Ambulances uit de oude doos (oldtimers)

Auteur Topic: Ambulances uit de oude doos (oldtimers)  (gelezen 20216 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

  • Gast
Gepost op: 7 mei 2004, 18:28:38
toch mooi die ambulances van vroeger.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]




marek

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2004, 19:38:34
robert  er zijn weinig foto's/afbeeldingen van oltimer ambulances te vinden,ik heb wel twee boeken met plaatjes maar die krijg ik niet op het forum echt jammer


Robert H

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2004, 19:55:03
Waar heb jij die boeken dan vandaan, van een rommelmarkt of kun je ze gewoon met een isbn nummer bestellen uit de winkel, nu ik deze auto's zie begint er weer wat te kriebelen.
Ik heb altijd al een voorliefde gehad met bijzondere oldtimers.
Mijn oom zat vroeger op de ambulance (in het dorp) en dat was nog uit de tijd dat je slechts met een ehbo diploma en iets aanvullends op de ambulance zat.

Die auto was ook een mercedes, en had een bruine 'baan' van voor naar achter en verder was hij gewoon wit.
Ik zal eens vragen of hij er toevallig nog een foto van heeft.

Gr. Robert. ;D


Robert H

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2004, 20:00:10
Ik heb ze trouwens eventjes uitgeprint, leuk voor de verzameling. ;)


marek

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2004, 20:17:21
robert ik zal er morgen nog een paar op het forum zetten, en ik vraag aan mijn kameraad hoe ik de afbeeldingen uit de boeken op t forum kan zetten.
dit zijn de isbn nummers van mijn boeken.
Dutch ambulances(1945-1975)isbn 90-288-2043-4
The american ambulance 1900-2002 isbn 1-58388-081-x
Echt hele mooie boeken voor de verzamalaar,het laatste boek kost 30 dollar.


jwpots

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2004, 12:32:19
Marek, bijgaande v/m ambulance is overgenomen door de brandweer den Haag in 1987 tbv het MMT-Ziekenhuis Leyenburg. De wagen was dan ook gestationeerd op de post Leyweg. De wagen is door de brandweer omgebouwd tbv "crashteam" en is van het bouwjaar 1981. De wagen zal inmiddels wel vergane glorie wezen, afvoerjaar is mij niet bekent.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2004, 14:32:30
Naast EHBO zijn oude Volkswagenbusjes mijn hobby. Zo zijn er diverse VW-busjes als ambulance in omloop geweest (vooral in Duitsland en België). Helaas niet zoveel in Nederland.

Er zijn tegenwoordig nog enkele oude VW Ambulances te vinden, alhoewel ze helaas meestal zijn 'vercamperd' :-\.


Bovenstaande Ambulance kwam ik bij een garage in Lunteren tegen. Helaas is het gehele interieur al verwijderd. Doet nu dienst als rommelhok en onderdelenleverancier voor andere VW busjes.


Zo zal de bus er in betere tijden hebben uitgezien. Bovenstaande bus staat te koop bij een garage in Groenekan. Helaas is deze voor mij te duur (€14000). De ambulance heeft dienstgedaan in Italië.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2004, 16:33:09

Deze doet nog altijd dienst voor op manifestaties, is ook al oldtimer (of toch bijna).


jwpots

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2004, 00:15:01
Kwam in mijn collectie een een ex AMBU tegen. Deze is van de gemeente Eemsmond, korps Uithuizen en deed dienst als HV-3. Het is een ChevroletC10 met een opbouw van Visser, het bouwjaar is van 1969. De brandweer Uithuizen heeft deze wagen in 1980 overgenomen en in eigen beheer verbouwd.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


jwpots

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2004, 13:10:14
johan die twee zwartwit foto's komen die toevallig uit een boek
Nee, die komen uit het archief van de brandweer Leiden. De brandweer Leiden bemand de voertuigen van de EHD hier in Leiden en de voertuigen zijn dan ook gestationeerd bij de brandweer Leiden.