Declared Unit

Auteur Topic: Declared Unit  (gelezen 16911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2004, 20:07:37
ik garandeer van niet, het staat 1 op de plaats waar je normaal de naam van het schip verwacht. Dus heten we tegenwoordig allemaal rescue. En het zijn maar twee boten op het gooimeer die goed met elkaar bevriend zijn waarvan er een voor opleidingen wordt gebruikt door een bal. En de ander door een zelfstandig opererende organisatie. Dit zal niet tot uniformitiet leiden

HOGE is een klant van me, en ik wist niet dat boten al met elkaar bevriend kunnen zijn..., En Henk is voorzitter van Hoge.. daarmee dus ook een klant van me...
de Chester vaart eigenlijk nooit op het gooimeer.. Alleen de 29e op de informele forumdag..

Waarom jij mij een BAL noemt, snap ik niet en getuigd niet van elkaar met respect behandelen, zoals we hier hebben afgesproken.... Heb ik je wat misdaan ?

Henk heeft een idee over uniformiteit.. en dat is zijn idee.. en ik mijn ideeen over belettering en uniformiteit... en die zijn vaak niet hetzelfde...

En verder heb ik je niet met een inhoudelijk argument van gehoord...

De Chester heeft trouwens een andere belettering dan de Seeker...


Ik behandel mensen met respect en ik word graag ook met een beetje respect behandeld..


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2004, 08:38:54
Inhoudelijk ben ik het met vistuig eens.
Jullie zijn nergens bij aangesloten en zetten rescue op jullie boot. Dat bewijst toch dat iedereen, met wat voor boot hij/zij vaart als particulier rescue erop mag zetten en zodoende mogelijk een schijnbare veiligheid en kunde genereerd.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2004, 10:30:21
En het zijn maar twee boten op het gooimeer die goed met elkaar bevriend zijn waarvan er een voor opleidingen wordt gebruikt door een bal.

Oeps, het zit wel weer diep! Een kleine toespeling met een knipoog op (het gebrek aan) uniformiteit en het is weer zo ver, kom heren leven en laten leven.
Maar nog even voor alle duidelijkheid: de Chester en de Seeker hebben niets met elkaar te maken, behalve: voor iedereen die een beetje Engels kan is het wel duidelijk waarom er Rescue op staat, het is namelijk Engels voor "redden", en daar hebben we inderdaad allebei wat mee te maken, maar daar houdt het op. ;D
En met de uitspraak: "Ik heb er vertrouwen in dat de rest van Nederland snel zal volgen... :D" weet je toch wel hoe deze uitspraak bedoeld is, dan ga je toch niet schelden??

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 20 mei 2004, 10:46:00
Inhoudelijk ben ik het met vistuig eens.
Jullie zijn nergens bij aangesloten en zetten rescue op jullie boot. Dat bewijst toch dat iedereen, met wat voor boot hij/zij vaart als particulier rescue erop mag zetten en zodoende mogelijk een schijnbare veiligheid en kunde genereerd.


Inhoudelijk? Dat Peter een bal is? Je hoeft het niet met 'm eens te zijn, maar ik vind 'm wel een kundige, fantastische reddingswereldveranderaar die al menig wapenfeit op z'n naam heeft staan en waarvan we heel blij mogen zijn dat hij ons hier op het forum van z'n kennis mee laten genieten. En schelden doet ie nooit, dat is mooi meegenomen.
 
Of ben je het eens met het dubieuse standpunt dat je ergens bij aangesloten moet zijn om te mogen redden...

Als je werkelijk ergens bij aangesloten moet zijn, erkend moet zijn als OOV voertuig om met O&G te mogen rijden is heel reddingbrigadeland in verbazing en verontwaardiging (het zal je zoontje maar zijn!!)  en is erkenning iets onzinnigs!

Maar als het om een vereniging gaat die er voor kiest om zich niet aan te sluiten bij REDNED is erkenning ineens heilig.

Nou nou, erkend door REDNED, tjonge jonge. We hebben al eerder besproken wat die loodzware eisen voor erkenning door REDNED inhouden! Nada!!
Iedere vereniging zonder opleiding kan zo lid worden, je hoeft niet eens een bootje te hebben, als je maar betaald!   ;D  ;D  ;D
Oja, één eis, je moet, net als destijds in het wilde westen, wel op tijd een gebiedje claimen.

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 20 mei 2004, 11:34:31
Ik weet niet hoe komt, maar ik schijn ineens in het anti-redned-kamp te zijn ingedeeld... :'(

En dat alleen om Hoge een van me klanten is..., naast vele anderen..

Ik denk dat er verandering nodig is in de water rescue wereld... en op vele fronten.. er zijn ontwikkelingen in de hele wereld, die Nederland weer eens voorbij lijken te gaan...

Maar dat is herkenbaar, dat was met de nieuwe richtlijnen van reanimatie, met de AED en met zuurstof eerste hulp zo....
Ik verwacht van een facilitaire koepel organisatie dat die dit soort zaken ondersteund, ipv tegenwerkt...

Dat er op gebied van reddend zwemmen, varend redden ook een boel aan het veranderen is. en ik daar met mijn bedrijf op inspeel. en ook direct nieuwe trainingen voor ontwikkel, schijnt sommige mensen dwars te zitten, omdat zij denken alle kennis in huis te hebben en dat dat de enige weg en waarheid is..

