Welke leeftijd vinden jullie dat men zou moeten hebben om te mogen reanimeren?

Auteur Topic: Welke leeftijd vinden jullie dat men zou moeten hebben om te mogen reanimeren?  (gelezen 17789 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Die dame heeft veel geluk gehad dat haar zoontje adequaat kon reanimeren, bewijst maar weer dat snelle hulp nodig is en kan helpen, zeker als men weet dat reanimatie vaak in thuissituatie ontstaat cq. waargenomen wordt door familieleden e.d.  die kunnen ingrijpen.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


gast (RK)

  • Gast
Ik was 13 toen ik bij het Rode Kruis mijn EHBO-B diploma haalde. Drie weken later had ik mijn reanimatiediploma (ook bij het Rode Kruis, via de Hartstichting). Later heb ik alles nog eens dunnetjes over gedaan met het behalen van het Eenheidsdiploma.

Gelukkig heb ik het reanimeren nog nooit in de praktijk hoeven brengen. Als je 13 bent, is het psychisch uiteraard erg zwaar, mocht het voorkomen. Maar als je machteloos moet toekijken hoe iemand sterft, lijkt me dit veel en veel moeilijker.

Ik zou me dan ook willen aansluiten bij de stelling dat je kunt leren reanimeren, zodra je hier lichamelijk toe in staat bent.


Rode Kruis vrijwilligster taakveld 3, studente geneeskunde


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Helemaal mee eens.