Verplichte rijles voor agenten

Auteur Topic: Verplichte rijles voor agenten  (gelezen 11538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 26 maart 2010, 17:35:15
Geen training / bijscholing is niet meer rijden??  ???

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6391645/__Verplichte_rijles_voor_agenten__.html?sn=binnenland,buitenland

vr 26 mrt 2010, 16:29  
Verplichte rijles voor agenten

DEN HAAG -  Politieagenten die vaak achter het stuur zitten, moeten een keer in de drie jaar op rijles om hun vaardigheden bij te spijkeren. Over twee jaar moeten alle rijdende agenten een rijvaardigheidstraining hebben gevolgd. Dat hebben de korpsbeheerders afgesproken.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Binnenlandse Zaken) ziet daarom nu geen aanleiding om de politie extra rijlessen op te leggen, schreef hij vrijdag aan de Tweede Kamer. Zijn voorganger Guusje ter Horst had aangekondigd dat wel te doen als de korpsen er zelf geen werk van zouden maken.

Vergeleken met de drie voorgaande jaren veroorzaakten politievoertuigen in 2008 minder schade bij andere verkeersdeelnemers. Dat jaar waren er ruim 2300 ongevallen met politieauto's en motoren waarbij derden schade opliepen. Eerder lag dit gemiddeld op ruim 2700 per jaar.

Het aantal gewonden onder burgers door ongevallen met politievoertuigen daalde in 2008 fors: van 147 in voorgaande jaren naar 53. Maar voorlopige cijfers over 2009 laten weer een stijging zien van het aantal schadegevallen. Extra rijles voor agenten kan dus geen kwaad, vindt Hirsch Ballin.

Sinds 2006 bestaat er al een aanvullende rijcursus op een oefencircuit in Lelystad, maar agenten kunnen ook in hun eigen regio beter leren rijden, bijvoorbeeld tijdens surveillances.




r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2010, 22:22:21
is oud nieuws de politie acca was twee jaar terug al bezig met afnemen van de zo genaamde rij examens in RR. Reden toen mee op de dienstauto om te kijken waar het beter kon. IN veel van de aanrijding gaat het alleen om de zogenaamde parkeer schade. Naar mijn bescheide mening heeft veel niet te met het denken en doen van de persoon zelf. Dus alleen een rijopleiding zal niet zoveel veranderen, voertuigen voorzien van UDS zal volgens mij wel meer effect hebben. Immers er wordt mee gekeken. Mensen zijn daar dan wel weer gevoelig voor.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2010, 14:19:33
Hier rijden ze al jaren met UDS, geloof me het heeft misschien in het begin effect. Maar daarna niet meer.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2010, 19:48:40
ONGELOVELIJK.... vindt je het gek dat het dit jaar weer is toegenomen.... bijna elk korps had een voertuig naar zijn of haar wens... wij reden MB... Die touran is gewoon een zwabberbak... slechte remmen, en nu met die winterbanden.... jeez man...

Maar goed... kom maar op met die rijles... altijd leuk weer een paar dagen cruisen op de baas zijn kosten... 8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2010, 20:34:55
Maar goed... kom maar op met die rijles... altijd leuk weer een paar dagen cruisen op de baas zijn kosten... 8)

En de lunch in Lelystad is prima!  :D ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2010, 21:24:48
ONGELOVELIJK.... vindt je het gek dat het dit jaar weer is toegenomen.... bijna elk korps had een voertuig naar zijn of haar wens... wij reden MB... Die touran is gewoon een zwabberbak... slechte remmen, en nu met die winterbanden.... jeez man...

Maar goed... kom maar op met die rijles... altijd leuk weer een paar dagen cruisen op de baas zijn kosten... 8)

Tsja ... Moet je jezelf aanpassen aan het voertuig waarin je rijd? Of moet je een voertuig aanpassen aan jouw ...?

Wat ik er mee wil zeggen is dat er erg veel collega's zijn die dingen doen met de auto die eigenlijk gewoonweg niet kunnen .... En dan gaat het inderdaad fout.
Of die dingen nou wel of niet konden met de vorige auto doet dan niet zoveel ter zake, feit is dat je je rijgedrag moet aanpassen aan de auto die je onder je kont hebt .....

Oja, Lelystad ...  ;D Altijd leuk  :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2010, 21:53:21
En de lunch in Lelystad is prima!  :D ;)
Die was zeker goed!  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2010, 21:58:03
Die was zeker goed!  ;)

En vrijwel nooit oponthoud bij de kassa....heerlijk.

Maar om ff on topic wat toe te voegen: wat Jerommeke zegt!  ;D


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2010, 21:59:08
Daar heb je gelijk in. Ben er vorige week even doorheen gelopen, maar ze hebben er aardig "lesmateriaal" staan.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2010, 09:46:02
Hier rijden ze al jaren met UDS, geloof me het heeft misschien in het begin effect. Maar daarna niet meer.

Dus zit het probleem niet in hte rijden maar in het denken. Volgende stap is betalen van de schade, als blijkt bij een aanrijding dat er grove nalatigheid is.