Hoe bescherm je je ademlucht bij mest incidenten

Auteur Topic: Hoe bescherm je je ademlucht bij mest incidenten  (gelezen 5106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mdj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 125
Gepost op: 11 april 2010, 19:02:39
Vuilniszakken om de ademlucht - simpel .... en effectief?

Zeker een slim idee.. Kijk dat je ademlucht vies wordt is niet erg, maar door het zo een beetje te voorkomen, vind ik wel slim bedacht!


Manschap A


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2010, 19:54:43
even een nieuw topic aangemaakt


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2010, 19:58:16
HONDERD BIGGEN VAST IN INGESTORTE SCHUUR

AALTEN - Een biggenschuur bij een boerenbedrijf aan de Kruisdijk in Aalten is vanochtend ingestort. Honderd biggen zitten momenteel nog vast in het gebouw.

De brandweer is met drie tankwagens ter plaatse om de dieren uit hun benarde positie te bevrijden.

Vanwege de vrijkomende ammoniakdampen dragen de brandweerlieden een beschermend masker.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/554031/Honderd-biggen-vast-in-ingestorte-schuur.htm


Foto's van de inzet op http://www.112achterhoek-nieuws.nl/uitrukken.php?id=5057
Vuilniszakken om de ademlucht - simpel .... en effectief?



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2010, 20:00:30
Wat zijn de gevaren voor je apparatuur?


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2010, 20:29:59
Ademluchtapparatuur kan normaal tegen heel wat tegen, worst case als het echt drek regent zou je plastic over de beschermhoezen kunnen doen, maar tis niet dat je er in gaat zwemmen he




Daar zijn de duikers voor  ;D
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2010, 20:47:25
De pakken waar hier over gesproken wordt, zijn in feite een soort van chemiepakken. Alleen de ademluchttoestellen zitten in het pak,en worden op deze manier beschermt tegen de gier.
De collega,s van de brw Woudenberg hebben een veetakel, en zij rijden zo ongeveer door de hele regio Utrechts Land, voor dieren in mestkelders. Zij komen met 6 man,en de 4 brandwachten zijn dan al omgekleed in dit regenpak, met aangesealde laarzen.

De ademlucht aparatuur opzich is wel bestand tegen dit soort incidenten, en vervuiling door gier. Alleen de aparatuur is dan niet inzetbaar meer voor de normale incidenten,aangezien de aparatuur geheel gereinigt moet gaan worden. Dat houdt in dat het toestel geheel uit elkaar gehaald zal moeten worden, en gewassen zal moeten worden,in elkaar moeten worden gezet, en dan weer geheel getest zal moeten worden. Een tijdrovende klus. Een buitenformaat regenpak doet wonderen. :D


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2010, 21:27:00
in zwartebroek hebben ze ook een veeredtakel alleen zit de ademluchtfles daar op de rug, zijn wel anders als de gewone maskers.

mijn stagebergeleider zit in zwartebroek en mag ook lekker het gier in  ;D ;D ;D ik zou hem eens vragen of die fles niet vies wordt.

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


tatujordi

  • Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
    • Ambulancesite.nl
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2010, 12:01:47
In Dinxperlo werken ze al zolang ik mij kan heugen met vuilniszakken om het perslucht apparaat om vervuiling te voorkomen.
Dit werkt perfect en is makkelijk aan het persluchtapparaat te bevestigen.
Sinds de uitvinding van het gierpak met perslucht beschermer dat is uitgevonden door een brandweerman uit Friesland geloof ik gebruikt brandweer Dinxperlo ook 2 van deze pakken.

Onderstaand 2 foto's van www.ambulancesite.nl over de inzet van de ingestorte gierkelder.
Oude manier:


De nieuwe manier:


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2010, 18:07:02

De collega,s van de brw Woudenberg hebben een veetakel, en zij rijden zo ongeveer door de hele regio Utrechts Land, voor dieren in mestkelders. Zij komen met 6 man,en de 4 brandwachten zijn dan al omgekleed in dit regenpak, met aangesealde laarzen.


Wij doen het oosten Peter, volgens mij zit er ook nog een korps in het westelijke deel van de provincie waar daar een helpende hand toesteekt!  ;)


brandweerN.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2010, 12:42:39
je hebt inderdaad tegenwoordig ''gierpakken''... een soort chemiepak...
ademlucht zit dan ook in het pak zelf.....
(heeft in een al wat ouder ''een een twee'' nummer gestaan,

groeten! O0