Nieuwe Daf CF/Kenbri Heerewaarden

Auteur Topic: Nieuwe Daf CF/Kenbri Heerewaarden  (gelezen 2748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Gepost op: 23 mei 2004, 23:11:25
Daar is ie dan. Naar mijn beste weten de eerste Daf CF met Kenbri opbouw in Nederland. Deze is van post Heerewaarden, gemeente Maasdriel. En daar zit hem nu juist de kriem. Want dit kleine korps met slechts 10 tot 15 uitrukken per jaar en een dekkingsgebied van nog geen 1500 inwoners wil de gemeente Maasdriel simpelweg opdoeken.

Ik heb afgelopen woensdag even telefonisch met de postcommandant gesproken en we waren het erover eens dat een aanrijtijd van 14 minuten niet acceptabel is, ook niet voor die paar keer per jaar. En buiten dat, deze mensen hebben zich, geen uitzondering daargelaten, jarenlang op vrijwillige basis ingezet voor de gemeente Maasdriel. Elke week oefenen, dag in dag uit paraat staan en dan zomaar afgedankt worden?

Stank voor dank kunnen deze brandweerlieden in hart en nieren krijgen als het aan de gemeente Maasdriel ligt.

Ik zit me nog te bezinnen of er een manier is waarop ik dit korps op een of andere manier kan ondersteunen in hun strijd om te overleven. Het feit dat de hobby van deze brandweerlieden op deze manier om zeep wordt geholpen vind ik maar erg moeilijk te accepteren.

Het is dus nog maar de vraag hoe lang dit schitterende voertuig in Heerewaarden te bewonderen valt.

Eventuele steunbetuigingen aan de brandweerlieden van post Heerwaarden kun je hieronder posten waarna ik ze door zal spelen aan de postcommandant.

Kijk ook hier:

http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,3112,1612__2146170_,00.html





Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2004, 23:34:06
helaas denken veel gemeenten alleen maar aan hun geld, ze toucheren liever zelf een hoger salaris, dan om een stuk veiligheid te danken, 14 min. lijkt mij onacceptabel, ook al gebeurd het mischien maar 15x per jaar, dit kan zomaar veranderen (hopen we niet)

staat het korps niet als dekking voor de regio of andere gemeenten?

of gebeurd er zo weinig (wel lekker rustig voor de bewoners)
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2004, 16:55:05
we gaan hier geen protestacties starten,reacties daarvoor rechtstreeks aan 112 Brabant.Ik heb 1 foto verwijdert ivm de boodschap aan de betreffende gemeente


FGJvhK@vizzavi.nl

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2004, 17:32:07
Waarom doen de gemeenten zo moeilijk over een korps dat de mensen hun veiligheid waarborgt?
Moeten de topsalarissen van de ambtenaren weer verhoogd worden ofzo?!  >:(
Het lijkt wel of de veiligheid van de personen er niet meer toe doet als men maar nog meer kan verdienen!

Ik hoop dat de gemeente voordat het te laat is inziet dat de veiligheid veel belangrijker is dan een of een paar personen die meer salaris wensen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2004, 19:15:55
voor de laatste maal,we gaan hier geen gemeente aan de schandpaal nagelen.Alleen reacties over voertuigen,anders sluiten we deze topic


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2004, 19:56:06
ik heb zin om te reageren, maarr...., ik vindt het wel een mooie wagen om te zien, en wat ik dan weer mooi vindt zijn de geintregreerde zwaai of flits lampen aan de achterkant, en zitten er voor onder het daf en cf logo blauwe flitsers?
als ik de foto zo zie heeft hij ook een draaibaar zoeklicht boven op de dakset aan de voorkant.

verder vindt ik de vormgeving van de opbouw mooi, vooral de afronding, beetje weg van al dat vierkante
Nemo me impune lacessit