elke keer een link geven, zo van zoek het maar uit.
Massa leeg voertuig   1.099 kg
Laadvermogen   N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig   1.710 kg
Massa rijklaar   Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd   599 kg
- geremd   1.100 kg



Blijjkbaar weiger je om verder te zoeken dan je toetsenboard groot is.... Als je op de link gedrukt had had je zelf het antwoord kunnen vinden.... maar blijkbaar is dat voor je teveel moeite... maar dan zal ik het plaatje wel afdrukken... als we het voor je moeten spellen dan zeg je het maar dan doen we dat ook nog wel...  ::)

http://www.cbr.nl/imgcontent/BofBE.jpg


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2010, 13:49:43
Blijjkbaar weiger je om verder te zoeken dan je toetsenboard groot is.... Als je op de link gedrukt had had je zelf het antwoord kunnen vinden.... maar blijkbaar is dat voor je teveel moeite... maar dan zal ik het plaatje wel afdrukken... als we het voor je moeten spellen dan zeg je het maar dan doen we dat ook nog wel...  ::)





Is dat hier op dit forum de normale gang van zaken, van omgaan met nieuwe leden.
je krijgt altijd maar gelijk commentaar, en het is nooit goed,we hebben niet allemaal al 20.000 post op dit forum O0
Maargoed als je wil spellen, ik houd me aanbevolen  ::)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2010, 18:05:41
Is dat hier op dit forum de normale gang van zaken, van omgaan met nieuwe leden.
je krijgt altijd maar gelijk commentaar, en het is nooit goed,we hebben niet allemaal al 20.000 post op dit forum O0
Maargoed als je wil spellen, ik houd me aanbevolen  ::)

Beste P2000man.
Ik kan me voorstellen dat er hier mensen zijn (MOD's zijn ook mensen) die hier inderdaad al 20.000 posts op het forum hebben en daarvan (statistisch gezien) 20 x de zelfde vraag beantwoord hebben. Als deze mensen antwoord op een vraag geven kan het zijn dat een link wordt gegeven naar een eerder geschreven antwoord op de zelfde vraag. Dit zodat de zelfde tekst en het zelfde plaatje niet in verschillende topics geschreven/geplakt hoeven te worden. Klikken op de link is niet zo moeilijk.

Als je de link gevolgd had naar dat betreffende topic staat bij de 5e post het plaatje over wat er wel en niet mag.
En aangezien je zelf de gegevens van je auto weet betreffende ledig gewicht en maximum massa, had je gelijk je antwoord gehad.

Ook ik heb wel eens een vraag gesteld die al eens op het forum beantwoord had dus ik weet precies wat je bedoelt.
Als je de zoekfunctie had gebruikt met "aanhanger trekken" had je waarschijnlijk een stuk of 8 topics gekregen waarbij je ook bij de betreffende link uitgekomen was uitgekomen die Palmpie gaf.

En die zoekfunctie die ken je volgens mij al.
wel eens van een zoekfunctie gehoord ???
er zijn genoeg topics op dit forum waar dit aan bod komt.
En op google kan je ook genoeg vinden.

 >:D O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2010, 19:48:49
Beste P2000man.
Ik kan me voorstellen dat er hier mensen zijn (MOD's zijn ook mensen) die hier inderdaad al 20.000 posts op het forum hebben en daarvan (statistisch gezien) 20 x de zelfde vraag beantwoord hebben. Als deze mensen antwoord op een vraag geven kan het zijn dat een link wordt gegeven naar een eerder geschreven antwoord op de zelfde vraag. Dit zodat de zelfde tekst en het zelfde plaatje niet in verschillende topics geschreven/geplakt hoeven te worden. Klikken op de link is niet zo moeilijk.

Als je de link gevolgd had naar dat betreffende topic staat bij de 5e post het plaatje over wat er wel en niet mag.
En aangezien je zelf de gegevens van je auto weet betreffende ledig gewicht en maximum massa, had je gelijk je antwoord gehad.

Ook ik heb wel eens een vraag gesteld die al eens op het forum beantwoord had dus ik weet precies wat je bedoelt.
Als je de zoekfunctie had gebruikt met "aanhanger trekken" had je waarschijnlijk een stuk of 8 topics gekregen waarbij je ook bij de betreffende link uitgekomen was uitgekomen die Palmpie gaf.

En die zoekfunctie die ken je volgens mij al.
 >:D O0

Ik had zelfs een rechtstreekse link gegeven dmv een citaat naar de betreffende post met het schema... Hij hoefde alleen maar op de afbeelding te klikken en het was te voorschijn gekomen... maar dat was blijkbaar nog steeds niet genoeg... ;)