Politie zonder zwaailicht op de busbaan; mag dat?

Auteur Topic: Politie zonder zwaailicht op de busbaan; mag dat?  (gelezen 7997 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 6 april 2010, 12:09:07
En dan even een vraagje: De Volvo staat zonder signalen, alleen alarmlichten aan, op de busbaan, terwijl links van de busbaan parkeervakken zijn. Mag dit? Diegene die aangehouden werd stond wel netjes in een parkeervak..

Ja dat mag. Politie heeft ter uitvoering van de taak ontheffing van de wegenverkeerswet.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #1 Gepost op: 6 april 2010, 12:29:32
Ja dat mag. Politie heeft ter uitvoering van de taak ontheffing van de wegenverkeerswet.

Als het nodig is voor het uitoefenen van hun taak, het is niet altijd nodig............................. :-*




Al is dit voor een buitenstaander natuurlijk moeilijk te bepalen
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Alex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #2 Gepost op: 6 april 2010, 17:02:57
Ja dat mag. Politie heeft ter uitvoering van de taak ontheffing van de wegenverkeerswet.
= vrijstelling van het Reglement Verkeersregels- en tekens. Anders mochten we ook beschonken achter het stuur kruipen... ;)

En idd, is niet altijd duidelijk voor een buitenstaander, maar die mogen erop vertrouwen dat het niet zonder reden is. En anders is het maar jammer, hadden zo ook politieagent moeten worden :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2010, 17:10:11
= vrijstelling van het Reglement Verkeersregels- en tekens.

Juist ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 6 april 2010, 17:11:37
Laatst gespot in Apeldoorn:

[]http://img188.imageshack.us/img188/6854/vros1.jpg[]

Dienst: Blik op de Weg
Roepnummer: -
Soort voertuig: VROS
Merk en type: Volvo V70
Overige bijzonderheden: Stopteken voor staat aan

[]http://img188.imageshack.us/img188/4739/vros2.jpg[]

Dienst: Blik op de Weg
Roepnummer: -
Soort voertuig: VROS (Motor)
Merk en type: BMW R1200GS
Overige bijzonderheden: -

En dan even een vraagje: De Volvo staat zonder signalen, alleen alarmlichten aan, op de busbaan, terwijl links van de busbaan parkeervakken zijn. Mag dit? Diegene die aangehouden (staande) werd stond wel netjes in een parkeervak..


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #5 Gepost op: 6 april 2010, 17:21:34
= vrijstelling van het Reglement Verkeersregels- en tekens. Anders mochten we ook beschonken achter het stuur kruipen... ;)

En idd, is niet altijd duidelijk voor een buitenstaander, maar die mogen erop vertrouwen dat het niet zonder reden is. En anders is het maar jammer, hadden zo ook politieagent moeten worden :)

Jammer voor wie? Met dit soort uitspraken kom je er echt niet! Als er al vertrouwen was is het nu helemaal ver te zoeken ( wie goed zoekt vind vast nog wel wat )
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2010, 18:51:50
Als je het antwoord op je vraag wilt controleren op juistheid ("was het wel nodig ter uitvoering van de taak"), en geen genoegen neemt met algemene antwoorden zoals hierboven gegeven, dan had je het ter plaatse moeten vragen aan de bestuurder van de Volvo.
greetz,  Enrique


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #7 Gepost op: 6 april 2010, 23:00:07
Hadden wij weer mooie beelden en een cynische Leo de Haas gehad ;D


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #8 Gepost op: 7 april 2010, 07:58:37
Hadden wij weer mooie beelden en een cynische Leo de Haas gehad ;D

Ik zou genoten hebben.  ;D
greetz,  Enrique


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #9 Gepost op: 7 april 2010, 08:37:59
Ik zou genoten hebben.  ;D

Ik ga dat dus niet vragen, ze zoeken het maar lekker uit. Wie appelen vaart wie appelen eet zei m'n opa altijd  ;D  ;D  ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”