AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 216432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2011, 21:33:27
Vandaag voor mij een dilemma naja dilemma.
Ik had net mijn dochtertje op de fiets zitten om haar naar psz te brengen 5 minuten fietsen van ons huis.
krijg ik een aed allert melding 4 minuten fietsen de andere kant uit dan de peuterspeelzaal. voor ik het sms je kreeg hoorde ik de ambulance al de betreffende straat in rijden.

Buren waren niet thuis dus ik kon mijn dochtertje niet even bij iemand onderbrengen om naar het opgegeven adres te gaan.
Ik ben dus gewoon mijn dochtertje weg gaan brengen naar peuterspeelzaal en daarna mijn weg vervolgd naar en andere afspraak.

in eerste instantie voelde ik me rot maar ik dacht ook van de ambu is er eerder dan ik, het geluid van de ambulance was al gestopt nog voor ik op de fiets stapte om weg te rijden.

Ja ik weet dat er veel handjes nodig zijn in zo`n geval maar ik neem echt mijn dochtertje van 3 niet mee naar een reanimatie.

Later belde mijn man of ik het aed allert ook had gehad. hij was op school 10 minuten fietsen weg op het moment van de sms.

Bianca


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #51 Gepost op: 30 maart 2011, 09:21:33
Bianca, slimme keus hoor, je moet haar daar echt nog even niet aan blootstellen.

Het is geen opkomstplicht he, en bovendien, als de ambu er echt eerder is dan valt het wel mee, don;t worry!
Dat ze ook besmet raakt met het virus is bij jullie onvermijdelijk, maar nu nog even niet he :P
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #52 Gepost op: 30 maart 2011, 09:40:28
Ja dat besmet raken is hier wel een van de dingen die heel zeker is hahahaha. :D
succes nog met je laatste weekjes in india


Bianca, slimme keus hoor, je moet haar daar echt nog even niet aan blootstellen.

Het is geen opkomstplicht he, en bovendien, als de ambu er echt eerder is dan valt het wel mee, don;t worry!
Dat ze ook besmet raakt met het virus is bij jullie onvermijdelijk, maar nu nog even niet he :P


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2011, 15:18:56
Thanx! ;D
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #54 Gepost op: 31 maart 2011, 23:06:16
Net weer een AED alert ontvangen, maar ik was in Uden op les. Voelt toch minder lullig als afgelopen weekend ;) Het lijkt wel alsof Brabant-Noord ze ineens actief gebruikt, eerst maanden niets en nu twee binnen een week.

Wel een collega gelijk in laten schrijven op de alerts O0


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #55 Gepost op: 31 maart 2011, 23:56:51
Als ik dit dan zo lees.. dan vraag ik me toch af hoe het hier in Velp geregeld is. Ik heb het al via het forum geprobeerd. Ik heb het via het AED-alert geprobeerd. maar nergens een reactie of er nog mensen zijn die zich in Velp hebben ingeschreven.

Laatst kreeg ik een AED-alert maar wanneer ik vertrekken zou hoorde ik de sirene van de brandweer al en aangezien het voor de brandweer nog laat ik een brede gok doen 2 min rijden is en ik er 4 min over zou doen omdat ik helemaal moet omrijden (dankje wel gemeente voor al die eenrichtingswegen)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #56 Gepost op: 2 april 2011, 13:54:08
Afgelopen week kreeg ik tijdens een oefening in Groningen een sms van aed alert in Drunen.
Ik weet dat er geen opkomstplicht is, maar ik kreeg wel een rot gevoel omdat ik niet kon reageren.

Verder moet ik dat natuurlijk gewoon van me afzetten, want als je er niet bent, kan je ook niks doen...

Een kwestie van helaas.. ik hoop dat het slachtoffer er goed doorgekomen is.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #57 Gepost op: 3 april 2011, 20:07:40
Wij horen het van veel mensen, die niet kunnen reageren op het moment, dat ze even met een rot gevoel zitten. Gelukkig stuurt het systeem er een heleboel sms-en uit (vandaag bij ons 46). Wij hebben bij ieder alert hier in Hoorn nog een behoorlijk aantal mensen gezien of gehoord dat er veel waren. Ik heb er zelf tot nu toe op 1 niet kunnen reageren...de 6-minuten vanuit de VS ging ik echt niet halen  :P.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #58 Gepost op: 3 april 2011, 20:17:33
Zijn die aantallen per VR/GMC in te zien? Ik ben best benieuwd hoeveel er hier uitgestuurd worden.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #59 Gepost op: 3 april 2011, 20:45:31
Zijn die aantallen per VR/GMC in te zien? Ik ben best benieuwd hoeveel er hier uitgestuurd worden.

Zo ben ik nieuwsgierig hoeveel er in Velp (gld) uitgezonden worden. Wanneer het gaat om een AED alert.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=