Mooie inzetfoto's

Auteur Topic: Mooie inzetfoto's  (gelezen 682521 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jurjen_brw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #740 Gepost op: 25 november 2009, 19:12:41










Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #741 Gepost op: 25 november 2009, 19:22:17
Kolkkie, ga je gang en leef je uit ;D

Bewerkt:

Orgineel:


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #742 Gepost op: 25 november 2009, 21:19:44


Zo was ook even wezen knutselen met photoshop, aardig gelukt dacht ik ;D
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #743 Gepost op: 26 november 2009, 01:39:55
Zal er nog 100 posten  :) , helaas kun je takken en dat soort dingen niet altijd mijden. Maar aldoende leer je weer wat bij.

Je foto staat op imageshack, verklein je ook via daar?

Takken kan je makkelijk vermijden door een stapje naar voor/achter/links/rechts te doen ;)
Kolkkie, ga je gang en leef je uit ;D

Bewerkt:

Orgineel:


Deze keer vind ik de bewerkte niks.. Mij te hard.. Hangt een rare kleurzweem over, veel donkere plekken, en de sharpening zie je goed (bijv. bij de helm van de blussende brandweerman).. Met het origineel is niks mis :).. Zou daarop gewoon mijn standaard bewerking op toepassen (kleur/contrast/sharpening) et voila.. Om te mierenne*ken had ik bij de brandweerman die aan het blussen is wat meer ruimte gezien :)..



Zo was ook even wezen knutselen met photoshop, aardig gelukt dacht ik ;D



En is dat ook een foto van jezelf? ::)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #744 Gepost op: 26 november 2009, 09:26:17
Tip: let op hoofdruimtes ;-) boven de hoofden van de brandweer zit enorm veel loze ruimte. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #745 Gepost op: 26 november 2009, 11:49:22
Kolkkie, ga je gang en leef je uit ;D

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en dat het niveau van de foto's hier omhoog gaat. Ik ben overigens niet van plan om elke keer iedere foto van uitgebreid commentaar te voorzien  ;).
Het kost op zich wel redelijk wat tijd. Die ik gelukkig nu even heb ;).

@ Jurjen

Foto 1: deze is veel te druk. Je ziet ergens achter de takken en achter een hek 2 brandweermannen verstopt. De compositie is ook heel erg centraal. Dat maakt een plaat vaak ook redelijk saai. Qua kleuren zit je wel snor. Er zit lekker wat contrast in.

Foto 2: vind ik persoonlijk een tikkeltje te donker en een tikkeltje teveel contrast. De compositie is op zich wel goed, het onderwerp heb je nu niet precies in het midden staan.

Foto 3: vind ik niet erg spannend omdat ik tegen de rug van een brandweerman kijk. Hij doet zelf ook weinig, dat maakt de plaat niet spannender. Ik zie op de achtergrond 3 brandweermannen met elkaar in overleg. Dat  is denk ik een stuk spannender oom vast te leggen. Een stuk van de auto en dan die 3 mannen als onderwerp.

Foto 4: hier zit wat actie in. Er is een overleg gaande. Je zit er lekker dichtop. De foto vind ik zelf wat in onbalans. Links en boven heb je vrij veel ruimte, rechts is de brandweerman vrij krap gekaderd. Dat is op zich niet zo'n ramp, maar omdat je links en boven nu veel ruimte over hebt zou het denk ik fijner zijn wanneer je deze ruimte er af cropt. Dan wordt je echt de foto ingesleurd zeg maar.

Foto 5: ik had liever wat meer van zijn gezicht gezien. De brandweerman is verder heel erg donker terwijl de achtergrond juist erg licht is. Als ik naar het histogram kijk, is de foto toch flink over- en onderbelicht (de lucht en brandweerman). Er mag van mij ook wel wat lucht vanaf, dat is niet interessant om te zien. Links had van mij een tikkeltje meer ruimte gemogen. Dat is de kijkrichting van de brandweerman.

Hier even het histogram van je laatste foto om het je even te laten zien.

Zoals je ziet, zie je links en rechts pieken die helemaal tegen de bovenkant aanzitten. Als dat zo is, is een foto toch flink over- en onderbelicht. Probeer dat soort pieken dus te voorkomen.

@ Brambd

Je origineel oogt beter. Er had van mij iets meer contrast in gemogen, maar ook niet veel meer. Waarom ik je bewerkte foto niet mooi vind zal ik je even uitleggen. Het lijkt erop alsof je de roodtinten meer verzadigt hebt. Er zit nu een enorme rode zweem over je foto. Kijk maar eens naar het bospad, daar kan je dat het beste zien.
De brandweerman links had van mij wel iets meer ruimte mogen hebben. Hij staat nu heel erg krap tegen de rand van je foto gekaderd.

@ Brinky

Een foto van jezelf?

Ik moet zeggen, dit soort bewerkingen vind ik persoonlijk helemaal niets. Ik had hem het liefste gewon in het kleur gezien.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


brinky-5034

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
  • www.brandweerwieringen.nl
    • www.brandweerwieringen.nl
Reactie #746 Gepost op: 26 november 2009, 17:39:59
Citaat van: Timmos op 26-11-2009,01:39:55
Citaat
En is dat ook een foto van jezelf? Roll Eyes

nee van google geplukt waddan ? had ik er dan wat bij moeten zetten ofzo ?
 Brandwacht 1e klas  Brandweer Wieringen  Blusgroep Den Oever


brielle

  • Gast
Reactie #747 Gepost op: 26 november 2009, 17:58:50


Zo was ook even wezen knutselen met photoshop, aardig gelukt dacht ik ;D



Gaaf man!


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #748 Gepost op: 26 november 2009, 18:03:45
Citaat van: Timmos op 26-11-2009,01:39:55
nee van google geplukt waddan ? had ik er dan wat bij moeten zetten ofzo ?


Het is in dit topic wel de bedoeling om je eigen foto's te plaatse.


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #749 Gepost op: 26 november 2009, 18:19:38

Deze keer vind ik de bewerkte niks.. Mij te hard.. Hangt een rare kleurzweem over, veel donkere plekken, en de sharpening zie je goed (bijv. bij de helm van de blussende brandweerman).. Met het origineel is niks mis :).. Zou daarop gewoon mijn standaard bewerking op toepassen (kleur/contrast/sharpening) et voila.. Om te mierenne*ken had ik bij de brandweerman die aan het blussen is wat meer ruimte gezien :)..

nah was ook mijn eerste bewerkte foto ;D en bij de blussende brandweerman aan de linkerkant had idd wel wat meer ruimte gemogen.

tnx Tim en jij ook Kolkkie :)