aankoop dig. filmcamera buitenland

Auteur Topic: aankoop dig. filmcamera buitenland  (gelezen 4310 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 25 mei 2004, 15:58:42
Hallo wetsdienaars onder ons. ;D
Even een vraagje met betrekking tot de komende vakanties:

Wat is het bedrag dat je neer mag tellen en kosteloos mee door de douane mag nemen uit het buitenland als je dit bedrag betaald voor bijvoorbeeld een filmcamera????

Als ik nu een camera koop in Turkije, wat mag dan het bedrag zijn dat je hiervoor moet betalen, zonder dat je invoerrechten of zoiets moet betalen?




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2004, 17:00:36
Hallo wetsdienaars onder ons. ;D
Even een vraagje met betrekking tot de komende vakanties:

Wat is het bedrag dat je neer mag tellen en kosteloos mee door de douane mag nemen uit het buitenland als je dit bedrag betaald voor bijvoorbeeld een filmcamera????

Als ik nu een camera koop in Turkije, wat mag dan het bedrag zijn dat je hiervoor moet betalen, zonder dat je invoerrechten of zoiets moet betalen?


heren Douaniers hou em in de peiling ;D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2004, 17:16:40
Helaas....daar heb ik geen id van...misschien dat je op internet bij de douane iets kunt vinden of even bellen bijvoorbeeld...

m vr gr
jvo



edit:  ff gezocht op i-net...

douane op internet
dan klikken op "op reis gaan" , en dan op reizen nar buiten de EU (daar hoort Turkije nl nog niet bij)

Daar staat dus het volgende:

Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan geldt voor bepaalde goederen dat u daarvan maar een beperkte hoeveelheid mag meenemen:  
  
 - 200 sigaretten, of 250 gram tabak (shag of pijptabak),of 100 cigarillo ’s, of 50 sigaren *;
 
 - 1 liter sterke drank, of 2 liter mousserende wijn of likeurwijn zoals sherry of port *;
 
 - 2 liter niet-mousserende wijn *;
 
 - 50 gram parfum en 0,25 liter eau de toilette;
 
 - 500 gram koffie, of 200 gram koffie-extracten of koffie-essences;
 
 - 100 gram thee, of 40 gram thee-extracten of thee-essences.
 
  
 * Alleen personen vanaf 17 jaar komen voor vrijstelling van belasting voor deze artikelen in aanmerking.  
  
 Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal € 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan € 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van € 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de € 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van € 125 en een vulpen van € 55 (totaal € 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
  
 Reist u van Nederland naar een niet-EU-land, dan kunt u artikelen zoals sigaretten, parfum en drank, maar ook camera's en horloges belastingvrij inkopen op de luchthaven of de veerboot. Wel is het mogelijk dat het land van bestemming beperkingen stelt.


Dus trek je conclusie!! ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2004, 18:44:51
Aangezien je dus geen camera voor € 175,-- hebt,........zal mn eerlijke gezicht de doorslag moeten geven...... ;D ;D ;D

 ::) ::) ::)


firemanr

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2004, 18:45:50
heren Douaniers hou em in de peiling ;D ;D
Oppassen jij, want ik laat je niet meer meerijden...... >:( >:(

 ;) ;D ;D ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2004, 18:51:17
Helaas....daar heb ik geen id van...misschien dat je op internet bij de douane iets kunt vinden of even bellen bijvoorbeeld...

m vr gr
jvo



edit:  ff gezocht op i-net...

douane op internet
dan klikken op "op reis gaan" , en dan op reizen nar buiten de EU (daar hoort Turkije nl nog niet bij)

Daar staat dus het volgende:

Als u naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan geldt voor bepaalde goederen dat u daarvan maar een beperkte hoeveelheid mag meenemen:  
  
 - 200 sigaretten, of 250 gram tabak (shag of pijptabak),of 100 cigarillo ’s, of 50 sigaren *;
 
 - 1 liter sterke drank, of 2 liter mousserende wijn of likeurwijn zoals sherry of port *;
 
 - 2 liter niet-mousserende wijn *;
 
 - 50 gram parfum en 0,25 liter eau de toilette;
 
 - 500 gram koffie, of 200 gram koffie-extracten of koffie-essences;
 
 - 100 gram thee, of 40 gram thee-extracten of thee-essences.
 
  
 * Alleen personen vanaf 17 jaar komen voor vrijstelling van belasting voor deze artikelen in aanmerking.  
  
 Neemt u meer mee dan de maximaal toegestane hoeveelheden, dan betaalt u hierover belasting. Voor alle andere goederen geldt dat u deze tot een maximumwaarde van in totaal € 175 per persoon belastingvrij mag invoeren. Het maakt niet uit of u de goederen heeft aangeschaft in een belastingvrije winkel of niet. Dit betekent dat u, wanneer u goederen koopt met een waarde van meer dan € 175, bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Reist u met meerdere personen, dan mag u het aankoopbedrag niet splitsen. Voorbeeld: als een echtpaar een camera koopt van € 300, dan moeten zij over het gehele bedrag belasting betalen. Koopt u meerdere artikelen die samen boven de € 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van € 125 en een vulpen van € 55 (totaal € 180), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
  
 Reist u van Nederland naar een niet-EU-land, dan kunt u artikelen zoals sigaretten, parfum en drank, maar ook camera's en horloges belastingvrij inkopen op de luchthaven of de veerboot. Wel is het mogelijk dat het land van bestemming beperkingen stelt.


Dus trek je conclusie!! ;)
Bedankt voor de moeite, Jeroen. ;)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2004, 20:43:22
Koopt u meerdere artikelen die samen boven de € 175 uitkomen, dan betaalt u alleen belasting over het goedkoopste artikel. Voorbeeld: u koopt een horloge van € 125 Filmcamera van € 350 en een vulpen van € 55  € 5 (totaal € 355), dan betaalt u alleen belasting over de vulpen.
  
[/i]

Dus trek je conclusie!! ;)

Doe mij dan maar deze oplossing! ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2004, 22:34:27
Hmmm...Wie appelen vaart, appelen eet?? ??? ::) :P ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2004, 22:48:37
Doe mij dan maar deze oplossing! ;D
DAT had ik ook gelezen, maar dacht eigenlijk dat dat te simpel gerekent was ??? ??? ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2004, 23:19:31
Oppassen jij, want ik laat je niet meer meerijden...... >:( >:(

 ;) ;D ;D ;D
tis al goed :-* :-* ;D ;D ;D