Foto's Citroën Jumper Brandweer Sneek gezocht

Auteur Topic: Foto's Citroën Jumper Brandweer Sneek gezocht  (gelezen 3570 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Gepost op: 26 mei 2004, 11:52:11
Wie heeft er (al) duidelijke foto's van de nieuwe waterongevallenwagen van de brandweer Sneek op basis van de Citroën Jumper of weet waar de foto's op een URL staan?

Op de site van brandweer Sneek staan ze niet.

Alvast bedankt

Mini HV


Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2004, 19:59:55
hallo,.

Ik kom zelf uit sneek en ben regelmatig te vinden op maandag avond bij de brandweer kazerne in sneek maar weet niks van een nieuwe WO ???

vertel vertel


jwpots

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 mei 2004, 20:50:17
Wie heeft er (al) duidelijke foto's van de nieuwe waterongevallenwagen van de brandweer Sneek op basis van de Citroën Jumper of weet waar de foto's op een URL staan?

Op de site van brandweer Sneek staan ze niet.

Alvast bedankt

Met een grote database van Nederlandse brandweervoertuigen kan ik jou het volgende mededelen. Ik heb in de database 5 Jumpers staan die in Friesland thuis horen. [10 voor heel nederland, waarvan er 5 dus in Friesland]

Te weten:
Heereneveen een WO
Harlingen een WO
Wymbritseradeel 3x een PM voor de korpsen IJlst, Heeg en Woudsend.

Dus ik denk dat je de WO van Harlingen of Heerenveen gezien hebt.

Mini HV


jwpots

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2004, 00:08:10
Met een grote database van Nederlandse brandweervoertuigen kan ik jou het volgende mededelen. Ik heb in de database 5 Jumpers staan die in Friesland thuis horen. [10 voor heel nederland, waarvan er 5 dus in Friesland]

Te weten:
Heereneveen een WO
Harlingen een WO
Wymbritseradeel 3x een PM voor de korpsen IJlst, Heeg en Woudsend.

Dus ik denk dat je de WO van Harlingen of Heerenveen gezien hebt.


Mini HV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 213
  • Hulpverleningsminiaturen om bij weg te smelten
    • Hulpverleningsdecals and more!
Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2004, 08:24:24
In het laatste blad van 'Citroexpert' heeft een kort artikeltje gestaan met een fotootje van de Citroën Jumper als waterongevallenwagen. Hierbij stond vermeld dat 2 van deze voertuigen waren afgeleverd aan de brandweer in Sneek. Rees bij mij gelijk de vraag wat een korps van dit formaat (vat het niet beledigend op!) met 2 van deze voertuigen moet.

Als omschrijving stond erbij dat het een Citroën Jumper met een 'kofferopbouw' betrof waarin in de kofferopbouw de ruimte voor manschappen is.

Soms moet je dus blijkbaar niet van de media uit gaan maar toch weer de vakmensen vragen. Ik hoop dat deze aanvulling kan helpen.

Mini HV
Kijk ook eens op www.fvc-decals.nl Beter 1 hulpverleningsminiatuur in de hand dan 10 in je straat


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2004, 14:34:33
http://www.brandweer.org/voertuigen/sneek.html

hierop zijn een tweetal nagenoeg identieke mercedesbussen te onderscheiden, welke de rol van HV en WO vervullen. Logischerwijs zou het zo kunnen zijn dat er een tweetal identieke voertuigen voor in de plaats is gekomen met wederom allebei een andere rol, dus WO en HV.

Meer weet ik er helaas ook niet van, maar het zou kunnen.

wellicht eens informeren bij brandweer Sneek?

groetjes,
Guus


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2004, 13:58:55
Gisteren werd een 16 jarige asielzoeker vermist in Canadameer naarbij Elsloo. Hierop werd een grote zoekactie opgezet waarbij meerdere duikteams zijn geweest. foto's zijn te vinden op http://www.gpmvdb.nl/ -> diversen -> juli -> Appelscha 30 - 7 - 2004 en hier http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=7570.  Op de foto's is te zien dat het duikteam van Heerenveen er is geweest met een oudere Fiat Ducato, Leeuwarden met de Sprinter met oude striping, een duikteam met een Sprinter met kunstofopbouw en een andere duikwagen met kofferopbouw welke mogelijk die Jumper is, je kan jammer genoeg de voorkant niet zien maar aan de portieren te zien is het vermoedelijk de Citroën is.


De 16 jarige jongen is overigens verdronken  :-\ een andere 17 jarige jongen is wel gered door badgasten.

Lees het volledige bericht hier http://www.waldnet.nl/nieuws.php?id=7570


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2004, 15:19:19
Op de site www.regiomeppel.nl
staat volgens mij de duikwagen die je bedoelt
ingezet bij de twee jongens 16 en 17 jaar die vrijdagmiddag waren vermist in het cannadameer bij Wateren (drenthe)
hulp voor de zestienjarige jongen kwam te laat


AP

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2004, 15:52:23
WO Brandweer Heerenveen
roepnummer: 719  
merk en type: Citroen Jumper 2.2HDi
opbouw: Wietmarscher  
kenteklen: BN-TL-13  
bouwjaar: 2003


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2004, 17:49:44