Brandweer en ambulance samenvoegen tot één dienstverlening in Rotterdam

Auteur Topic: Brandweer en ambulance samenvoegen tot één dienstverlening in Rotterdam  (gelezen 32387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Bovendien is een klein voertuig vaak ook sneller vergeleken bij een TS, en elke minuut maakt een verschil bij iemand met een circulatiestilstand..

Tsja, je zit toch met een brancherichtlijn én de veiligheid ...
Heb nu al een aantal keren met een personenauto achter/voor een TS gereden én in 99% van de gevallen willen ze je gewoon voorbij ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Tsja, je zit toch met een brancherichtlijn én de veiligheid ...
Heb nu al een aantal keren met een personenauto achter/voor een TS gereden én in 99% van de gevallen willen ze je gewoon voorbij ....

Maar een Touran van de politie komt toch veel sneller door een drukke stad, dan een TS? Ze willen je allemaal voorbij omdat ze prio 1 en met OGS rijden, maar het gaat erom hoe snel ze je voorbij sjeezen, toch?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
In die nieuwe Caddy's van de ambulancedienst is nog plek zat voor een brandweerman en een brandblusser voor deze proef in de VRR!  :D ;)
Hoeven ze geen andere voertuigen voor aan te schaffen denk ik. Kan die lege ruimte in die grote Rapid Responders ook nog nuttig gebruikt worden!
Brandweer Papendrecht


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Idd.. Alleen dan ga je het probleem krijgen van op schalen.. Dan zijn er vaker middelbranden in Rotterdam.. Omdat ze dan met 4 man het niet aankunnen.. En de Back up hoe gaan ze dat dan doen?
Groeten,  Tazbrw


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als je blanco tegen dit idee aankijkt....  ;) Aan welke functie vereisten moet dan een oranje (geel + rood) hulpverlener voldoen? Hoe zou zo'n oranje hulpverleningsvoertuig eruit moeten zien?


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Laat iedereen zijn eigen vak houden a.u.b!!
Heb niet gevraagd om branden tegaan blussen/ben niet voor niks bij een ambulancedienst gaan werken,anders had ik wel bij de brandweer gegaan!


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Strax gaat de brandweer nog boeven arresteren.
Groeten,  Tazbrw


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Schoppen tegen nieuwe ideeen is altijd gemakkelijk. Kreten van 'zo doen we het altijd al' zetten meestal geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn bericht met de vraag wat er allemaal zou moeten veranderen om het mogelijk te maken. Daaruit volgt vanzelf of het wel of niet mogelijk is  ;)

Als je blanco tegen dit idee aankijkt....  ;) Aan welke functie vereisten moet dan een oranje (geel + rood) hulpverlener voldoen? Hoe zou zo'n oranje hulpverleningsvoertuig eruit moeten zien?


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Schoppen tegen nieuwe ideeen is altijd gemakkelijk. Kreten van 'zo doen we het altijd al' zetten meestal geen zoden aan de dijk. Vandaar mijn bericht met de vraag wat er allemaal zou moeten veranderen om het mogelijk te maken. Daaruit volgt vanzelf of het wel of niet mogelijk is  ;)

Mag ik een eerste voorstel doen als leek ??
Het zou er misschien wel zo uit kunnen zien dat de kleine interventie wagen (ik neem aan een busje wegens ruimte voor AMBU en BRW materiaal) ingezet zou kunnen gaan worden op oa. OMS / AED / HV (ongevals meldingen) dan krijg je een klein beetje het idee van de Duitse Notartz, dat zijn toch meldingen die meestal in de stad of net erom heen plaats vinden en waar er voor een TAS zeker niet altijd ruimte gemaakt wordt ... Ik neem dan aan dat de BRW toch wel over een kleine mogelijkheid moet beschikken van een lage druk of iets ... de  vraag is dan wel wat gaat er gebeuren wanneer het werkelijk een echt OMS betreft... is er dan voldoende aanwezig om gelijk een actie in te zetten???
En wat is de respons tijd van de eventuele backup die er achter aan moet ???


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Ik denk dat het een misvatting is om deze ontwikkeling te zien als een brandweer-ambulance kwestie waarbij de één de ander zou willen overnemen of 'leading' wil zijn.

Wanneer op veiligheidsregio-niveau de brandweerzorg en de ambulancezorg onder één (algemeen-)directeur vallen, is het op zich toch heel logisch dat er wordt gezocht naar mogelijkheden om de hulpverlening effectiever en/of efficiënter te organiseren?

Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat dit géén proefballonnetje is, en dat we de komenden maanden/jaren hier veel en veel meer over gaan horen.

groeten,
René dC

En jahoor, vandaag weer een onzinberichtje uit de koker van de firma Van Strien & Berghuis  uit het Rotterdamse....
kleine interventietereams worden nu bedacht, het ei van Columbus....
jajajoude wijn in nieuwe zakken zullen ze bedoelen. Zie de fotos van de SIV teamsuit jaren 70/80 die allemaal weer werden afgeschaft door centralisatie. Dit soort ideeen komt om de zoveel jaar weer terug. De ''bedenker''  lees: voorsteller, maakt er goede sier mee en doet net alsof het een totaal nieuw inzicht betreft,
kortom: managementflauwekul en profileringsdrang.  :-\ :'(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod