Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 683964 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #1890 Gepost op: 31 maart 2015, 10:19:48
Citaat van: peen van dienst link=msg=1340425 date=1427717233
Dennis,

Het is ontegenzeggelijk een mooie foto. Maar je kan deze foto met een heleboel camera's maken, mits:

- een goed stabiel statief
- je de ontspanner op een zodanige manier kan indrukken dat je daarmee geen trillingen veroorzaakt
- je camera een manual mode heeft en de mogelijkheid tot tijdopnames
- er geen beweging in je beeld is; geen brandweermannetjes die langslopen in die 30 secondes dat je sluiter open is.

Met andere woorden: als je maar lang genoeg kan belichten, kan je zo'n foto maken - ook met een camera die niet het nieuwste van het nieuwste is. Natuurlijk: kwaliteit van sensor en lens spelen ook mee (denk aan kleurweergave en dynamisch bereik), maar laat eenieder zich niet ontmoedigen om dit zelf ook eens te proberen, bedoel ik.

Peen

Klopt helemaal Peen.

Iedereen kan dit maken. Echter, ook op mijn foto was er veel beweging. Maar met een sluitertijd van 20/30 seconden zie je juist die bewegingen niet meer. Dit soort foto's lukt het beste met de nieuwere DSRL's ivm de lichtgevoeligheid van de sensor.

En een statief is inderdaad geen overbodige luxe. Ook zou ik een (draadloze) zelfontspanner erbij gebruiken om de trillen van het 'knopje drukken' te beperken.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1891 Gepost op: 31 maart 2015, 10:24:35
Citaat van: DennisVenemaFotografie link=msg=1340586 date=1427789988
En een statief is inderdaad geen overbodige luxe. Ook zou ik een (draadloze) zelfontspanner erbij gebruiken om de trillen van het 'knopje drukken' te beperken.

Dit kan je ook voorkomen door de zelfontspanner te gebruiken.  ;)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #1892 Gepost op: 31 maart 2015, 14:40:53
Citaat van: MarcoV link=msg=1340588 date=1427790275
Dit kan je ook voorkomen door de zelfontspanner te gebruiken.  ;)

Vandaar dat draadloze waarschijnlijk tussen haakjes staat. 98uiye
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #1893 Gepost op: 1 april 2015, 15:23:58


Ik vond deze foto, ondanks ik weinig tijd om aan de instellingen van de camera te zitten, wel goed gelukt. Gisteren in Ede gemaakt bij het ernstige ongeval in Ede.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1894 Gepost op: 1 april 2015, 19:17:09
Citaat van: RamonVersteeg link=msg=1340940 date=1427894638


Ik vond deze foto, ondanks ik weinig tijd om aan de instellingen van de camera te zitten, wel goed gelukt. Gisteren in Ede gemaakt bij het ernstige ongeval in Ede.
Enige wat me stoort zijn de dichte ogen van de voorste broeder af en de afgesneden arm van de MMT'er. Verder een keurige plaat!
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #1895 Gepost op: 1 april 2015, 20:57:33




Kun je een hoogwerker ook voor gebruiken.. :)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1896 Gepost op: 1 april 2015, 21:02:18
Blijkbaar kan het. Maar is het ook verstandig? We mogen bij open dagen niet met 4 man in de korf staan ivm het maximale hijsgewicht. Kan dit wel veilig gebeuren? Waarom overigens niet gewoon laten vallen?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #1897 Gepost op: 2 april 2015, 09:24:44
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1340987 date=1427914938
Blijkbaar kan het. Maar is het ook verstandig? We mogen bij open dagen niet met 4 man in de korf staan ivm het maximale hijsgewicht. Kan dit wel veilig gebeuren? Waarom overigens niet gewoon laten vallen?

Wij mogen er ook maar 4 á 5 (volwassen) personen inlaten, niet dat dit vaak gebeurt overigens. Wat zou zo'n stronk wegen? 150kg of schat ik nu te ruim?
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1898 Gepost op: 2 april 2015, 09:26:30
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1340987 date=1427914938
Blijkbaar kan het. Maar is het ook verstandig? We mogen bij open dagen niet met 4 man in de korf staan ivm het maximale hijsgewicht. Kan dit wel veilig gebeuren? Waarom overigens niet gewoon laten vallen?

Waarom niet laten vallen? Je moet genoeg ruimte hebben om de boom te laten vallen zonder dat die andere dingen mee neemt. Misschien om dat de boom alsnog gezaagd moet worden:Als je hem op de weg laat vallen heb je extra troep die je op moet ruimen. Zomaar een paar gedachten.
Ik heb bij zagen staan te beveiligen, 's nacht op de Binckhorstlaan in Den Haag, en die gasten lieten wel een paar bomen in zijn geheel omgaan. Die konden ze wel op de middenberm laten vallen, dus niet op de weg.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1899 Gepost op: 2 april 2015, 11:34:47
Wij mogen er ook maar 4 á 5 (volwassen) personen inlaten, niet dat dit vaak gebeurt overigens. Wat zou zo'n stronk wegen? 150kg of schat ik nu te ruim?
Dubbele. easy...