Wie mij kent, weet dat ik altijd een voorstander ben van meerdere wegen naar Rome.. en ik altijd bereid ben van anderen te leren.. en volgens mij valt dat niet onder definitie van BAL....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 20 mei 2004, 11:46:31
ik denk dat we met z,n alleen eens uit onze hokjes moeten komen,en ervaring en kennis hebben van zaken met elkaar moeten delen.
Bij de brandweer gaat dat steeds meer gebeuren,denk maar aan de AED.Ik ben overtuigt van de meerwaarde daarvan,zelfs als daar het geven van zuurstof bij hoort..... :-[ik ben overtuigt Peter A ;D
En ik kan me vinden in de betogen van Henk en Peter Adema


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #16 Gepost op: 20 mei 2004, 12:23:14
Inhoudelijk? Dat Peter een bal is? Je hoeft het niet met 'm eens te zijn, maar ik vind 'm wel een kundige, fantastische reddingswereldveranderaar die al menig wapenfeit op z'n naam heeft staan en waarvan we heel blij mogen zijn dat hij ons hier op het forum van z'n kennis mee laten genieten. En schelden doet ie nooit, dat is mooi meegenomen.
 
Of ben je het eens met het dubieuse standpunt dat je ergens bij aangesloten moet zijn om te mogen redden...

Als je werkelijk ergens bij aangesloten moet zijn, erkend moet zijn als OOV voertuig om met O&G te mogen rijden is heel reddingbrigadeland in verbazing en verontwaardiging (het zal je zoontje maar zijn!!)  en is erkenning iets onzinnigs!

Maar als het om een vereniging gaat die er voor kiest om zich niet aan te sluiten bij REDNED is erkenning ineens heilig.

Nou nou, erkend door REDNED, tjonge jonge. We hebben al eerder besproken wat die loodzware eisen voor erkenning door REDNED inhouden! Nada!!
Iedere vereniging zonder opleiding kan zo lid worden, je hoeft niet eens een bootje te hebben, als je maar betaald!   ;D  ;D  ;D
Oja, één eis, je moet, net als destijds in het wilde westen, wel op tijd een gebiedje claimen.

Henk
Nogmaals komt het weer over dat HOGE zich ver boven de reddingsbrigades verheven voelt. REDNED is niets en ga zomaar door.
Vevolgens is adema onze proffesor in weet ik veel en moeten we maar naar hem luisteren anders denken wij dat alle kennis al in huis is.
Wij zijn aangesloten bij REDNED en natuurlijk is daar veel aan verbetering vatbaar, maar het gaat in IJmuiden vooruit.
Ik wil niemand kwetsen, maar iedereen mag rescue op zijn boot plakken. en daar gaat het mij om.
Wat maakt jullie beter dan iemand anders?
en lees het bericht omtrent de O & G nog eens goed!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #17 Gepost op: 20 mei 2004, 12:25:40
ik denk dat we met z,n alleen eens uit onze hokjes moeten komen,en ervaring en kennis hebben van zaken met elkaar moeten delen.
Bij de brandweer gaat dat steeds meer gebeuren,denk maar aan de AED.Ik ben overtuigt van de meerwaarde daarvan,zelfs als daar het geven van zuurstof bij hoort..... :-[ik ben overtuigt Peter A ;D
En ik kan me vinden in de betogen van Henk en Peter Adema

Mee eens dat je kennis en ervaring moet delen, echter deze heren moeten zich ook eens open stellen voor andere zienswijze en hele andere georganiseerde hulpverlening!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 20 mei 2004, 12:38:25
Maar dat wil ik ook, ik ben inmiddels helemaal omgeturned bv ten aanzien van de zeekust brigades Ik zie bv nu in hoe hun bewakingstaak en verantwoordelijkheid werkt ten aanzien van het publiek op het strand. Ik heb ook mijn mening herzien wat betreft het uitrusten van hun bootjes met marifoon, EHBO trommel enz... De nieuwe kledinglijn bewijst dat Redned als het wil vernieuwend kan werken, dat juig ik toe.

Nogmaals in alle duidelijkheid: Ik heb bewondering en respect voor de mensen van de diverse reddingsbrigades en hun verichtingen. En begrip voor het feit dat ze HOGE als vreemde eend in de bijt niet zien zitten.


Maar verwacht niet dat ik mij hier ook al monddood laat maken als op reddingsboten.com om dat ik jullie niet in alles napraat maar soms een afwijkende mening heb.

Een wijs man is hij die op grond van aangevoerde,  juiste argumenten z'n mening herziet.

Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2004, 12:54:47
Henk, ik zie jullie niet als een vreende eend in de bijt.
Ik kijk er nu ook van op dat je dit zo aangeeft, bv in de discussie over fixatie. Naast dat wij daar een andere zienswijze over hebben moet het ook in ons materiaal kunnen! Wij beschikken over toch wat ander materiaal met andere specifieke wensen en inzetten dan binnenbrigades of jullie. Ik krijg dan de indruk dat wij dan aangezien worden als dat wij alle kennis al in huis hebben, en dat is zeker niet zo. wij laten ons adviseren door ambulancedienst, Kon. marine, en het plaatselijke ziekenhuis